قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: باید نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری از چنین شرایطی که موجب وهن نظام است خارج شود، چه معنا دارد کسی که سواد خواندن و نوشتن ندارد اجازه نام نویسی داشته و می‌خواهد شخص دوم این نظام باشد.
زاویه داران با ولایت توان اداره کشور را ندارند/باید جلوی وهن نظام در ثبت نام ریاست جمهوری گرفته شود/ولایت شعاران بدانند در میان مردم جایگاهی
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س) بیان کرد: آن حضرت سفرهای متعددی داشتند و در این سفرها با حسین(ع) همراه بود ولی حضرت پس از شام و کوفه، بدون حسین(ع) به مدینه بازگشت و این بازگشت با غم، غصه و اندوه همراه بود.

وی افزود: ایشان فرمود ما وقتی که مدینه را ترک کردیم با حسین(ع) همراه بودیم و اکنون در حالی بر می‌گردیم که دیگر حسین(ع) با ما همراه نیست.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش اظهار کرد: امام خمینی(ره) برای حفظ و دفاع از نیروی عظیم ارتش در حالی که دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود 29 فروردین را روز ارتش نامیدند تا به سم پاشی‌ها و یاوه گویی‌ها پاسخ دهند.

وی گفت: ارتش ما در طول هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام کرده است که این روز را به دلاورمردان ارتش تبریک می‌گوییم.

سعیدی با اشاره به اینکه ملت در آستانه دو انتخابات مهم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: باید مردم در انتخابات به نکات مهمی توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات ما تجلی مردم سالاری دینی و جشن سیاسی ملتی است که قبل از انقلاب سال‌های متمادی از حق خود محروم بودند، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی ملت به حق خود رسیدند و بعد از پیروزی انقلاب ملت 34 بار پای صندوق‌های رای آمده و سرنوشت خود را رقم زدند و باید شاکر خداوند بود و قدر این نعمت را دانست.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه شکر این نعمت عملکرد قانونی کاندیداها، مجریان، ناظران و طرفداران آنها است، گفت: ایام نام نویسی انتخابات در حال برگزاری است و مشخص نیست به چه مجوزی کسانی که صلاحیت ندارند نام نویسی کرده و هزینه نظام را بالا می‌برند و در این عرصه ما شاهد یک نقص قانونی هستیم.

وی گفت: باید نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری از چنین شرایطی که موجب وهن نظام است خارج شود، چه معنا دارد کسی که سواد خواندن و نوشتن ندارد اجازه نام نویسی داشته و می‌خواهد شخص دوم این نظام باشد.

سعیدی با بیان اینکه نام نویسی چندصد نفر در حالی که شورای نگهبان تعداد اندکی را تایید می کند، معنا ندارد، خاطرنشان کرد: این سبک نام نویسی برای انتخابات ریاست جمهوری در شان نظام نیست و طنز و بازی بوده و شخصیت‌های معتبر نظام در میان این افراد نام نویسی می‌کنند و این اقدامات هزینه زیادی برای نظام دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حضور شکوهمند مردم در انتخابات و انتخاب اصلح از اهمیت زیادی برخوردار است، یادآور شد: شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را تایین می کند ولی انتخاب اصلح بر عهده مردم است؛ معتقدم فرد اصلح در شرایط کنونی باید سه ویژگی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ویژگی نخست ولایتمداری است، بیان کرد: تجربه انقلاب نشان داده افرادی که با ولایت زاویه داشتند نتوانستند کشور را اداره کنند و عجیب است که باز هم قصد ورود به صحنه را دارند و ولایت شعاران بدانند در میان مردم هیچ جایگاهی ندارند.

سعیدی ویژگی دوم کاندیدای اصلح را داشتن برنامه و طرح عملی برای حل مشکلات معیشت مردم دانست و خاطرنشان کرد: باید این طرح و برنامه به گونه‌ای باشد که اثر آن در جیب و سفره مردم مشاهده‌ شود.

وی ویژگی دیگر کاندیدای اصلاح را نفرت داشتن از مستکبران به ویژه آمریکای جهانخوار دانست و یادآور شد: کاندیدای اصلح باید در مواجهه با مستکبران موضع صریح و قاطع بگیرد. باور کاندیدای اصلح باید باور بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ بوده و به آنها اعتمادی نیست، گفت: احساس می‌شود که برخی از کشورهای مسلمان که در منطقه حضور دارند، ناخلف شده‌اند. حکام سعودی، بحرین، اردن و... به ملت بزرگی مثل ملت ایران اهانت می‌کنند. نوکر مستکبران باشید و حرف‌های آنها را طوطی صفت تکرار کنید ولی بدانید درافتادن با کشوری نجیب، قدرتمند، شجاع و دلسوز مثل ایران به ضرر شما است. عاقبت رابطه داشتن با دنیای استکبار این است که روز حادثه شما را رها می‌کنند؛ مطمئن باشید که در روز حادثه آنها بدتر از صدام با شما رفتار خواهند کرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchqink.23nq6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما