دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 13987
آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد:

جایز بودن استفاده از زکات برای گروه‌های تبلیغی

قم نيوز : قم نیوز: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: گروه‌های تبلیغی می‌توانند بخشی از زکات جمع‌آوری شده را برای هزینه‌های جاری خود در نظر بگیرند.
جایز بودن استفاده از زکات برای گروه‌های تبلیغی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران گروه تبلیغی حامیان ولایت استان مازندران اظهار کرد: لازم است حوزویان به موازات تحصیلات خود فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی را هم در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: در اینگونه فعالیت‌ها حضور یکی از اساتید و بزرگان حوزوی در رأس کار ضروری است تا علاوه بر نظارت بر نظم امور، کیفیت اقدامات هم ارتقا یابد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه کنترل و نظارت یکی از بزرگان حوزوی بر فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی طلاب از شکست خوردن گروه‌های تبلیغی جلوگیری می‌کند گفت: مسیر موفقیت با استفاده از نظرات اساتید باتجربه هموار می‌شود.

وی ادامه داد: در جامعه افراد با استعداد و خوش فکری هستند که شبهات بیشتری در مورد مسائل اعتقادی و سایر حوزه‌ها برای آنها به وجود می‌آید بنابراین لازم است اساتید و بزرگان به سوالات آنها پاسخ دهند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ضرورت تامین اعتبار لازم برای گروه‌های تبلیغی عنوان داشت: مسوولان این گروه‌ها می‌توانند طرحی را با مسوولان در میان بگذارند تا بخشی از زکات جمع‌آوری شده از میان مردم برای تامین هزینه‌های جاری گروه‌های تبلیغی خرج شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: زمانی که این گروه‌ها دارای اعتبار مشخصی باشند آنگاه نیازی نیست که از شخص یا نهادهای مختلف درخواست کمک مالی داشته باشند؛ کسب اجازه از مراجع صاحب فتوا برای مصرف بخشی از زکات می‌تواند این مشکل را حل کند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdchqwnz.23nx6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما