جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 16597
همزمان با عاشورای حسینی؛

مراسم سوگواری در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز:‌ همزمان با سالروز عاشورای حسینی، مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با حضور جمعی از علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
مراسم سوگواری در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام  ناصر رفیعی در این مراسم با گرامیداشت شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش گفت:پس از گذشت سالها، حادثه عاشورا هنوز زنده و جاودان مانده اما از امویان و یزیدیان جز به بدی نامی باقی نماینده است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت برگزاری با شکوه مجالس عزاداری سید الشهدا افزود: اصحاب امام حسین(ع) با ایمان و اعتقاد راسخ خود به ولایت پایبند بودند و در راه اهداف سید الشهدا در اصلاح دین و تبیین ارزشهای اخلاقی و امر به معروف جان خود را فدا کردند.
 
وی تصریح کرد: اصحاب سید الشهدا هرگز حب دنیا را در دل خود جای ندادند از این رو جایگاه با عظمت خود را در بهشت مشاهده کردند و خالصانه در کربلا جان فشانی کرده و به شهادت رسیدند و وفاداری خود را به امام خود ثابت کردند.
 
رفیعی پایبندی به ولایت را یکی از درس های مهم عاشورا دانست و عنوان کرد: یاران با وفای امام حسین(ع) به گونه ای ایستادگی کردند که سید الشهدا در اوج وفاداری و فداکاری شان فرمودند که یاران و صحابه ای همچون شما وجود ندارد و این ارادت و خلوص نیت یاران امام را می رساند.
 
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: عاشورا درس های ارزشمند و بزرگی را در خود نهفته دارد که با عبرت گرفتن از کلاس درس عاشورا می توانیم به سعادت راه پیدا نمائیم اما اگر درگیر دنیا و مادیات آن باشیم هرگز به سعادت آخرت دست پیدا نخواهیم کرد و نمی توانیم بر نفس خود غلبه کنیم.
 
گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام مهدی میر باقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی به بیان ویژگی ها و خصوصیات سید الشهدا و اصحابش پرداخت همچنین مداحان اهل بیت(ع) در مصیبت عاشورا نوحه سرایی کردند.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdchqmnz.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما