سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 38890
منبع : خبرگزاری فارس

اعطای مدرک کارشناسی به 242 حافظ قرآن کریم

قم نيوز : قم نیوز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی برای اعطای مدرک کارشناسی به حافظان قرآن کریم، سال گذشته نزدیک به 12 هزار نفر در این راستا اعلام آمادگی کردند که 242 نفر از آنها موفق به کسب مدرک دانشگاهی شدند.
اعطای مدرک کارشناسی به 242 حافظ قرآن کریم
به گزارش قم نیوز، محمد فرهادی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید در موسسه امام صادق(ع) انجام شد، با بیان اینکه 2 هزار و 800 موسسه آموزش عالی کشور چهار میلیون و 800 دانشجو را در خود جای داده‌اند، اظهار کرد: نزدیک به 45 درصد از واحدهای آموزشی به حوزه علوم انسانی اختصاص دارد و نزدیک به 23 هزار دانشجو در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های کشور باید به حوزه‌های فرهنگی ورود پیدا کند، اضافه کرد: اکنون فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور به شیوه چشمگیری افزایش داشته است و دانشجویان در جشنواره‌های فرهنگی و علمی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور و مشهد مقدس یاد و خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد از دانشجویان به معاد اعتقاد داشته و نزدیک به 76 درصد آنها به اقامه نماز اهتمام دارند که این آمار مذهبی بودن دانشگاه‌های کشور را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی برای اعطا مدرک کارشناسی به حافظان قرآن کریم، سال گذشته نزدیک به 12 هزار نفر در این راستا اعلام آمادگی کردند که 242 نفر از آنها موفق به کسب مدرک دانشگاهی شدند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchv6nx.23n6wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما