دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 44730
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله جوادی آملی:

قداست طب حفظ شود/ لزوم جلوگیری از ترویج فرهنگ پرخوری در جامعه

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید بر ضرورت برحذر داشتن مردم از پرخوری را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید مردم را به رعایت بهداشت و پیشگیری دعوت کنیم.
قداست طب حفظ شود/ لزوم جلوگیری از ترویج فرهنگ پرخوری در جامعه
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی ظهر امروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلاتی که در نتیجه زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی برای انسان به وجود می‌آید، اظهار کرد: در نتیجه پرخوری مشکلات بسیاری برای انسان ایجاد می‌شود و این در حالی که ما در فرهنگ دینی خود داریم که پیامبر گرامی اسلام تا زمانی که گرسنه نمی‌شدند سر سفره غذا نمی‌آمدند و ایشان از پرخوری پرهیز داشتند.

وی ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص پرهیز از پرخوری را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: یکی از مشکلات امروز این است که طب از طریق موش دنبال می‌شود و ابتدا مسائل را بر روی موش آزمایش می‌کنند و سپس به سراغ انسان می‌روند در حالی که این اقدام برای دامپزشکی است نه طبابت.

این مرجع تقلید به برگزاری همایش‌های مشترکات انسان و حیوان اشاره کرد و افزود: مهم‌تر از برگزاری این همایش‌ها این است که بدانیم مشترکات انسان با فرشته‌ها در چیست.

وی با بیان اینکه ضروری است که به قداست طب احترام گذاشته شود، افزود: دامپزشکی از علوم شریف است ولی بین انسان و دام تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

آیت‌الله جوادی‌آملی ضرورت تقویت بهداشت عمومی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: وقتی که بهداشت در جامعه تقویت شود، دیگر نیاز به درمان نخواهد بود و باید مسئله تقویت بهداشت مورد توجه قرار گیرد.

وی ضرورت برحذر داشتن مردم از پرخوری را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: باید مردم را به رعایت بهداشت و پیشگیری دعوت کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchvqnk.23nkxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما