دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 48880
منبع : خبرگزاری فارس

كتاب «مهدويت، رسانه و ترويج فرهنگ» منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: كتاب مهدويت، رسانه و ترويج فرهنگ به همت اداره كل پژوهش‌هاي اسلامي رسانه به چاپ رسيد.
كتاب «مهدويت، رسانه و ترويج فرهنگ» منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب مهدویت، رسانه و ترویج فرهنگ از فصول انتظار، منجی‌باوری، آخرالزمان، رجعت و راهکارها تشکیل شده است.

مفهوم انتظار، ضرورت انتظار، اصلاح جامعه، بیمه شدن در برابر فساد محیط و جامعه، نقش انتظار، وظایف منتظران، شناخت حجت خدا و امام عصر(عج)، پیراستگی از بدی‌‏ها و آراستگی به خوبی‌‏ها و بایدها و نبایدهای انتظار در بخش انتظار این کتاب مطرح می‌شود.

دیدگاه‏‌های مهدی‌باوری، سیره امام مهدی(ع)، آسیب‌‏های اندیشه مهدوی، امام مهدی(عج) از منظر اهل بیت(ع)، امام مهدی(عج) از منظر اهل سنت و نسبت‌ مهدویت با انقلاب اسلامی ایران در بخش دوم این کتاب مورد تأکید قرار گرفته  است.

در بخش آخرالزمان مباحثی در زمینه نشانه‏‌ها، مفهوم و امیدهای آخرالزمان، رویدادهای اجتماعی و طبیعی نزدیک به عصر ظهور، تعیین وقت برای ظهور و نهی از تعیین وقت برای ظهور تبیین می‌شود.

فلسفه رجعت، استمرار تکامل معنوی مؤمنان، مجازات کافران و گردن‏کشان و رجعت در دعاها و زیارت‌‏ها از جمله عناوین مطالبی است که در بخش رجعت بیان شده است.

در مقدمه این اثر می خوانیم: «استقبال و علاقه اقشار مختلف مردم به معارف و آموزه‌های مهدوی روز به روز افزایش پیدا می‌کند صدا و سیما در این زمینه می‌تواند نقش بی‌بدیلی ایفا کند و در زمینه برطرف شدن نیازهای مردم جامعه گام بردارد.

در تولید برنامه‌های آخرالزمانی باید مفهوم انتظار و فرهنگ مهدوی مورد توجه قرار گیرد که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.»

کتاب مهدویت، رسانه و ترویج فرهنگ به همت اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه منتشر شد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchv6nk.23n66dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما