پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 47250
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مطرح كرد

ضرورت تبیین دقیق مبانی بانكداري اسلامي از سوی حوزویان

قم نيوز : قم نیوز: رئيس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: حوزويان و مؤسساتي كه در اين زمينه فعاليت دارند بايد با مطالعه شرايط موجود را بررسي كرده و براي حل مشكلات بانك‌ها چاره‌انديشي داشته باشد.
ضرورت تبیین دقیق مبانی بانكداري اسلامي از سوی حوزویان
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسن آقا نظری شاهرودی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته بازنگری و نهایی‌سازی طرح بانکداری بدون ربا بر اساس موازین فقهی در قم که در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به مشکلات بانکداری اظهار کرد: حوزویان و مؤسساتی که در این زمینه فعالیت دارند باید با مطالعه شرایط موجود را بررسی کرده و برای حل مشکلات چاره‌اندیشی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در این زمینه باید مسائل و مشکلات را انتقال دهد تا بر اساس آن راه حل به دست آید.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسئله ربا که مطرح می‌شود یکی از مشکلات است گفت:‌ این مسائل در بانکداری تأثیرگذار است و مشکلاتی در این بخش ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: بانکداری از جمله مباحث تخصصی است که باید به صورت تخصصی در این بخش ورود پیدا کرد تا مشکلات و مسائل آن ریشه‌ای بررسی شود. باید در نظر داشت برخی بانک‌ها به صورت تخصصی کار می‌کنند که بانک مسکن از جمله آنها است ولی دیگر بانک‌ها فعالیت در بخش خاصی ندارند بنابراین نمی‌توان از آنها اطلاعات واضحی به دست آورد.

آقا نظری با اشاره به اهمیت دستیابی به بانکداری بدون ربا در کشور گفت: مباحث فراوانی در زمینه ربا در فضای مجازی منتشر می‌شود ولی باید در این بخش وارد عمل شده و ساماندهی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchvink.23nqmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما