جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 39510
معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی خبر داد

تحصیل 508 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی از تحصیل 508 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد.
تحصیل 508 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی
به گزارش قم نیوز، غلامحسین گرامی  با بیان اینکه دانشگاه معارف اسلامی زیرمجموعه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: هدف اصلی دانشگاه تقویت گروه‌های معارف اسلامی از نظر نیروی انسانی، محتوا و کتاب‌های درسی است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ای که برای دانشگاه معارف اسلامی تعریف شده، تربیت استادان معارف اسلامی است بدین منظور در دو مقطع کارشناسی ارشد و  دکترا دانشجو جذب می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به جذب دانشجو ویژه رشته مدرسی معارف اسلامی در پنج گرایش گفت: این رشته دارای گرایش‌هایی مانند مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، انقلاب اسلامی، تفسیر قرآن و نهج البلاغه و تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی است.

 وی خاطرنشان کرد: تاکنون توانستیم جذب دانشجو در هشت دوره دکترا و 10 دوره کارشناسی ارشد داشته باشیم، البته در سطح کارشناسی ارشد علاوه بر مدرسی معارف اسلامی، در رشته توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی در سه گرایش جذب دانشجو صورت می‌گیرد.

گرامی با اشاره به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد گفت: جذب دانشجوی کارشناسی ارشد تنها از میان طلاب حوزه علمیه صورت می‌گیرد، 508 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل بوده که از این تعداد 205 نفر خواهر و 303 نفر برادر هستند، 261 نفر نیز از مقطع کارشناسی ارشد تاکنون فارغ‌التحصیل شدند.

وی عنوان کرد: برای امسال 120 نفر جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد صورت می‌گیرد، آزمون برای جذب این دانشجویان برگزار شده و مصاحبه آن پس از ماه مبارک رمضان برگزار شده و افراد از ترم آینده مشغول تحصیل می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی خاطرنشان کرد: 178 نفر دانشجو در مقطع دکترا در رشته مدرسی معارف اسلامی در مشغول تحصیل بوده که از این تعداد 30 نفر خواهر و 148 نفر برادر هستند.

وی با بیان اینکه 35 نفر نیز امسال مجوز داده شده تا برای پنج گرایش مقطع دکترا در هر گرایش هفت نفر جذب شود، گفت: 100 دانشجو از دانشگاه معارف اسلامی فارغ‌التحصیل شدند و آزمون دکترا نیز در 30 مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

اتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchvmnx.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما