سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 38250
منبع : خبرگزاری فارس

پرداخت پاداش به ورزشکاران قمی اعزامی به المپیک و پاراالمپیک 2016

قم نيوز : قم نیوز: رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم از پرداخت پاداش به ورزشکاران قمی اعزامی به المپیک و پاراالمپیک 2016 خبر داد.
پرداخت پاداش به ورزشکاران قمی اعزامی به المپیک و پاراالمپیک 2016
به گزارش قم نیوز، حمید نریمان  اظهار کرد: ورزش قم این امید را داشت که در رشته‌هایی نظیر کشتی‌ فرنگی، دو و میدانی سهمیه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان در سال 2016 را به دست بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به زمان باقی‌مانده تا شروع بازی‌های المپیک ریودوژانیرو در کشور برزیل، متأسفانه هادی علیزاده‌پورنیا قهرمان ارزنده کشتی استان قم به دلیل مصدومیت و عمل جراحی شانس حضور در المپیک را از دست داده است.

نریمان با اشاره به بخت ورزش قم برای کسب سهمیه المپیک از رشته دو و میدانی، عنوان کرد: اما میلاد دریساوی دو و میدانی‌کار توانمند قم در رشته پرش سه‌گام هنوز دارای شانس کسب سهمیه است، البته در صورتی که فدراسیون دو و میدانی به وی مجوز رکورد گیری بدهد.

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم تأکید کرد:‌ چنانچه میلاد دریساوی سهمیه المپیک را کسب کند از سوی دبیرخانه ستاد بازی‌های المپیک در اداره‌کل ورزش و جوانان قم برای وی پاداش ویژه در نظر گرفته و پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در صورت عضویت حسین گلستانی و سید حسین حسینی‌جد در تیم ملی والیبال‌نشسته مردان اعزامی کشورمان به بازی‌های پاراالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل، به این دو ورزشکار موفق نیز پاداش پرداخت خواهد شد.

نریمان اضافه کرد: با توجه به لزوم حضور ورزشکاران در مسابقات گزینشی المپیک 2016، تاکنون ورزشکاران کشورمان موفق به کسب 43 سهمیه حضور در المپیک ریو شده‌اند که از این  تعداد 33 ورزشکار در بخش مردان و 10 ورزشکار در بخش بانوان  است که در رشته‌های ورزشی کشتی، تکواندو، قایقرانی، دو و میدانی، وزنه‌برداری، شمشیربازی، دوچرخه سواری، جودو، تیراندازی، تیراندازی با کمان، بوکس و پینگ‌پنگ  سهمیه کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کشتی با کسب 11 سهمیه دارای بیشترین ورزشکار است، خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک کشورمان بابت کسب سهمیه به هر ورزشکار 10 میلیون تومان پاداش و با شروع بازی‌ها حقوق ماهانه یک تا دو میلیون تومان پرداخت می‌کند.

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم افزود: اگرچه با این مبالغ کسب سهمیه توسط ورزشکاران افتخارآور ایران اسلامی قابل جبران نیست اما تلاشی در کاستن دغدغه‌های قهرمانان بابت حضور در اردوهای تیم‌های ملی برای کسب افتخار بیشتر است.

وی ابراز کرد: البته احتمالاً در کشتی فرنگی، دو و میدانی، بوکس، والیبال و بسکتبال شانس کسب سهمیه المپیک هنوز وجود دارد که چنانچه محقق شود، بزرگترین کاروان تاریخ ایران راهی باز‌های المپیک 2016 در شهر ریودوژانیرو برزیل خواهد شد.

نریمان یاد آور شد: برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش کشور تعداد 10 بانوی ورزشکار در المپیک حضور دارند که نسبت به دوره قبل یک رکورد محسوب می‌شود، ضمن اینکه نخستین‌بار در المپیک 1992 بارسلون اسپانیا، لیدا فریمان در رشته تیراندازی به عنوان نخستین بانوی ورزشکار ایران و پرچمدار کاروان در المپیک حضور یافت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchvinx.23n6mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما