پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 30500
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

وابستگی حوزه‌های علمیه به دولت استقلال حوزه‌ها را از بین می‌برد

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: وابستگی حوزه‌های علمیه به دولت استقلال حوزه‌ها را از بین می‌برد.
وابستگی حوزه‌های علمیه به دولت استقلال حوزه‌ها را از بین می‌برد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در هفدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) اظهار داشت: هر چیزی دارای راه و روش خاصی است که راه رسیدن به بهشت فراگیری علم و دانش است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم فراگیری علم و دانش افزود: هرکسی که در راه کسب علم و دانش گام بردارد بهشت به سراغ وی می‌رود، در قیامت بهشت به سوی انسان‌های باتقوا و عالم می‌رود که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت فراگیری علم و دانش همراه با تقوا است.

آیت‌‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه جهل انسان را به جهنم و علم انسان را به بهشت می‌رساند، بیان کرد: انسانی که عالم می‌شود این موضوع را درک می‌کند که کدام اقدام زمینه دوری از خداوند است، جهل انسان را از خداوند دور کرده و تصور می‌کند در مسیر سعادت قدم بر می‌دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد شوق و انگیزه علمی و معنوی در فراگیری درس میان طلاب یکی از وظایف اساتید حوزه علمیه است تا طلاب در زمینه تحصیل دچار افت نشوند.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: حوزه‌های علمیه دارای سنت‌های خوبی است، یکی از سنت‌های خوب حوزه علمیه برگزاری مباحثه میان طلاب و رابطه خوب میان اساتید و طلاب است که زمینه پیشرفت طلاب را فراهم می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید در برابر اقدامات دشمن در زمینه انحراف جوانان ایستادگی و مقابله صورت بگیرد بیان کرد: در هیچ زمانی مثل امروز آثار فساد چشم گیر نبوده است، وجود ماهواره و اینترنت و فضای مسموم دشمن در آن زمینه انحراف نسل جوان را مهیا می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: بزرگ‌ترین مفتی عربستان توسط دولت آل‌سعود تأمین مالی می‌شود که این موضوع سبب می‌شود تا وی دچار استقلال نباشد و از خود هیچ اراده‌ای نباشد.

وی با اشاره به حمله آل‌سعود به یمن تصریح کرد: من در درس خارج خود مطرح کردم که حمله آل‌سعود به یمن در ماه حرام اقدام اشتباهی است که باید پایان باید.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مراجع و علما همراه حمایت از دولت بر اقدامات وی نظارت می‌کنند اظهار داشت: حوزه علمیه‌ای مورد نظر امام زمان (عج) است که مستقل باشد و وابستگی به دولت نداشته باشد. وابستگی حوزه علمیه به دولت، استقلال حوزه را از بین می‌برد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهداف خویش مبنی بر تأسیس مدرسه علمیه امام کاظم (ع) بیان کرد: ما با تأسیس مدرسه علمیه امام کاظم (ع) تلاش می‌کنیم تا زمینه پرورش فضلا را فراهم کنیم و در این زمینه نیازمند حمایت حوزه علمیه هستیم.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات جهت رفع مشکلات طلاب عنوان کرد: جلساتی برای رفع کمبودها و مشکلات حوزه علمیه تشکیل شود و نسبت به رفع نیازهای طلاب اهتمام بیشتری صورت بگیرد تا حوزه علمیه‌ای پویا و با نشاط داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchvmnx.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما