چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 44307
منبع : پایگاه خبری پلیس

تشديد طرح برخورد با خودروهاي شيشه دودي و پلاک هاي مخدوش در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئيس پليس راهور استان از تشديد طرح برخورد با خودروهاي شيشه دودي و پلاک هاي مخدوش در استان خبر داد.
تشديد طرح برخورد با خودروهاي شيشه دودي و پلاک هاي مخدوش در قم
به گزارش قم نیوز، سرهنگ" احمد پوربافراني" در تشريح اين خبر اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل صادره مبني بر اينکه غلظت شيشه دودي بايد به حدي باشد که از سه متري داخل خودرو توسط کارشناسان راهور قابل رويت باشد،به همين ماموران پليس راهور استان چنانچه اين دسته از خودروها را در سطح شهر مشاهده کنند، برخورد لازم را انجام مي دهند و آمار روزانه هم در اين زمينه اخذ مي کنيم.

وي افزود: همان طوري که مستحضر هستيد شرايط جوي قم به گونه اي است چون تبليغات زياد است و زياد استفاده مي کنند به هرحال تا جمع کردن اين اوضاع زمان مي برد، اما ما روزانه طرح داريم و به مبلغ 50 هزار تومان اعمال قانون کرده و رانندگان متخلف را در خصوص برطرف کردن شيشه دودي که خارج از غلضت باشد،ملزم مي کنيم .

سرهنگ پوربافراني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به رانندگي بعضي ازخودرو ها با پلاک هاي مخدوش ادامه داد: در خصوص پلاک هاي مخدوش نيز به دليل اينکه در مدت يک سال جنس آلياژ پلاک ها از بين مي رود و مناسب نبوده به همين خاطر برخي از پلاک ها دچار زنگ زدگي مي شدند که بر اساس تدابير انديشيده شده ابلاغ کردند خودروهايي که در آن سال پلاک برايشان صادر شده و پلاکشان به علت زنگ زدگي مخدوش شده مي توانند مراجعه کنند به مراکز تعويض پلاک و به صورت رايگان پلاکشان را تعويض مي کنند.

وي اعلام کرد: اين مورد بارها ابلاغ شده و اطلاع رساني کرديم ،خوشبختانه ‌تعدادي از رانندگان مراجعه کردند ولي رانندگاني که بعداز مهلت پليس مراجعه نکردند با آنها برخورد ، اعمال قانون و مدارک آنها را اخذ کرديم و به مراکز تعويض پلاک ارجاع داديم.

سرهنگ پوربافراني بيان داشت: اين طرح همچنان ادامه دارد يعني درصورتي که همکاران ما اين گونه خودروها را رويت کنند بلافاصله به راننده خودرو تذکر مي دهند و ملزم مي کنند که راننده به مرکز تعويض پلاک براي تعويض پلاک آسيب ديده اش مراجعه کند.

وي خاطرنشان کرد: هيچ هزينه اي در اين خصوص گرفته نمي شود و ما با ارائه تسهيلاتي در اين مرکز از رانندگان عزيز درخواست داريم تا با مراجعه به مرکز تعويض پلاک، پلاک جديد خود را دريافت کنند چون به هرحال پلاک تعويض نمي شود، جنس پلاک تغيير پيدا مي کنند و تمهيدي انديشيده شده تا خلافي از آنها نگيرند و پلاکشان هم فک نکنند تا زماني که پلاک جديد برايشان آمد.

رئيس پليس راهور استان تصريح کرد: اين تسهيلات را براي اين دسته رانندگان در نظر گرفتيم ولي در عين حال با رانندگان متخلف هم برخورد مي کنيم اگر چنانچه رويت شود حتماً تا آن جايي که در توان ما باشد اين خودروها را متوقف مي کنيم، اين طوري نيست که هيچ برخوردي با اين تخلفات صورت نگيرد ما تمام وظيفه امان را براساس ابلاغيه هاي خود قطعاً اجرايي خواهيم کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchqxnk.23nkvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما