چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : 31707

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۷

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۷پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۷به شرح زیر است:

آیت الله العظمی نوری همدانی: امروز روز بی‌تفاوتی و سکوت در برابر اتفاقات جهان اسلام نیست
آیت‌الله جوادی آملی: از ایجاد هر گونه دودستگی در کشور پرهیز شود
آیت‌الله ممدوحی: عربده‌کشي‌هاي آمريکا هيچ تاثيري در اراده ايران ندارد
آیت‌الله خاتمی: آمریکایی‌ها ممکن است بتوانند وارد کشور شوند اما رفتن‌شان با تابوت خواهد بود
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی: توسعه لازمه رسالت جهانی حوزه است
آیت‌الله غروی: مذاکرات هسته‌ای تراز بین‌المللی ایران را ارتقا داد


** جام جم ۹۴/۵/۷
* بازی عربستان با موضوع آتش بس
معاون عربی ـ آفریقایی وزیر امور خارجه گفت: عربستان سعودی با اعمال خطای راهبردی در حمله به یمن با آتش بازی کرد و اکنون در حال بازی با آتش است.
حسین امیر عبداللهیان تاکید کرد: شرایط انسانی در یمن فاجعه آمیز است و باید همه به مردم یمن و سازمان ملل در توقف تجاوز و رفع محاصره انسانی کمک کنند.
* ادعاهای وزیر خارجه عربستان علیه ایران
وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر ایران را به دخالت در امور کشورهای همسایه متهم کرد.
عادل الجبیر، مدعی شد جمهوری اسلامی ایران، برخی متحدان عربستان از جمله بحرین را تهدید می‌کند.
وزیر خارجه عربستان گفت: ریاض این موضوع را با موگرینی در میان گذاشته است.

** همشهری ۹۴/۵/۷
* بازگشایی سفارت‌های انگلیس و ایران، به زودی
مجید تخت روانچی معاون وزیر خارجه کشورمان در گفت و گو با روزنامه تلگراف درباره بازگشایی سفارت لندن در تهران و بالعکس گفته است هر دو سفارت به زودی بازگشایی خواهند شد؛ اگر چه یکسری مسائلی وجود دارد که باید حل شوند که از نظر من مسائل سختی نیستند.
* فرصت‌های جدید
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی: اگر مسائل فنی آنگونه که نوشته شده پیش برود، نه تنها چیزی را در حوزه هسته‌ای از دست نمی‌دهیم بلکه فرصت‌های جدیدی برای توسعه فناوری و همکاری‌های بین‌المللی در این حوزه ایجاد می‌شود.

** کیهان ۹۴/۵/۷
* قطعنامه به ما اجازه می‌دهد هر وقت بخواهیم تحریم‌ها را برگردانیم!
جک لو وزیر خزانه داری آمریکا: در هنگام امضاء هیچ امتیازی وجود نخواهد داشت و تنها زمانی که آژانس تایید کند ایران به تعهدات خود عمل کرده است، رفع تحریم‌ها به صورت مرحله بندی آغاز می‌شود.
کری در مجلس نمایندگان: اگر توافق تصویب نشود آمریکا در تحریم ایران تنها خواهد ماند.
اگر ایران اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی را ندهد، تحریم‌ها بر می‌گردد.
ایران قبول کرده قلب راکتور آب سنگین اراک را با بتن پر کند.
اطمینان می‌دهم که این توافق به نفع امنیت اسرائیل خواهد بود.
* توافق وین نمایش قدرت دیپلماسی برای حل اختلافات بود
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در دیدار نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی، توافق وین را «نمایش قدرت دیپلماسی برای حل اختلافات و مشکلات بین المللی» دانست و تصریح کرد: باید همانطور که برای حصول توافق تلاش شد، بر اجرای دقیق و کامل آن نیز متمرکز شویم تا ملت‌های ما و همه جهان، از ثمرات آن بهره‌مند شوند.
* توطئه وهابیون آل سعود برای تغییر بافت مذهبی این بار در لبنان
یک روزنامه لبنانی فاش کرد: آل سعود برای تغییر ترکیب جمعیتی لبنان و چند کشور دیگر منطقه به سود تکفیری‌های وهابی، به شدت فعال شده است.

** شرق ۹۴/۵/۷
* نماینده جدید مقام‌معظم‌رهبری در عراق معرفی شد
آیت‌الله سید مجتبی حسینی، به عنوان نماینده مقام‌معظم‌رهبری در عراق معرفی شد. هیأتی از دفتر مقام‌معظم‌رهبری برای معرفی نماینده مقام‌معظم‌رهبری در عراق وارد نجف اشرف شدند و با شماری از علما و مراجع تقلید این شهر دیدار کردند.
* دیدار رئیس‌جمهوری با خانواده شهیدان قاسمی
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، عصر سه‌شنبه و در ادامه دیدارهای مستمر خود با خانواده شهدا و ایثارگران، با حضور در منزل شهیدان قاسمی در منطقه اتابک تهران، از صبر و فداکاری والدین این شهیدان والامقام تجلیل و قدردانی کرد.
* فلسطین، معیار ماست
سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با سخنرانی در کنفرانس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت بار دیگر بر مسئله فلسطین به‌عنوان پرونده محوری و اولویت اصلی اعراب و مقاومت تأکید کرد.
این کنفرانس با حضور علمای اسلام، اندیشمندان و مقامات سیاسی از سراسر جهان، تحت عنوان «همه برای فلسطین متحد هستیم - اسرائیل‌ رو به نابودی است» در بیروت برگزار شده است.

** ایران ۹۴/۵/۷
* نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه: در جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با رای اکثریت اعضا قرار شد نماینده مجلس برای پیگیری شکایت از رئیس جمهور سابق به خاطر بی‌توجهی به تشکیل شورای گفت و گو و برگزاری جلسات آن برای حل مشکلات مردم، من باشم.
* رئیس دولت قبل مسئولیت اقدامات بابک زنجانی را بپذیرد
سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شکایت محمود احمدی‌نژاد از معاون اول رئیس جمهوری، با بیان اینکه خوشحال می‌شویم رئیس دولت قبل مسئولیت آنچه بابک زنجانی انجام داده را بپذیرد، گفت: ما از اینکه مسئولان دولت قبل در جهت قبول مسئولیت خود در قوه قضائیه پاسخگو باشند، استقبال می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دولت جز اجرای قانون و اینکه رسانه ملی زیر نظر سه قوه اداره شود، انتظار دیگری از صدا و سیما ندارد و تنها انتظار ما این است که در جایگاه ملی فعالیت کند و از منظر خاص جناحی، مسائل را مطرح نکند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۵/۷
* آغاز دور جدید گفت و گوها میان ایران و اتحادیه اروپا
در نشست خبری دکتر ظریف و موگرینی اعلام شد: این گفتگوها بر اساس تصمیمی که اتحادیه اروپا دارد گفتگوهای سطح بالا نام گرفته است.
وزیر امور خارجه: جمهوری اسلامی ایران هر زمانی که تعهدی کرده به تعهد خود پایبند بوده است و این پایبندی در دوران اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در ژنو طی ۲۰ ماه گذشته توسط ما با جدیت و دقت اجرا شد و این امر کاملا مشهود است.
* توافق وین، زمینه عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای را فراهم کرد
دیمیتری مزنتسف دبیرکل سازمان همکاری شانگهای ضمن استقبال از موفقیت بزرگ در مذاکرات هسته‌ای گفت: توافق وین، زمینه را برای عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای فراهم کرد.
* «مریم رجوی» با مسئولان عربستان سعودی در پاریس دیدار کرد
یک دیپلمات عربی گفته است که سرکرده گروهک منافقین با تعدادی از مسئولان عربستانی در فرانسه دیدار کرده‌ است.
سرکرده گروهک منافقین از مقامات عربستانی کمک‌های مالی فراوانی خواسته تا علیه ایران و در خاک این کشور عملیات‌های خرابکارانه انجام دهد.

** وطن امروز ۹۴/۵/۷
* پاکسازی آخرین پایگاه داعش در سامرا
نیروهای عراقی در عملیاتی علیه «داعش»‌ در حومه «سامرا» موفق به پاکسازی «التعاون» شدند؛ جایی که آخرین پایگاه داعش در سامراست.
* تظاهرات جهانی علیه تخریب اماکن‌ مقدس توسط آل‌سعود
مسلمانان در شهرهای مختلف آمریکا از جمله واشنگتن و نیز در برخی دیگر از شهرهای جهان مانند لندن، کراچی، حیدرآباد و ملبورن در اعتراض به تخریب سیستماتیک مکان‌های مقدس به‌دست آل‌سعود تظاهرات کردند.

** جوان ۹۴/۵/۷
* ۹۹ درصد كودكان در زندان‌هاي اسرائيل شكنجه مي‌شوند
كميته امور اسرا و آزادگان فلسطيني از شكنجه ۹۹ درصد از كودكان كم سن و سال در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي خبر داد.
«ثائر شريتح‌» مدير اداره رسانه‌اي هيئت مذكور گفت: اسرائيل صدها كودك كم سن و سال را از آغاز سال جاري (۲۰۱۵) بازداشت كرده و سال گذشته نيز ۱۴۰۰ كودك دستگير شده‌اند و همچنان ۲۰۰كودك در زندان هستند.
* تكرار سياه‌نمايي آل خليفه عليه ايران
پس از انفجار بمب در مسير اتوبوس حامل نيروهاي امنيتي در جزيره ستره بحرين كه به كشته و زخمي شدن چند پليس منجر شد، خبرگزاري رسمي بحرين مدعي شد مواد انفجاري به كار رفته از نوع مواد قاچاقي از ايران است كه اخيرا كشف و ضبط شد.
وزارت كشور بحرين ديروز در صفحه رسمي خود در شبكه اجتماعي «توئيتر» وقوع يك انفجار تروريستي در منطقه «ستره» را تأييد كرد. اين انفجار نيروهاي پليس را هدف قرار داده كه به كشته شدن دو نيروي پليس و زخمي شدن عده‌اي ديگر منجر شد.

** آفتاب یزد ۹۴/۵/۷
* اسلام دین صلح است
رییس جمهوری آمریکا با تاکید بر لزوم مبارزه با تروریسم در آفریقا و گروه های تروریستی که با استفاده از اسلام دست به اقدامات تروریستی می‌زنند، تاکید کرد که اسلام دین صلح است.
باراک اوباما که در مقر اتحادیه آفریقا سخنرانی می‌کرد، گفت: اسلام به معنای صلح است.
* تصور اینکه وزارت خارجه متن تحریف شده منتشر کرده، تصور ناشیانه‌ای است
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اینکه تصور شود وزارت خارجه متن تحریف شده در اختیار نمایندگان و مردم قرار دهد،‌ تصور ناشیانه‌ای است و هیچ وقت وزارت خارجه نمی‌آید آبروی خودش را قربانی کند.
علی مطهری افزود: زیرا ما به اندازه‌ای افراد مسلط به زبان انگلیسی و مترجمان زبردست داریم که اصلا در این موضوع نمی شود تقلب کرد.

** رسالت ۹۴/۵/۷
* عربده‌کشي هاي آمريکا هيچ تاثيري در اراده ايران ندارد
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به ايستادگي هميشگي ملت ايران گفت: عربده‌کشي‌هاي آمريکا هيچ تاثيري در اراده ايران ندارد.
آيت الله حسن ممدوحي در گفتگو با خبرنگار فارس در خصوص اينکه چرا تهديدات آمريکاييان بعد از مذاکرات همچنان ادامه دارد، گفت: اين اقدام دشمنان طبلی توخالی بیش نیست و ملت ایران آنچنان آبدیده است که از هیچ تهدیدی نمی‌هراسد.
* صلابت کشور در پي محدوديت هاي دفاعي فرو مي ريزد
احمد توکلي در نطق ميان دستور جلسه علني روز سه‌شنبه مجلس گفت: در طول مذاکرات ۲۳ ماه گذشته طرف آمريکايي مدام تکرار کرده که «گزينه نظامي روي ميز است».
پرسش اساسي اين است که چرا اين تهديدات عملي نشده است؟ اگر توان دفاعي ايران مانع مهمي در اين خصوص بوده که قطعا چنين بوده است، آيا پذيرش چنين محدوديت هايي مانند آنچه در قطعنامه ۲۲۳۱ آمده صلح و امنيت را براي کشور به ارمغان مي آورد يا جنگ و ناامني را؟
توکلي گفت: پذيرش هرگونه محدوديت در حوزه دفاعي کشور فرو ريختن صلابت و سد استوار و تحميل جنگي ديگر بر ملت ايران است.
* وزارت خارجه خوش رقصي فابيوس براي صهيونيست‌ها را فراموش نکند
حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اينکه تحويل گرفتن وزير خارجه فرانسه کار حساب شده‌اي نيست گفت: وزارت خارجه فراموش نکند که فابيوس براي صهيونيستها خوش رقصي مي‌کرد و اطلاعات مذاکرات را به اسرائيل مي‌برد.

** مردم سالاری۹۴/۵/۷
* فعاليت‌ زودرس انتخاباتي خلاف است
محمد حسین مقیمی معاون سياسي وزير کشور با تاکيد بر ممنوعيت تبليغات زودرس انتخاباتي گفت: هرگونه فعاليت زودرس انتخاباتي از جمله در فضاي مجازي خلاف قانون است.

** آرمان ۹۴/۵/۷
* مناطق آزاد هم از بقایی شکایت کرد
مشاور ارشد رئیس جمهور از شکایت شورای هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از حمید بقایی معاون اجرایی رئیس دولت دهم به دلیل برخی ساخت‌وسازها در مناطق آزاد و خودروهایی که گرفته‌اند و هنوز پس نداده‌اند، خبر داد. اکبر ترکان در خصوص شکایت مناطق آزاد از بقایی اظهار کرد: این موضوع در قوه قضائیه در حال رسیدگی است.
* عبدالكلام، پدر برنامه هسته‌اي هند درگذشت
رئيس‌جمهور سابق هند كه به عنوان پدر برنامه موشكي اين كشور شناخته مي‌شود و نقشي كليدي و مهم در برنامه هسته‌اي هند داشت، در سن ۸۳ سالگي و درست زماني كه در حال ارائه يك سخنراني بود، درگذشت.
بنا به اعلام وزارت كشور فدرال، دولت براي مرگ عبدالكلام هفت روز عزاي عمومي اعلام خواهد كرد.

** فرهیختگان ۹۴/۵/۷
* لطف‌الله فروزنده، سخنگوی جمعیت ایثارگران: اصولگرایان اگر اختلاف داشته باشند، امکان بازگشت چهره‌های مجلس ششم در مجلس آینده وجود دارد.

** آفرینش ۹۴/۵/۷
* بدون حمايت رهبري و رييس جمهوري ايران توافق ممکن نبود
هماهنگ کننده سياست خارجي اتحاديه اروپا در نشست مشترک خبري با وزير امورخارجه ايران با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک ميان ايران و گروه ۱+۵ گفت: اين توافق خبرخوشي براي منطقه و کل جهان است و مي تواند تاريخي باشد.
فدريکا موگريني عصر سه شنبه در اين نشست خبري افزود: تيم مذاکره کننده ايراني حاضر در مذاکرات از حمايت سياسي رهبر و رييس جمهور ايران برخوردار بود که به جز آن امکان پذير نبود.
* حمله ترکيه به پ.ک.ک براي حمايت از داعش است
هادي العامري، دبيرکل سازمان بدر و از رهبران برجسته بسيج مردمي عراق گفت: ترکيه موضع خود را در قبال داعش تغيير نداده است و آن تحرکاتي که اخيرا انجام داده است، يک بازي و نيرنگ براي حمايت از داعش است و اين بازي پس از آن صورت گرفت که کردها با عقب راندن داعش به مرزهاي ترکيه رسيدند.
وي افزود: حزب کارگران کردستان ترکيه وکردهاي سوريه نوک پيکان جنگ عليه داعش هستند.

** ابتکار ۹۴/۵/۷
* در دوران پساتحریم تابلوی«دور زدن ممنوع» نصب کرده‌ایم
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر تشکیل فساد گفت: اکنون که تحریم‌ها تمام شده است، ما تابلوی «دور زدن ممنوع» را نصب کرده و اجازه نخواهیم داد بیشتر از آن خیانتی که تا الان به بهانه دور زدن تحریم‌ها به کشور تحمیل شده، انجام شود.
* سفر «کری» به مصر، حوزه خلیج فارس و جنوب شرق آسیا
وزیر امور خارجه آمریکا قرار است ظرف چند روز آینده به مصر و حوزه خلیج فارس برود تا درباره توافق اخیر هسته‌ای با ایران و مقابله با داعش با مقام‌های این منطقه دیدار و گفت‌وگو کند.

** قدس ۹۴/۵/۷
* گلایه تلخ لاریجانی از حاشیه‌سازی‌ها در مجلس
کوچک‌زاده: برخورد با مجلس سلطنت مابانه است
مهدی کوچک زاده در تذکری آیین نامه‌ای در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: این برخورد سلطنت مآبانه با مجلس است. چه کسی تضمین می‌کند این ترجمه برگرفته از متن انگلیسی باشد؟ چه مطلبی مهمتر از توافق است؟ دو هفته است معطل کرده‌اید برای اینکه ترجمه مطلوب به دست بیاید. مجلس مسؤول است که به این موضوع رسیدگی کند.
این نماینده مجلس ادامه داد: مردم بدانید، مجلس تا به امروز با برخورد سلطنت مآبانه‌ای که صریحاً رهبری منع کرده‌اند، از دخالت در این مسأله فعلاً کنار گذاشته شده است.
لاریجانی: شکاف بلا وجه ایجاد نکنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه از نمایندگان خواست انتقادهایشان را به موضوع هسته‌ای با متانت و اخلاق مطرح کنند.
علی لاریجانی گفت: در این مسأله مهم مثل هسته‌ای آرا می‌توانند متفاوت باشد، این حسن جامعه ما است که همه دغدغه دارند و حساس هستند، اما باید توجه کنیم که رهبری فرمودند، بررسی این موضوع باعث انشقاق داخلی نشود.
لاریجانی خاطر نشان کرد: من ایرادی نمی‌بینم که آقای کوچک‌زاده بلند شود و چیزی بگوید، اما واقعاً متوجه نشدم اینکه می‌گوید، سلطنت مآبانه، یعنی چه؛ کسی این کار را کرده است؟ یکی از برادران دیگر هم گفته بود، لاریجانی نمی‌گذارد مسایل هسته‌ای در مجلس مطرح شود، زیرا هاشمی رفسنجانی و روحانی، لاریجانی را رئیس مجلس کردند، آیا این توهین به نمایندگان نیست؟ چه دلیلی دارد این طور حرف بزنید. یا گفته‌اند، سگ احمدی‌نژاد و مشایی به اینها شرف دارد. حداقل من اشهد ان لاا... الا ا... را گفته‌ام، پس چطور ممکن است سگ یک نفر بر مسلمانی شرف داشته باشد، این روش اظهار نظر درست نیست.
* ایران جایگزین عربستان سعودی است
یان برمر، رئیس گروه اوراسیای دانشگاه نیویورک در گفت و گو با «نشنال اینترست» گفت: از نگاه آمریکا، ایران در آینده جایگزین عربستان سعودی خواهد شد.
برمر افزود: انتظار می‌رود عربستان سعودی و آمریکا بیش از پیش از هم فاصله بگیرند. ایران ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و بازار سودآورتری برای آمریکا تلقی می‌شود. در ضمن برای مبارزه با داعش، ایران متحد بهتری به نظر می‌رسد.

** خراسان ۹۴/۵/۷
* جامعه روحانيت مبارز با قاليباف ديدار مي‌کند
کميته سياسي جامعه روحانيت مبارز در راستاي همگرايي و وحدت در بين جريان اصولگرايي کشور قرار است با محمد باقر قاليباف شهردار تهران ديدار و گفت‌وگو داشته باشد.جامعه روحانيت مبارز پيش از اين با دبيران کل جبهه پيروان،‌جبهه پايداري،‌حزب موتلفه اسلامي، ‌جمعيت ايثارگران و برخي ديگر از تشکل‌ها گفت‌وگو داشته است.
* نمايندگان انگليسي، مخاطبان سايت‌هاي مستهجن
راشاتودي: بر اساس آخرين اطلاعات، سال گذشته از رايانه‌هاي پارلمان انگليس دست‌کم ۲۴۷ هزار بار براي بازديد از وب سايت‌هاي مستهجن استفاده شده است.
فقط در ماه آوريل سال گذشته بيش از ۴۲ هزار بار تلاش شده است تا از سايت‌هاي مستهجن بازديد شود و اين رقم نشان دهنده ۱۳۰۰ تلاش براي بازديد در هر روز است.

** اعتماد ۹۴/۵/۷
* تذكر ١٨ نماينده به جنتي
محمد دهقان، عضو هيات رييسه مجلس گفت كه ١٨ نماينده مجلس تذكري را به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مطرح كردند.
در اين تذكر آمده است، بر اساس پيگيري هاي صورت گرفته شوراي عالي امنيت ملي هيچ مصوبه‌ای در خصوص محدوديت رسانه‌ها و تمجيد موضوع موافقتنامه نداشته است.
گفتني است چندي پيش نامه‌ای با مضمون دستورالعمل به رسانه‌ها در مورد رعايت خطوطي براي انتشار اخباري مربوط به برجام و قطعنامه ٢٢٣١ از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در برخي رسانه‌ها منتشر شده بود.
* ١٠ نماينده خواستار ممانعت از سفر فابيوس شدند
۱۰ نماينده مجلس در تذكري به وزير امور خارجه خواستار ممانعت از سفر اشخاصي همچون وزير امور خارجه فرانسه به كشور شدند.
در اين تذكر آمده است كه بايد با حساسيت لازم از سفر اشخاصي همچون فابيوس با عملكرد بد و خائنانه نسبت به ملت بزرگ ايران ممانعت شود.

** شهروند ۹۴/۵/۷
* برگزاری نشست‌ اصولگرایان به میزبانی پایداری
فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ، درباره نشست هفتگی اضلاع سه‌گانه اصولگرایان با حضور جبهه پایداری، ایثارگران و موتلفه اظهار داشت: هر هفته جلسات سه‌جانبه به میزبانی یکی از اضلاع برگزار می‌شود و روز گذشته نیز این جلسه به میزبانی جبهه پایداری برگزار شد.
* سیف‌الاسلام قذافی به اعدام محکوم شد
دادگاهی در لیبی، «سیف‌الاسلام قذافی»، پسر «معمر قذافی»، دیکتاتور مخلوع لیبی را به‌طور غیابی به مرگ محکوم کرد. این دادگاه که روز سه‌شنبه تشکیل شد، حکم اعدام ٧ نفر از نزدیکان معمر قذافی ازجمله عبدالله السنوسی، رئیس پیشین سازمان اطلاعات و بغدادی المحمودی نخست‌وزیر پیشین این کشور را نیز صادر کرده است.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
امروز روز بی تفاوتی و سکوت در برابر اتفاقات جهان اسلام نیست

رسا/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی با تاکید بر حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تصریح کرد: امروز یکی از وظایف ما معرفی چهره واقعی اسلام است و باید در این راستا همه ظرفیت‌ها و توان خود را بکار گیریم.
ایشان خاطرنشان کرد: امروز روز سکوت و بی‌تفاوت بودن در قبال مسائل نیست؛ امروز باید نسبت به دشمنان اسلام هوشیاری داشته باشیم؛ چرا که آنها درصدد تغییر چهره اسلام ناب هستند و با ایجاد گروهای تکفیری، سلفی و داعش این نقشه را با جدیت هر چه تمام تر دنبال می‌کنند.

از ایجاد هرگونه دودستگی در کشور پرهیز شود
رسا/ آیت‌الله جوادی آملی بر ضرورت وحدت در دنیای اسلام تأکید کرد و گفت: امروز در کشورباید از هر گونه دو دستگی در کشور و منطقه به شدت پرهیز شود.
وی همچنین امید دادن به جامعه اسلامی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا زمینه‌های ایجاد شور و نشاط معنوی در جوانان و نوجوانان فراهم شود.
عضو جامعه مدرسین ایجاد امید و نشاط معنوی را یکی از وظایف روحانیت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تحقق این مسأله به حتم در رشد و تعالی جامعه کمک خواهد کرد.

آمریکایی‌ها ممکن است بتوانند وارد کشور شوند اما رفتن شان با تابوت خواهد بود
رسا/ آیت‌الله خاتمی هدف مستقیم دشمن از تبلیغات رسانه‌ای در خصوص توافق هسته‌ای را دو قطبی کردن جامعه و سلطه بر کشور دانست و در واکنش به یاوه گویی‌های دولتمردان آمریکایی‌ها، تاکید کرد که آنها ممکن است بتوانند وارد کشور شوند اما رفتن شان با تابوت خواهد بود.
عضو جامعه مدرسین در خصوص قدرت نظامی کشورمان تصریح کرد: امروز حرف‌های احمقانه دولتمردان آمریکا و گزینه‌های روی میز و زیر میزشان است که بی‌عرضگی آن‌ها را نشان می‌دهد.

مذاکرات هسته‌ای تراز بین المللی ایران را ارتقا داد
رسا/ آیت‌الله غروی با بیان این که نفس مذاکره با قدرت‌های مدعی، تراز کشور را در سطح بین الملل بالا برد، گفت: بالا رفتن تراز ایران نتیجه قابل توجهی بود که افراد باید به آن توجه داشته باشند.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که خطوط قرمز، چارچوب‌ها و راهبردهای رهبر معظم انقلاب تیم مذاکره کننده هسته‌ای را بسیار یاری کرد، ابراز داشت: آقای ظریف و آقای صالحی به این مسأله اقرار دارند و تأکید می‌کنند که این راهبردها سبب حضور قدرتمند ایران در مذاکرات شد.

توافق هسته‌ای نفوذ ایران در منطقه را افزایش می‌دهد
رسا/ آیت‌الله فقیهی با بیان این که با توافق هسته‌ای نفوذ ایران در منطقه افزایش پیدا می‌کند، گفت: ایران پس از توافق بهتر می‌تواند به سوریه، لبنان و یمن کمک کند.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به نگرانی‌های موجود درباره بندهایی از قطع نامه مبنی بر بازگشت پذیر بودن تحریم‌ها و رخنه امنیتی از سوی دشمن خاطرنشان کرد: مسأله بازگشت تحریم‌ها چیز مهمی نیست، آمریکایی‌ها دنبال این مسأله هستند که ایران محدودیت در سلاح هسته‌ای داشته باشد و به این دلیل که به دنبال چنین مسأله‌ای هستند هیچگاه دوست ندارند تا وضعیت به سابق برگردد و احتمال بدهند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است.

توسعه لازمه رسالت جهانی حوزه است
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با اشاره به تحولاتی که در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است و با بیان این که ابعاد حوزه با قبل، قابل مقایسه نیست اظهارداشت: رشته‌هایی که قبلاً در حوزه‌های علمیه به آن‌ها می‌پرداختند محدود بود، ولی امروز به لحاظ ارتباطات وسیعی که حوزه با منطقه و جهان اسلام دارد رشته‌های حوزه بسیار گسترده شده است.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که رسالت حوزه جهانی است و باید با توجه به این رسالت توسعه یابد تصریح کرد: امروز نیازهای حوزه فراتر از گذشته است و تا آن نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و برای رسیدن به آن نقطه باید تلاش بسیاری انجام دهیم.

مجلس با حساسیت بر نحوه اجرای توافق وین نظارت می‌کند
خانه ملت/ دکتر لاریجانی عصر دیروز در دیدار فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در صورت تایید جمع بندی وین ایران پایبند به مفاد مورد توافق خواهد بود و آن را به دقت اجرا خواهد کرد اما اگر ملت ایران احساس بدعهدی از سوی ۱+۵ در اجرای توافق نماید شرایط تغییر خواهد کرد و مجلس شورای اسلامی مراقب چگونگی اجرای توافق توسط ۱+۵ است.

فرانسه به دنبال از سرگیری روابط سیاسی و اقتصادی با ایران
تسنیم/ وزیر خارجه فرانسه صبح امروز وارد تهران شد. فابیوس پس از ورود به تهران گفت: یک هیئت بسیار مهم اقتصادی از شرکت‌های مختلف فرانسه شهریور به ایران سفر می‌کند.
وی با بیان اینکه حامل دعوت رسمی رئیس جمهور کشورمان از آقای روحانی هستم یادآور شد: از سرگیری روابط سیاسی و اقتصادی را با ایران دنبال می‌کنیم و اگر ایران مایل باشد ما حاضریم شرکت‌هایمان که در عالی‌ترین سطح در دنیا فعال هستند در ایران کار کنند.

انگلیس خواهان توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی
ایسنا/ یک مقام دولت انگلیس تاکید کرد که کشورش خواستار توقف هرگونه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی است. معاون دستگاه دیپلماسی انگلیس تصریح کرد: این شهرک‌سازی‌ها همان گونه که قبلا نیز تاکید کرده‌ایم، طبق قوانین بین المللی غیر قانونی و نامشروع است.

کشته شدن زن سیاه پوست در بازداشتگاه پلیس آمریکا
تسنیم/ یک زن سیاه پوست ۳۷ ساله آمریکایی در بازداشتگاه پلیس آمریکا جان خود را از دست داد تا در کمتر از یک هفته به سومین قربانی سیاه پوست در بازداشتگاه‌های پلیس این کشور تبدیل شود.

اردن خواهان گفت‌وگو با ایران است
تسنیم/ وزیر خارجه اردن ضمن استقبال از توافق هسته‌ای ایران و غرب، اعلام کرد: ما خواهان گفت‌وگو با ایران درباره مسائل منطقه‌ای هستیم. «عمرو موسی» دبیر کل سابق اتحادیه عرب نیزدر سخنانی از توافق هسته‌ای استقبال کرد و اظهار داشت: دشمنی کشورهای عرب منطقه با ایران مانند دشمنی آنها با اسرائیل نیست؛ دشمنی بین اعراب و اسرائیل «تاریخی» است در حالی‌که امکان توافق با طرف ایرانی وجود دارد.

فروش موشکهای جدید آمریکایی به ریاض
العالم/ آمریکا همزمان با افزایش حملات هوایی ریاض به یمن، مجوز فروش ۳۵۵ موشک هوا به زمین به عربستان را صادر کرد. پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت نظامی رایتئون بر پایه این قرار داد ۱۸۰ میلیون دلاری، موشک‌های آگم۱۵۴ به عربستان صادر می‌کند. این اقدام آمریکا حمایت آشکار از حملات هوایی عربستان به یمن ارزیابی شده است.

محکومیت هتک حرمت به مسجد الاقصی
ایسنا/ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تداوم تنش‌آفرینی و اقدامات تحریک‌آمیز و حملات مکرر شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی، را به شدت محکوم کرد. افخم تاکید کرد: حملات و تعرض به مسجد الاقصی بار دیگر خوی تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

یعلون: با اعراب در یک قایق هستیم !
العالم/ یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره پیامدهای لغو تحریم‌ها پس از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، تأکید کرد که این رژیم به دلیل داشتن دشمن مشترک با کشورهای عربی سنی در یک قایق قرار دارد.

شمار تلفات عربستان در تجاوز به یمن
فارس/ یک پایگاه خبری عربی شمار تلفات عربستان سعودی در تجاوز به یمن از آغاز تا ۲ روز پیش را ۱۲۲ کشته و هزار زخمی اعلام کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchqqnx.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما