سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 23517

اختصاص 7 هزار فقره وام ویژه نوسازی بافت فرسوده در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره احیای بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: 8 هزار و 200 واحد در استان قم از سال 88 برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده به بانک معرفی شدند که از این تعداد 7 هزار واحد موفق به دریافت وام شدند.
اختصاص 7 هزار فقره وام ویژه نوسازی بافت فرسوده در قم
به گزارش قم نیوز، محمد صادق پیشوایی با اشاره به اهمیت بافت فرسوده اظهار کرد: محور تاکید برنامه‌های بافت فرسوده بر توقعات مردم قرار دارد و یکی از کارهای اصلی جلوگیری از توسعه بافت فرسوده و نظارت بر آن است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس ساختمان و گروه نظارتی از طریق شهرداری‌ها تعیین شده تا بافت فرسوده‌ای در ساخت و ساز جدید، احداث نشود و ساختمانی که احداث می‌شود با ضوابط مهندسی احداث شود.

رئیس اداره احیای بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی استان قم عنوان داشت: مداخله مستقیم دولت در بافت از طریق تملک در مناطق مصوب بافت فرسوده صورت می‌گیرد، به طوری که محدوده مصوب بافت فرسوده در قم یک هزار و ۷۴ هکتار است.

وی یادآور شد:‌ بخشی دیگر از کارهای دولت دخالت غیر مستقیم است به طوری که دولت در این بخش مشارکت‌های مردمی را هدایت و ایجاد می‌کند تا خودشان این کار را انجام دهند.

پیشوایی با اشاره به ارائه تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به عنوان اهرم‌های تشویقی گفت: ۸ هزار و ۲۰۰ واحد در استان قم از سال ۸۸ برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده به بانک معرفی شدند که از این تعداد ۷ هزار واحد موفق به دریافت وام شدند و با بانک قرارداد منعقد کردند.

وی خاطرنشان کرد: در کلانشهرها تسهیلات ودیعه اسکان موقت را دولت تصویب کرده که این بخش برای قم ۸ میلیون تومان است.

رئیس اداره احیای بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: در زمینه تسهیلات نوسازی در سطح کشور نزدیک به ۳۱۸ هزار سهمیه وام وجود داشت که ۳۰۰ هزار نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌هایی در زمینه احیای بافت فرسوده گفت: طرح آموزشی به عنوان چهره به چهره وجود دارد که کارگزارانی به هزار و ۷۴ خانه مراجعه کرده و مزایای طرح احیای بافت فرسوده را برای ساکنان آنها تشریح کردند.

پیشوایی خاطرنشان کرد: آموزش‌هایی به مدیران شهری در قالب سمینار ارائه شده و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی آموزش‌های لازم را در این بخش فرا گرفتند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchqmni.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما