يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : 32157

پرچمی که حرمت حریم رضوی دارد

قم نيوز : قم نگار: سفیران آفتاب تحفه‌ای از سوی برادری غریب برای خواهری صبور و مهربان از مشهد الرضا به شهر کریمه آوردند.
پرچمی که حرمت حریم رضوی دارد
به گزارش قم نگار،‌ تقویم حلول ماه ذیقعده را م‍ژده می‌دهد، باید منتظر «کاروان سفیران آفتاب» از مشهد الرضا باشی، کاروانی که از مشهدالرضا به قم می‌آید تا ارمغان برادر را برای عرض تبریک سالروز میلاد «فاطمه معصومه» به قم بیاورد.

ماه ذیقعده است و از دور صدای کاروان می‌آید، نوای خادمان رضوی که همه لباس مخصوصی به تن دارند به گوش می‌رسد.

«کاروان سفیران آفتاب» به قم می‌رسد، «بانو سلام، سلامی به آستان قدسی‌ات، سلامی به گرمای آفتاب که شهر کویر قم با تو شهر کریمه شد».

صدای زنگ کاروان در کویر قم می‌پیچد،«السلام علیک یا فاطمه المعصومه»، «السلام علیک یا بنت موسی بن جعفر » ... کاروان به شهر کریمه اهل بیت (س) وارد می‌شود. کاروان برای عرض تبریک ایام دهه کرامت به ساحت امام زمان (عج) راه جمکران را پیش می‌گیرد.

کاروان «سفیران آفتاب» به جمکران رسید،‌ چیزی نمی‌گذرد که خادمان مسجد مقدس جمکران به استقبال پیام آوران حریم حرم رضوی می‌روند و مسافران آفتاب و زائران آیینه را در بر می‌گیرند. فضایی خاص در جمکران حاکم می‌شود و زائران از اطراف به سمت کاروان می‌آیند.

«سفیران آفتاب» از سوی حرم مطهر امام هشتم پرچم سبز رنگ و متبرک به آستان قدس رضوی را برای عرض شادباش به قم آورده‌اند. کاروان راه خود را به سمت وعده‌گاه منتظران مسیر باب الشهاده تا مقابل مسجد مقام را پیش می‌گیرد، مرواریدهای غلطانی که تا کنون پشت چشم‌های زائران منتظر درگیر بودند اکنون راه گشوده و با سوز دل سرازیر می‌شوند.

موسوی یکی از اعضای کاروان سفیران آفتاب است که از خدام حرم رضوی به شمار می‌رود، هدف از حرکت این کاروان را اینگونه تعریف می‌کند: ترویج سنت و سیره امام رضا(ع) در ۳۲ استان، بیش از ۲۵۰ شهرستان و ۱۵ کشور جهان از اهداف این کاروان است.

کاروان سفیران آفتاب هنوز جمکران را ترک نکردند که از دور پیرزنی با چشم‌های اشک آلود به سمت خادمان رضوی می‌آید و از درد چشمانش سخن می‌گوید. اشک امانش نمی‌دهد و با کمک خادم آستان قدس رضوی گوشه‌ای از پرچم متبرک را به امید شفا از هشتمین ستاره آسمان ولایت و امامت به دیدگان کم سویش می‌کشد تا چشمانش به نور رضوی روشن شود.

عهدنامه میان زائران منتَظر، مکتوب به دست کاروانیان می‌رسد عهدی میان زائران و امام هشتم بسته شده است و یکی از خادمان آستان رضوی آن را قرائت می‌کند.

«امام عزیز عهد می‌بندم به معنای واقعی که در همه امور امین باشم، مولای من عهد می‌بندم قدردان نعمت ولایت اهل‌بیت باشم....»

اشک‌ پهنای صورت زائران جمکران را می‌گیرد و صدای زمزمه‌ «رضا - رضا» همراه با مداحی در هم می‌پیچد،‌ دست‌ها رو به آسمان بلند می‌شود و چشم زائران به عرش الهی دوخته می‌شود.

بهر حاجات اگر دست دعا برخیزد/دلبری هست به هر حال به پا برخیزد/لطف آقای خراسان ز همه بیشتر است/هر زمان از دل پردرد صدا برخیزد/بر سر خاکم اگر آهوی تو گریه کند/از تمام جگرم بانگ رضا برخیزد...

کاروان به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت می‌کند، بانوی کرامت بی‌صبرانه منتظر ارمغان برادر از مشهد است. بوی عطر حرم رضوی می‌آید همه منتظرند، بوی اسپند و بوی عطر به مشام می‌رسد. چیزی نمی‌گذرد که کاروان به حرم حضرت معصومه (س) می‌رسد و خادمان بی‌بی کرامت مشتاقانه کاروان سفیران آفتاب را در بر می‌گیرند.

حضرت معصومه (س) بار دیگر میزبان است ولی این بار میزبان مسافرانی است که از سوی برادر برایش پیامی آوردند، پیامی که حاوی امن و امان و توفیق است. کاروان سفیران آفتاب پرچم حرم رضوی را از خراسان برای میلاد حضرت معصومه (س) به ارمغان آورده است.

زن و مرد، پیر و جوان، زائران ایرانی و غیر ایرانی با دیدن پرچم سبز رضوی گرداگرد خادمان جمع می‌شوند و در حالی که اشک دیدگانشان را امان نمی‌دهد از راه دور به آستان قدسی‌اش سلام می‌کنند. نفس زائران حرم کریمه اهل‌بیت (س) با دیدن پرچم آستان امام رضا (ع) در سینه حبس شده و در حالی که اشک بر چشمانشان جاری می‌شود، دست بر روی سینه گذاشته و به امام هشتم شیعیان ادای احترام می‌کنند.

دل مشتاقان به سمت حریم حرم رضوی پرواز می‌کند و مشتاقانه برای زیارت به پابوسش از راه دور سلام و درود می‌فرستند.

خادمان رضوی که مدتی است برای اجرای مراسم خاص در حرم حضرت معصومه (س) آماده شدند به جایگاه می‌روند، کنار ایوان آیینه نزدیکترین نقطه به ضریح بانو است. سفیران آفتاب، ادای احترام می‌کنند و بر بانوی آب و آیینه درود می‌فرستند.

عمه سادات سلام علیک/ روح عبادات سلام علیک /کوثر نوری به کویر قمی/آب حیات دل این مردمی/

صحن حرم حضرت معصومه از صدای مدح و مولودی خادمان رضوی پر می‌شود...عمه سادات بگو کیستی؟فاطمه یا زینب ثانیستی؟

زائران حرم حضرت معصومه (س) گرداگرد ارمغان ثامن الحجج جمع می‌شوند و بر پرچم سبز رضوی بوسه عشق می‌زنند.

پرچم سبز رضوی برای بیمه کردن فناوری هسته‌ای که دانشمندان کشورمان برای آن تلاش می‌کنند برده می‌شود. خادمان رضوی برای اینکه سایت هسته‌ای فردو از چشم زهر آلود دشمنان در امان باشد راهی فردو می‌شوند.

پرچم رضوی راهی سایت هسته‌ای فردو شد و خادمان رضوی پس از لاله گردانی و مداحی و مولودی خوانی، پرچم امام هشتم را به عنوان نماد اقتدار تشیع بر فراز سایت هسته‌ای فردو به اهتزاز در آوردند.

پرچم سبز رضوی در سایت هسته‌ای که فضای معنوی را بر این مرکز حاکم کرده بود موجب شد همه احساس غرور داشته باشند. خادمان رضوی مداحی می‌کنند و همگام با به اهتزاز در آمدن پرچم رضوی بر فراز سایت هسته‌ای فردو، همه ادای احترام کردند از جانبازان یادگار هشت سال دفاع مقدس گرفته تا دانشمندان هسته‌ای ...

محمدعلی شمس از خادمان بانوی کرامت با اشاره به حضور پرچم مقدس در قم بیان می‌کند: امسال برای نخستین‌بار پرچم رضوی در سایت هسته‌ای فردو به اهتزاز درآمد.

پرچم سبز رضوی باید به مکان دیگری برود و چشم مشتاقان دیگری را روشن کند، مقصد بعدی مرکز خیریه بقیه‌الله است و پرچم آستان مبارک رضوی به مرکز سالمندان و مرکز نگهداری کودکان معلول آورده می‌شود.

خادمان رضوی با خواندن مدح و مولودی پرچم امام هشتم را به بالین سالمندان و معلولان می‌برند و اشتیاق زیارت حرم رضوی در دیدگان سالمندان موج می‌زند و معلولان را معنویت خاصی فرا می‌گیرد.

چند روز دیگر میلاد امام هشتم است ...

آمدم ای شاه پناهم بده / خط امانی ز گناهم بده

ای حرمت ملجأ درماندگان / دور مران از در و راهم بده

ای گل بی‌خار گلستان عشق / قرب مکانی چو گیاهم بده

لایق وصل تو که من نیستم / اذن به یک لحظه نگاهم بده

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchqznx.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما