چهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : 29557
معاون اورژانس قم:

اورژانس قم در رتبه نخست سرعت در امدادرسانی تصادفات قرار دارد

قم نيوز : قم نیوز: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: مطابق با اعلام رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، اورژانس قم در زمان رسیدن به بالین بیمار و انتقال به مراکز درمانی پس از تصادفات مقام اول را کسب کرده است.
اورژانس قم در رتبه نخست سرعت در امدادرسانی تصادفات قرار دارد
به گزارش قم نیوز، مهدی فراهانی با بیان اینکه تمام محورهای مواصلاتی و جاده‌های اصلی و فرعی به استان قم توسط تیم‌های امدادی پوشش داده می‌شود، اظهار داشت: مطابق با اعلام رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، اورژانس قم در زمان رسیدن به بالین بیمار و انتقال به مراکز درمانی پس از تصادفات مقام اول را کسب کرده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم افزود: کسب این موفقیت به علت رصد دقیق کار‌شناسان مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی قم از محورهای پرترافیک بوده است که بر اساس این رصد‌ها، کارهای کار‌شناسی و عملیاتی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: آزاد راه قم – تهران و محور قم – سلفچگان به عنوان حادثه خیز‌ترین و نقاط تصادفی در استان توسط کار‌شناسان اورژانس تعیین شده‌اند.

فراهانی با اشاره به اینکه استفاده از وسایل گرمایشی در خودرو و چادرهای مسافرتی احتمال گاز گرفتی را افزایش می‌دهد، گفت: از آغاز مسافرت‌های نوروزی شش مورد گاز گرفتگی با گاز CO به اورژانس قم اعلام شده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم تصریح کرد: با تماس به موقع مردم و حضور به موقع اورژانس ۱۱۵ مصدومان این گاز گرفتگی‌ها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و از این رو شاهد هیچ گونه مورد فوتی نبوده‌ایم.

وی افزود: مسافران و زائران در زمان مشاهده مورد گاز گرفتگی با CO به سرعت فرد مصدوم را در فضای آزاد قرار دهند تا او بتواند از اکسیژن استفاده کند و برای دریافت کمک‌های امدادی بلافاصله با شماره ۱۱۵ تماس حاصل نمایند.

فراهانی با اشاره به اینکه نیروهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در ایام نوروز آماده باش هستند گفت: با اجرای طرح نوروزی از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری نیروهای امدادی اورژانس در تمام محورهای مواصلاتی استان آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم اظهار داشت: در این طرح ۱۸ پایگاه اورژانس ثابت و سیار با تجهیزات ۴۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد امدادی آماده خدمت رسانی امدادی به مسافران و زائران نوروزی است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: ۱۰ آمبولانس پشتیبان نیز برای حوادث سنگین جاده‌ای تجهیز شده است تا در صورت حادثه مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchqmni.23nwmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما