چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 42165
منبع : پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:

۳۰ هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم باید ایجاد شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه در قم به ۳۰ هزار تخت اقامتی و پذیرایی نیازمندیم، گفت: باید مجموعه‌های گردشگری و تفریحی در استان ایجاد شود.
۳۰ هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم باید ایجاد شود
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی در مراسم گشایش باغ رستوران باجک اظهار داشت: استان قم محور مواصلاتی استان‌های مختلف است از این رو باید با ایجاد مجموعه‌های مختلف گردشگری و تفریحی برای برطرف سازی نیازهای مختلف این قشر فعالیت کنیم.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد گردشگران زیارتی هستند که وارد استان قم می‌شود باید از این ظرفیت عظیم برای توسعه تأسیسات گردشگری و ایجاد اشتغال بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه حوزه گردشگری جز مشاغل خدماتی محسوب می‌شود، گفت: ۶۵ درصد درآمد استان از مشاغل خدماتی بدست می‌آید در همین راستا باید با استفاده از حضور گردشگران و ارائه خدمات مطلوب برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها از صنعت گردشگری کسب درآمد می‌کنند و در این حوزه فعال هستند.

رضایی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خویش به اقتصاد مقاومتی تأکید دارند که با تقویت زیرساخت‌های گردشگری می‌توانیم به اقتصاد داخلی تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه نیازمند ایجاد ۳۰ هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم هستیم، گفت: در استان قم حدود ۱۰ هزار تخت داریم که براساس چشم انداز ۱۴۰۴ باید این تعداد تخت را ایجاد کنیم تا به نیاز گردشگران پاسخ دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم اضافه کرد: مطالعات آمایشی استان قم به سمت توسعه صنعت گردشگری مذهبی حرکت کرده است تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه استفاده کنیم.

وی افزود: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در توسعه طرح‌های گردشگری در استان قم صورت گرفته است به گونه‌ای که در هفته دولت مجتمع مهروماه، خانه تاریخی یزدانپناه و آب و تاب با ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchmznk.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما