پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 38115
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در جمع کارکنان مرکز خدمات:

مرکز خدمات آرامش را برای اهل علم به وجود آورده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه مرکز خدمات آرامشی را برای اهل علم به وجود آورده است، گفت: مرکز خدمات یک امر ضروری بود، طلبه‌ها زمانی خوب درس می‌خوانند که مشکلی نداشته باشند.
مرکز خدمات آرامش را برای اهل علم به وجود آورده است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در جمع کارکنان مرکز خدمات با بیان اینکه خدمت عبادت است، گفت: خدمت لازم نیست مستقیم باشد، شما اگر زمینه‌های ازدواج دختر و پسری را فراهم کردید یک نوع خدمت است.

وی با اشاره به اهمیت خدمت بیان کرد: از امام صادق(ع) پرسیدند که آیا امام زمان(عج) متولدشده‌اند، حضرت جواب دادند: اگر امام زمان(عج) متولد شده بود و من ایشان را می‌دیدم تا آخر عمر نوکرش بودم.

این مفسر و استاد قرآن کریم توجه به زن و فرزند را مورد تأکید قرار داد و گفت: افرادی که زندگی خود را صرف خدمت می‌کنند نباید زن و فرزند خود را فراموش کنند و باید به آنها توجه کرده و مراقب تربیت فرزندان خود باشند.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات آرامشی را برای اهل علم به وجود آورده است، افزود: مرکز خدمات یک امر ضروری بود، وقتی طلبه‌ها خوب درس می‌خوانند که مشکلی نداشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به نزدیکی ماه رمضان گفت: همانطور که برای آغاز سال نو همه نیروها در کشور بسیج می‌شوند تا برای عید آماده باشند حوزه علمیه نیز باید برای ایام ماه رمضان خود را آمادگی کند.

وی با اشاره به آیه اول سوره قریش تصریح کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید «لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ» و تفسیر این آیه نشان می‌دهد مرکز خدمات می‌تواند در مناطق گرمسیر اقدام به ساخت مدرسه علمیه کند تا طلاب در ایام گرمسیر در این مدارس به فعالیت علمی بپردازند.

استاد درس‌هایی از قرآن کریم، اقدام مرکز خدمات در برگزاری کارگاه‌های فنی و حرفه را مورد تقدیر قرار داد و گفت: خدمت اصلی این است که خانم‌های طلبه یک هنری را یاد بگیرند و از این هنرها استفاده کنند، البته طلاب نیز باید با هنرهای طلبگی مانند قصه‌گویی، پاسخ‌گویی به وهابی‌ها و تفسیر نیز آشنا شوند.

وی بیان کرد: طلبه‌ها و خانواده‌ها می‌توانند به مرکز خدمات در ارائه خدمات جدید کمک کنند و مرکز خدمات می‌تواند از آنها بخواهد که طرح‌های نو، اصیل و ماندگار به این مرکز ارائه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه پیامبر(ص) برای تشویق از جایزه‌های تولیدی استفاده می‌کرد، گفت: جوایزی که به خانواده‌ها و طلاب داده می‌شود علاوه بر تشویق باید خواص مفیدی نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مرکز خدمات، خدمتی که ارائه می‌کنید باید برای خدا باشد عنوان کرد: اگر در مرکز خدمات برای خدمت و خشنودی خداوند آمده‌اید نزد خداوند آبرو دارید ولی اگر تنها برای مخارج زندگی کارمند شده‌اید ارزشی ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: کار شما کار مبارکی است و خدمت به طلاب خیلی ارزش دارد و خداوند شما را دوست داشته است که در این مرکز به طلبه‌ها خدمت می‌کنید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchmznx.23n6zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما