شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 31220
سرپرست سازمان مدیریت پسماند قم:

سامانه هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی در قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مدیریت پسماند قم از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی در قم خبر داد.
سامانه هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید عبدلله میرابراهیمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری در راستای بهبود منظر شهری اظهارداشت: یکی از مسائلی که شهروندان به کرات با آن مواجه هستند نخاله‌های ساختمانی است که در کوچه‌ها و معابر خیابانی با آن مواجه هستند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه مدیریت اجرایی نخاله‌های ساختمانی بر عهده شهرداری‌ها است، افزود: بر اساس قانون مدیریت پسماند مسئولیت برنامه‌ریزی، ساماندهی، مراقبت و عملیات اجرایی مربوط به تولید، ‌جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، حمل‌ونقل، بازیافت و پردازش پسماندها و همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی بر عهده این نهاد است و مدیریت اجرایی می‌تواند تمام عملیات مربوط به جمع‌آوری، جداسازی و دفع پسماندها را به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار کند.

وی بااشاره به اینکه شهرداری می‌تواند به جز نخاله‌ها هر بخشی را که جزو پسماندهای عادی مانند پسماندهای خانگی تعریف می‌شود به افراد حقیقی و حقوقی دیگر در بخش خصوصی واگذار کند، عنوان کرد: شهرداری قم در کل کشور در زمینه نخاله‌های ساختمانی پیشرو است و بر همین اساس دستورالعملی در سنوات گذشته تهیه شد که براساس آن تمام کسانی که می‌خواهند در شهر فعالیت‌های عمرانی یا خاکبرداریی انجام دهند، باید مجوزهای لازم را از سازمان مدیریت پسماند دریافت کنند.

میرابراهیمی با اشاره به سایت‌های فعال تخلیه زباله در استان قم گفت: ۴ سایت تخلیه زباله در ۴ نقطه شهر از جمله جمکران، بزرگراه امام علی (ع)، جاده کوه سفید و پردیسان راه‌اندازی شده که برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم برخورد با شهروندانی که نخاله‌های عمرانی در مقابل ساختمان آن‌ها انباشته و سبب مزاحمت می‌شود را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: اگر شهروندان مرتکب تخلفی در زمینه نگهداری، تخریب، جمع‌آوری، حمل‌ونقل و حتی خرید، فروش، دفن و تخلیه پسماندها شدند، سازمان می‌تواند بر اساس ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند به مراجع قضایی شکایت کند.

وی از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی در قم خبرداد و گفت: ممانعت از تخلفات در هر مرحله عملیات خاک‌برداری، حمل و تخلیه پسماندها، واگذاری محل‌های تخلیه مجاز بر اساس قرارداد به پیمانکاران واجد شرایط و ملزم کردن آنها به حسن اجرای مقررات و مفاد قرارداد در محل‌های دفع پسماند و رسیدگی به تخلفات و مدیریت این‌گونه پسماندها از اهداف کلی سامانه مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی است.

میرابراهیمی به دیگر سامانه مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی اشاره کرد و اظهارداشت: ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از پیمانکاران و خودروها، مدیریت ستادی، نظارتی، حقوقی پسماندهای عمرانی و ساختمانی،کنترل و ساماندهی مکان‌های مجاز تخلیه و تهیه گزارش‌های پویا و ایستا از دیگر وظایف این سامانه مدیریت هوشمند است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchvinx.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما