يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 202
از نظر تعداد رشته ها:

دانشگاه صنعتی قم رتبه دوم دانشگاه های صنعتی كشور را دارد

قم نيوز : قم نیوز: رييس دانشگاه صنعتی قم گفت: اين دانشگاه از نظر تعداد و تنوع رشته های تحصيلی، رتبه دوم دانشگاه های صنعتي كشور را به خود اختصاص داده است.
دانشگاه صنعتی قم رتبه دوم دانشگاه های صنعتی كشور را دارد
به گزارش قم نیوز، 'محمد هادی مشكات السادات' به مناسبت نزديك بودن سال تحصيلی جديد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تمام دانشگاه های صنعتی كشور غير از تهران كه شصت سال سابقه دارد تنها دو رشته را دارا می باشند ولی دانشگاه صنعتی قم ده رشته دارد.

وی گفت: ما در تلاشيم تا با آوردن سه رشته در سال تحصيلی آينده در مقطع كارشناسی جايگاه خود را به مكان نخست ارتقا دهيم.

مشكات السادات عواملي مانند رقابت دانشجويی گسترده و در صد بالاي حضور استاد در دانشگاه را مهمترين علت برتری اين دانشگاه خواند.

رييس دانشگاه صنعتی قم با اشاره با بيان اينكه دانشگاه صنعتی قم در سال ۸۷ به دستور رييس مجلس با دو رشته صنايع و كامپيوتر و تها با ۸۰ دانشجو تاسيس شده است،اظهار داشت: در دو سال گذشته رشته هاي عمران، مكانيك، برق مخابرات اضافه شده و در ۶ ماه گذشته نيز تلاش كرده ايم تا گرايش هاي رشته برق از جمله كنترل و قدرت و همچنين رشته سخت افزار كامپيوتر را جذب كنيم.

مشكات السادات با اشاره به رشته پليمر به عنوان يكی از رشته های جديد اين دانشگاه در سال تحصيلی جديد يادآور شد: با توجه به رونق صنعت پلاستيك در استان قم و صادرات محصولات آن به خارج از كشور اين رشته كه زير شاخه پليمر است به همراه تعدادی رشته تحصيلات تكميلی به مجموع رشته های اين دانشگاه اضافه شد.

وی با اشاره به كادر مجرب و توانمند اين دانشگاه به عنوان مهمترين مزيت آن اظهار داشت: اين دانشگاه هم اكنون ۱۷ استاد بعنوان عضو هيات علمی دارد كه تا پايان سال اين رقم به ۳۰ استاد خواهد رسيد.

رييس دانشگاه صنعتی تصريح كرد: استادان اين دانشگاه از استادان مطرح كشور می باشند.

وی با اشاره به مشكلات اين دانشگاه مشكل مكان را مهمترين آن عنوان كرد، و افزود: اين دانشگاه در يك مكان استيجاری قرار دارد و ما انتظار داريم كه استانداری زمينی را در منطقه ای مناسب مانند پرديسان براي ساخت دانشگاه به ما واگذار كند.

رييس دانشگاه صنعتی قم در ادامه از توجه مسوولان استان قم و تعامل ديگر دانشگاه های استان بويژه دانشگاه قم با اين دانشگاه قدرداني كرد، و افزود: مطابق دستورات رهبر معظم انقلاب مبنی بر داشتن نگاه ويژه به استان قم بايد به اين دانشگاه مهم نيز نگاه ويژه صورت گيرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdchtinid23nv.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما