شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : 30537
حدادعادل در اجتماع «اجازه نمی‌دهیم» در قم:

ملت ایران اجازه نمی‌دهد آمریکا از پنجره مذاکرات هسته‌ای وارد کشورمان شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان این که مذاکرات نباید سبب مداخله آمریکا در کشورمان شود، گفت: ملت ایران اجازه نمی‌دهد آمریکا از پنجره مذاکرات هسته‌ای وارد کشورمان شود.
ملت ایران اجازه نمی‌دهد آمریکا از پنجره مذاکرات هسته‌ای وارد کشورمان شود
به گزارش قم نیوز، غلامعلی حدادعادل عصر امروز در تجمع عظیم علماء، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم که پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: این اجتماع بزرگ برای اعلام حساسیت روحانیت نسبت به مذاکرات هسته‌ای است، هدف از این اجتماع این است که روحانیت نشان دهد در مسئله هسته‌ای نیز همانند دیگر صحنه‌ها نگران دستاوردهای انقلاب است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: از توافق ژنو تاکنون بیش از یک سال می‌گذرد و در این مدت مذاکرات ادامه دارد، در حال حاضر نیز به‌مرحله حساس تنظیم و تدوین توافقنامه نهایی رسیده‌ایم.

حدادعادل با تاکید بر بی‌اعتمادی ملت ایران به آمریکا خاطرنشان کرد: ملت ما نسبت به رفتار طرف مقابل مذاکرات نگران است؛ ما می‌خواهیم با حضور خود در این اجتماعات نگرانی خود را اعلام کنیم، طرف اصلی مذاکرات آمریکا است و ملت ما به آمریکا هیچ اعتمادی ندارد.

وی با تاکید براینکه آمریکا تاکنون از هیچ تلاشی جهت مقابله با انقلاب اسلامی دریغ نکرده است، ادامه داد: پرونده آمریکا نزد ملت ایران پرونده سیاهی است، در کودتای سال ۳۲ و تا سال ۵۷ آمریکا از رژیم پهلوی حمایت همه جانبه می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در همه فتنه‌ها علیه ملت ایران حضور داشت؛ آن‌ها در جنگ ۸ ساله نیز به پشتیبانی همه جانبه از صدام پرداختند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش‌آفرینی آمریکا در فتنه ‌۸۸ تصریح کرد: ملت ایران دخالت‌های آمریکا در فتنه ۸۸ را فراموش نکرده است، دولت آمریکا تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه ملت ایران تحمیل کرد که این موضوع هیچ‌گاه از ذهن ملت ایران پاک نمی‌شود. حال باید توجه داشت که ما با چنین آمریکای فریبکاری در مذاکرات روبه‌رو هستیم.

حدادعادل در ادامه با بیان اینکه در سال‌های اخیر آمریکا مسئله هسته‌ای را موضوع تبلیغات دروغین خود قرار داده است، اظهار داشت: آن‌ها همواره با تبلیغات وسیع رسانه‌ای ایران را به عنوان خطر جهانی و تهدید‌کننده امنیت بین المللی معرفی می‌کنند؛ این درحالی است که آمریکا در برابر سلاح‌های کشتار جمعی و غیرقانونی اسرائیل سکوت کرده اما در برابر انرژی هسته‌ای ما که صلح آمیز است، موضع‌گیری می‌کند، این نشان از نیت پلید آمریکا دارد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت‌های آمریکا از تجاوز نظامی آل‌سعود به کشور مظلوم یمن خاطرنشان کرد: آمریکا امروز در حملات آل‌سعود به یمن از آنان حمایت می‌کند درحالی که ملت یمن برای کسب استقلال به پا خواست، اما آمریکا با این موضوع مخالف است.

وی با بیان این که ملت ایران هیچ‌گاه در مسیر ذلت پا نمی‌گذارد و زیر بار زور نمی‌رود، اظهار داشت: آمریکا پیش از مذاکرات قصد داشت با تحریم و فشار و جنگ اقتصادی ملت ایران را در برابر نظام قرار دهد، اما ملت ایران این آرزو را به دل آن‌ها گذاشت. آن‌ها قطعاً این آرزو را به گور خواهند برد.

حداد عادل بیان کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای با پشتیبانی و طراحی آمریکا و اسرائیل صورت گرفت و امروز با این عهدشکنی پای میز مذاکرات نشسته و قصد دارد در مذاکرات حرف زور خود را به کرسی بنشاند؛ دولت آمریکا می‌گوید که به ما شک دارد، مگر می‌شود با کسی که دارای شک و تردید است، مذاکره کرد؟ باید از آن‌ها پرسید تا چه زمانی شک آن‌ها ادامه دارد؟ ما با کسی که دارای شک است مذاکره نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات نباید سبب مداخله آمریکا در کشورمان شود، تصریح کرد: ملت ایران در سال ۵۷ آمریکا را ‌خارج کرد و اجازه نمی‌دهد، این سری از پنجره مذاکرات هسته‌ای وارد کشورمان شود؛ ملت ایران به‌هیچ عنوان اجازه مداخله آمریکا را نمی‌دهد و این که به بهانه راستی‌آزمایی از مراکز نظامی ما و دانشمندان هسته‌ای بازجویی کنند، قابل پذیرش نیست. ما هیچ‌گاه چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نمی‌دهیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش تاکید کرد: حوزه‌های علمیه و طلاب سراسر کشور همگام با ملت و پشت سر مقام معظم رهبری با اجتماعات خویش به دولت و تیم مذاکره‌کننده پیام می‌دهد که شما فرزندان این انقلاب هستید و این موضوع را بدانید تا زمانی که زیر بار زور نروید و خطوط قرمز را رعایت کنید، فررزندان ملت خواهید بود.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران حاضر نیست استقلال خود را بفروشد و وعده رفاه دروغ آمریکا را بپذیرد، ‌اظهار داشت: آمریکا بداند ما به جای تسلیم شدن در برابر آن‌ها، در برابر خداوند تسلیم هستیم و تنها برای تحقق رضایت الهی تلاش می‌کنیم. ملت ایران در مسئله هسته‌ای نیز همانند دیگر صحنه‌ها پیروز خواهد شد.

حدادعادل ‌افزود: پیام ملت ایران به آمریکا این است که در جنگ اقتصادی تحمیلی آمریکا با اقتصاد مقاومتی به مقاومت می‌پردازد و به پیروزی می‌رسد.

وی با بیان اینکه مذاکرات ما با ۱+۵ از موضع ضعف نیست، تصریح کرد: ما امیدواریم تیم مذاکره کننده با رفتار عزتمندانه، هوشمندانه و با توکل به خدا، حقانیت ملت ایران را در مذاکرات اثبات کند و با پیروزی مذاکرات را به اتمام برساند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchqmnx.23nvxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما