شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 978
جانشین فرمانده سپاه قم تاکید کرد:

تشکیل اتاق فکر جنگ نرم در دانشگاه‌ها

قم نيوز : قم نیوز: جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) گفت: لازم است در هر دانشگاهی اتاق فکر برای مقابله با جنگ نرم دشمن تشکیل داده و تاکتیک‌های دشمن را در حوزه‌های مختلف احصا کنید.
تشکیل اتاق فکر جنگ نرم در دانشگاه‌ها
به گزارش قم نیوز، رضا حافظی شامگاه جمعه در میان اعضای کانون‌ها و رده‌های بسیج دانشجویی استان قم در تالار امام خمینی(ره) پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دانشجویان را افسران جنگ نرم خواندند، اظهار کرد: این وظیفه که مقام معظم رهبری به دوش شما گذاشته‌اند از این نظر که امر ولایت است؛ وظیفه سنگینی است و باید وظیفه خود را خوب بشناسید و به آن عمل کنید.

وی با بیان اینکه جنگ­ها از حیث صلابت به جنگ سخت، نیمه سخت و نرم تقسیم می‌شوند، گفت: جنگ نرم با اینکه پدیده‌ای است که با جوامع بشری بسیار مانوس است اما دانشکده‌ای برای تدریس آن وجود ندارد.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) خاطر‌نشان کرد: جنگ نرم نوعی نزاع و درگیری از طریق تاثیر‌گذاری بر قلب و ذهن مخاطب برای دستیابی به اهداف مورد نظر از طریق خود آنهاست.

وی افزود: کارکرد جنگ نرم تقریبا مشابه کاری است که شیطان انجام می‌دهد؛ به این صورت که شیطان ابتدا در انسان شک و تردید ایجاد می‌کند سپس او را فریب می‌دهد.

حافظی ادامه داد: در جنگ نرم دشمن ابتدا باورهای انسان را ضعیف می‌کند و در مرحله بعد این خود انسان است که ارزش‌هایش را زیر پا می‌گذارد.

وی عنوان کرد: اگر بر این اساس بخواهیم قدمت جنگ نرم را محاسبه کنیم، تاریخ این موضوع به هبوط آدم و حوا از بهشت باز می­ گردد.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) خاطر‌نشان کرد: در تمام جنگ‌هایی که رخ داده دشمن هیچگاه از قلب و ذهن طرف مقابل خود غافل نبوده است اما در سال‌های اخیر این موضوع به صورت خیلی جدی استفاده می‌شود.

وی گفت: کشور ما با دشمنانی روبه‌رو است که در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی با ما در جنگ هستند.

حافظی افزود: دشمن در جنگ سیاسی به دنبال انزوای سیاسی ما، در جنگ اقتصادی به دنبال فشار و تحریم و در جنگ نظامی به دنبال تهدید مرزهای ماست.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: دشمن در تمام این جنگ‌ها به جز جنگ نرم دچار نا‌کامی و شکست شده است و این برای ما یک هشدار است.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به اینکه دشمن در زمینه جنگ نرم با اقتدار به کارش ادامه می‌دهد؛ بیان کرد: دشمن در زمینه جنگ نرم برای خود اظهار امیدواری کرده و ما نیز باید بپذیریم در این زمینه تلفاتی داشته‌ایم زیرا کتمان کردن آن مشکلی را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی در هر زمینه‌ای ایران را به عنوان یک دشمن قدرتمند می‌بیند که وجود و عدم وجودش با وجود و عدم وجود زورمندان رابطه مستقیم دارد.

حافظی گفت: تلاش‌های زیادی در مقابله با جنگ نرم در ایران صورت گرفته که یا پراکنده بوده یا به ثمر نرسیده و گاهی هم نتیجه عکس داشته است.

وی خاطر‌نشان کرد: شما افسران جنگ نرم هستید و به همراه فرماندهان خود یعنی استادان دانشگاه باید این جنگ را اداره کنید؛ همانطور که هشت سال دفاع مقدس توسط جوان‌هایی مانند شما اداره شد.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) عنوان کرد: علت اینکه مقام معظم رهبری شما را به عنوان افسران جنگ نرم انتخاب کرده این است که جنگ نرم جنگی کاملا علمی است و عناصر آن نیز باید اهل علم باشند و از طرف دیگر دانشگاه در جامعه امروز خیلی از مسائل را رهبری و زندگی مردم را اداره می‌کند.

وی خطاب به دانشجویان بسیجی توصیه کرد: در هر دانشگاهی اتاق فکری برای مقابله با جنگ نرم دشمن و بررسی وضعیت خودتان تشکیل دهید و تاکتیک‌های دشمن را در حوزه‌های مختلف احصا کنید.

حافظی با اشاره به اینکه باید در زمینه جنگ نرم واقع بین بود؛ افزود: دشمن در تمام حوزه‌ها از جمله عرصه‌هایی مانند علوم انسانی ورود پیدا کرده اما آیا دانشگاه و اساتید این موضوع را باور کرده‌ و توانسته‌اند رد پای دشمن را در حوزه علوم انسانی ببینند.

وی تصریح کرد: علاوه بر محاسبه عرصه‌هایی که در حال حاضر دشمن در آنها نفوذ کرده؛ باید برنامه‌ریزی کنید تا در موقعیت‌های مناسب دشمن را مورد هجوم قرار دهید.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) گفت: باید نسبت به دشمن از حالت انفعالی بیرون بیاییم زیرا به فرموده حضرت علی(ع) کسی که در خانه‌اش با دشمن بجنگد ذلیل خواهد شد.

وی در پایان اطاعت از رهبری و توجه به معنویات را از عوامل مهم پیروزی بر دشمنان دانست و گفت: اگر معنویت در راس امورمان نباشد هیچگاه به نتیجه نخواهیم رسید.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcht6nwd23nq.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما