شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : 26730

صبای قم و تراکتورسازی، ادامه شکست ناپذیری صبا در تبریز

قم نيوز : قم نیوز: تیم‌های فوتبال صبای قم و تراکتورسازی تبریز در حالی در هفته پنجم لیگ بر‌تر فوتبال برابر هم صف آرایی می‌کنند که صبا به دنبال ادامه روند شکست ناپذیری خود در تبریز است.
صبای قم و تراکتورسازی، ادامه شکست ناپذیری صبا در تبریز
به گزارش قم نیوز، مصاف صبا و تراکتورسازی تبریز در هفته پنجم لیگ بر‌تر فوتبال، یادآور مسابقات جذاب گذشته دو تیم بوده است به ویژه اینکه مسابقات دو تیم در تبریز همواره بازی‌های جذابی از آب در آمده و البته صبای قم حتی در روزهای پر افت و خیزش، در تبریز برای تراکتورسازان دردسر ساز بوده است.

صبا پس از پیروزی خانگی هفته گذشته برابر نفت مسجد سلیمان، حالا با ۸ امتیاز در جمع تیم‌های بالای جدول قرار دارد و در هفته‌های سپری شده هنوز طعم شکست را نچشیده و بدین ترتیب، انگیزه زیادی برای ادامه روند رو به رشد خود و شکست ناپذیری در بازی با تراکتورسازی و دیدار هفته آینده برابر پرسپولیس دارد.

اما در سوی مقابل تراکتورسازی که در جدول یک امتیاز کمتر از صبای قم دارد و در رده هفتم جدول قرار گرفته، به دنبال جبران شکست خارج از خانه هفته گذشته‌اش برابر پدیده مشهد است و نمی‌خواهد در خانه و در برابر دیدگان تماشاگران پرشور خود، امتیاز از دست بدهد.

فرید کریمی، چهره ویژه بازی

جلوه ویژه بازی صبا و تراکتورسازی قرار گرفتن فرید کریمی، وینگر هجومی صبا در برابر تیم سابقش است و این بازیکن جوان و با انگیزه، می‌خواهد این بار برابر تیمی که چند سالی با پیراهن آن بازی می‌کرد، گلزنی کند.

فرید کریمی که در پایان فصل گذشته بار‌ها از علاقه‌اش برای ترک صبا سخن گفته بوددر فصل نقل و انتقالات به یک باره به عنوان بازیکن سرباز راهی تراکتورسازی شد تا پیراهن سرخ رنگ تیم تحت هدایت رسول خطیبی را بر تن کند.

البته کریمی هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی را که در صبا داشت در تراکتورسازی به دست آورد و در ۴ بازی گذشته تراکتورسازی، در یک بازی حضور نداشته و در ۳ بازی به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمده است و در مجموع حدود ۷۵ دقیقه برای تراکتورسازی در لیگ چهاردهم بازی کرده است.

با این وجود، فرید کریمی به عنوان یکی از ۲ بازیکن سابق صبا در ترکیب تراکتورسازان، انگیزه زیادی به گلزنی برابر تیم سابقش دارد و حامد لک دروازه‌بان سابق صبا نیز بار دیگر برابر تیم سابقش قرار می‌گیرد و می‌خواهد مانع گلزنی بازیکنان صبا شود.

حامد لک که سال‌ها در صبای قم از مهره‌های قابل اتکا بود و در این تیم به فوتبال ایران معرفی شد، حالا یکی از دروازه بانان توانمند فوتبال ایران است و مهاجمان صبا در برابر او کار ساده‌ای در پیش ندارند.

تغییرات در جدول

تیم فوتبال صبا تا پایان هفته چهارم با ۸ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد و پیروزی این تیم برابر تراکتورسازی ممکن است این تیم را حتی تا صدر جدول هم بالا ببرد البته مصاف حساس این هفته سپاهان و فولاد مساوی شود و استقلال برابر پیکان و پدیده برابر پرسپولیس پیروز نشوند که این احتمالات خیلی هم بعید نیست.

صبا در صورت تساوی یا شکست ممکن است موقعیت خود در رده پنجم جدول را از دست بدهد و پیش بینی می‌شود در صورت بروز تساوی یا شکست صبا، این تیم یک یا دو پله در جدول رده بندی پایین برود اما واضح است که کسب نتیجه مساوی برای صبا برابر تراکتورسازی، آن هم در تبریز ارزش زیادی دارد و می‌تواند سطح فنی رو به صعود این تیم را در وضعیت مطلوب حفظ کند.

تراکتورسازی تبریز نیز که تا پایان هفته چهارم با ۷ امتیاز در مکان هفتم لیگ ایستاده است شرایطی نزدیک و مشابه صبا دارد و با توجه به اینکه هفته گذشته به پدیده مشهد باخته، عدم نتیجه گیری این تیم برابر صبا می‌تواند تیم رسول خطیبی را وارد شرایط روانی جدیدی کند.

چه کسانی گل می‌زنند؟

۱) احمد حسن‌زاده: مهاجم تند و تیز صبای قم و سابق مس کرمان با پیوستنش به صبا احیا شده است و در ۴ بازی اخیر ۲ گل زده و نمایشی خیره کننده داشته است. فراموش نکنیم که حسن‌زاده سال گذشته در ۳۰ بازی برای مس کرمان ۲ گل زده بود و حالا در ۴ بازی برای صبای قم همین تعداد گل به ثمر رسانده است.

۲) ایوب کلانتری: صبا با بازی خوب این هافبک میانی سابق فولاد و فجر سپاسی، روزهای خوبی را سپری می‌کند و بعید نیست این بازیکن یکی از گلزنان بازی با تراکتورسازی باشد.

۳) فرید کریمی: بازیکن سابق صبا برای بازی در مقابل تیم سابقش عطش زیادی دارد و اگر در میدان حاضر باشد با انگیزه خاصی به گلزنی فکر می‌کند البته اگر خطیبی به وی فرصت دهد.

۴) لوسیانو ادینهو: برزیلی با تجربه تراکتورسازی پس از جدایی از مس، شرایطی را دارد که حسن‌زاده در صبا تجربه می‌کند یعنی احیای دوباره و انگیزه قابل توجه برای درخشیدن و گلزنی. ادینهو در ۴ بازی قبل ۲ گل به ثمر رسانده و نقش مهمی در کسب ۷ امتیاز تراکتورسازی داشته است.

در ترکیب صبا دو بازیکن حاضر هستند که سابقه گلزنی برابر تراکتورسازی تبریز را دارند که محسن بیات با توجه به نیمکت نشین بودنش و یان که به طور کلی کم گل می زند بعید است در بازی فردا هم گلزنی کند و دیگری ابوالفضل ابراهیمی است که احتمال بازی کردنش خیلی بیشتر از بیات است اما به طور کلی او هم بازیکن گلزنی نیست.

پیش بینی

موفقیت‌های صبا در ۴ هفته آغازین لیگ سبب شده همه تیم‌ها حساب ویژه‌ای روی صبای قم باز کنند و بازی برابر این تیم را ساده فرض نکنند.

در دیدار تراکتورسازی و صبای قم، تراکتورسازی در خانه بازی می‌کند و به همین دلیل از شانس بیشتری برای پیروزی نسبت به صبای قم برخوردار است اما فراموش نکنیم که صبا نیز تیمی در دفاع منسجم و در حمله سریع و غیر قابل پیش بینی است.

با این وصف، تساوی بدون گل یا با حداقل گل قابل پیش بینی‌ترین نتیجه بازی صبا و تراکتور است و پس از آن، می‌توان رای به پیروزی تراکتورسازی بر صبا با اختلاف یک گل داد.

صبای قم در صورتی که بتواند معادلات را بر هم بزند و در تبریز تراکتورسازی را شکست دهد کاری کارستان کرده است و البته نباید فراموش کنیم که این، کاری است که صبا پیش از این در مسابقات گذشته‌اش در تبریز انجام داده است با همه این احوال تاکید می‌کنیم که فوتبال قابل پیش بینی نیست.

ترکیب احتمالی و داوران

صبای قم: مهرداد طهماسبی، مسعود حق جو، روزبه چشمی، هادی شکوری، ابوالفضل ابراهیمی، حسین بادامکی، ایوب کلانتری، جلال علیمحمدی، پیروز قربانی، احمد حسن‌زاده و محمد امین آرام طبع

تراکتورسازی: حامد لک، احمد آل نعمه، خالد شفیعی، حبیب گردانی، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، سامان نریمان جهان، فرشاد احمدزاده، احمد کامدار، ادینیو و محمد ابراهیمی

داوران: داور وسط: بیژن حیدری، کمک داور اول: تورج عیوض محمدی، کمک داور دوم: علی دودانگه، داور چهارم: یاسر همرنگ/ ناظر: فریدون اصفهانیان


انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchvqni.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما