?>?> اهتمام جدی به عملیاتی کردن سند تحول آموزش و پرورش | قم نیوز
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : 36847
رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

اهتمام جدی به عملیاتی کردن سند تحول آموزش و پرورش

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند تحول آموزش‌ و پرورش از ابعاد متنوعی برخوردار است، گفت: عملیاتی کردن این سند توجه و دقت نظر زیادی را می‌طلبد.
اهتمام جدی به عملیاتی کردن سند تحول آموزش و پرورش
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ۳۲ پروژه آموزشی و پرورشی که در کانون ورزشی مریم برگزار شد، با اشاره به تلاش‌هایی که به تازگی در آموزش پرورش انجام شده است، اظهار کرد: تلاش‌های بسیاری در زمینه آموزش‌ و پرورش در کشور شکل‌ گرفته است که قابل‌ تقدیر بوده و وضع آموزش ‌و پرورش را نسبت به گذشته بهبود بخشیده است.

وی افزود: به‌تازگی مقاله‌ای در زمینه آموزش‌ و پرورش به چاپ رسیده است که مبحث نظام آموزش‌ و پرورش را با امنیت ملی مرتبط دانسته و نشان از اهمیت والای نظام آموزشی در حفظ و حراست کشور دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایشان برای نظام آموزشی کشور جایگاه والایی در نظر دارند، به‌گونه‌ای که خواستار پیشرفت در بحث حکمت و دانش بوده‌اند که نشانگر افق روشنی برای کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس همین تدابیر، در شورای انقلاب فرهنگی سند تحول آموزش‌ و پرورش در جلسات مکرر و طولانی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

لاریجانی با بیان اینکه سند تحول آموزش‌ و پرورش از ابعاد متنوعی برخوردار است، خاطرنشان کرد: عملیاتی کردن این سند توجه و دقت نظر زیادی را می‌طلبد.

وی با اشاره به خانواده وسیع آموزش و پرورش افزود: هیچ دستگاهی در کشور این میزان نیرو را در اختیار ندارد، همچنین مشکلات متعددی نیز دارد که همت مضاعف مسئولان و همکاری سایر دستگاه را طلب می‌کند.

رئیس قوه مقننه جایگاه آموزش پرورش را والا برشمرد و تصریح کرد: همکاران زیادی از آموزش‌ و پرورش در مجلس شورای اسلامی حضور دارند که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آموزش‌ و پرورش بوده و پیگیر توجه بیشتر به این سازمان هستند.

وی افزود: مشکلات زیادی که در زمینه آموزش‌ و پرورش وجود دارد باید به‌زودی برطرف و شرایط بهتری از نظر کمی و کیفی فراهم شود.

لاریجانی گزارش‌های ارسالی از سوی مسئولان آموزش‌ و پرورش را مورد توجه قرار داد و گفت: این گزارش‌ها مبنی بر درک درست آن‌ها از مشکلات بوده و راهکارهای خوبی پیشنهاد شده که سبب ارتقای سطح کیفی آموزش‌ و پرورش می‌شود.

وی اهتمام به ورزش در آموزش‌ و پرورش را مقوله‌ای ممتاز برشمرد و خاطرنشان کرد: توجه به ورزش و سلامت بسیار مهم و حائز اهمیت بوده زیرا پیشرفت کشور در ابعاد گوناگون با روحیه شاد امکان‌پذیر است و باید در این راستا تلاش شود.

نماینده مرد قم در مجلس با اشاره به رفع تحریم‌ها گفت: با برداشتن تحریم‌ها همه مشکلات حل نمی‌شود زیرا تغییر شرایط و حرکت به‌سوی بهبود وضعیت، به تلاش و مجاهدت نیازمند است.

وی افزود: دوره جدید و شرایط به وجود آمده نیازمند ایجاد یک حرکت جدید و سروسامان دادن به اوضاع از راه هم‌بستگی و فهم مشترک است.

لاریجانی همکاری خیرین در حوزه بهداشت و تجهیزات بیمارستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: این امور در زمینهٔ بهداشت و سلامت و نیز آموزش‌ و پرورش نشان از هم‌بستگی و به‌هم‌تنیدگی روحی داشته که بسیار قابل‌ستایش است.

وی افزود: باید بستری برای قدردانی از خیرین فراهم شود تا عمل خیر آن‌ها مورد توجه واقع شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchq6nx.23n-kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما