شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : 27720
معاون استاندارقم:

خروجی کار مرکز تحقیقات مجلس باید الگویی برای سایر کشورها باشد

قم نيوز : قم نیوز:معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: با توجه به استقرار مرکز تحقیقات مجلس در شهر مقدس قم و استفاده از ظرفیت فقها، اندیشمندان و صاحب نظران حوزوی، خروجی کار این مرکز در مجلس، می تواند به عنوان الگویی برای سایر کشورهای اسلامی باشد.
خروجی کار مرکز تحقیقات مجلس باید الگویی برای سایر کشورها باشد
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در مراسم تجلیل از پژوهشگران مرکز تحقیقات اسلامی مجلس درقم افزود: مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی نقش بسیار اساسی، تعیین کننده و مهم در فرآینده تصویب قوانین مطابق با فقه و شریعت اسلام بردوش دارد و باید مورد حمایت قرار گیرد.
 
وی ارتباطات تنگاتنگ مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و کمیسیون ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به سابقه هشت سال نمایندگی درمجلس شورای اسلامی، به نقش تعیین کننده مطالعات و پژوهشی های مرکز تحقیقات اسلامی نسبت به طرح ها و لوایح واقف هستم وامید است از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.
 
بنایی خاطرنشان کرد: خوب است هرکدام ازکمیسیون های مجلس شورای اسلامی برای بهره برداری بهتر از ظرفیت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ،یک نماینده ویژه تعیین کنند تا رابطه مرکز قم با نمایندگان مجلس به صورت آنلاین تداوم داشته باشد.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه کشور در آستانه ورود به برنامه ششم توسعه است، گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس می تواند در این زمینه نقش موثری را ایفا کند، مثلا در حوزه های بهداشت ودرمان و خانواده با مطالعات تقنینی معطوف به فقه، در تصویب قوانین مناسب تاثیرگذار باشید.
 
بنایی گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نیز می تواند برای سایر حوزه ها از حیث قانونگذاری بر اساس انطباق به فقه وشریعت اسلام، خوراک تهیه کند.
 
وی همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی جهت انتقال تجربیات به پارلمان های سایر کشورهای اسلامی را نیز مورد تاکید قرار دادو گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس می تواند با تعامل با سایر مجالس اسلامی در امر آموزش و تعاملات دوجانبه فعالیت اساسی را کلید بزند.
 
دکتر سید احمد حبیب نژاد معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نیز در این مراسم گزارشی از فعالیت های مرکز را ارائه داد.
 
وی برگزاری 134 حلقه علمی درسال جاری، تشکیل کمیته های علمی، ارسال 40 گزارش علمی به مجلس شورای اسلامی، برگزاری حلقات بنیادین در مرکز، اخذ 20 مصاحبه علمی با موضوعات مورد نیاز مجلس، ایجاد تفاهم نامه های همکاری دوجابنه با مراکز تحقیقاتی و دایر بودن دروس خارج با محوریت قانونگذاری در حوزه علمیه قم را از مهمترین این فعالیت ها ذکر کرد.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchvqni.23nqidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما