قم نيوز : قم نگار: دبیر کنگره بین‌المللی لقاء‌الحسین با اشاره به برگزاری سلسله همایش‌های نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه جهانی گفت: کنگره بین‌المللی لقاءالحسین در غالب یکی از این همایش‌ها شنبه 22 ماه صفر در تالار خاتم الانبیاء حرم امام حسین (ع) برگزار می‌شود.
کنگره بین‌المللی لقاء الحسین در کربلا برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار، سید مجید امامی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری سلسله همایش‌های «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» اظهارداشت: پیاده روی اربعین سبب جهانی شدن قیام امام حسین(ع) و تبدیل آن به خونخواهی و فطرت گرایی وعامل نوید بخشی برای آماده سازی و تحول در امت اسلامی است.

دبیر همایش بین المللی لقاءالحسین با اشاره به آیۀ ۳۳ سوره اسرا گفت: زیارت اربعین و پیاده روی بزرگ شیعیان در این ایام مصداق کاملی از یاری امام معصوم(ع) است که در زمانۀ ما تحول مهمی را در مناسبتهای تمدنی ایجاد می کند.

وی خاطر نشان کرد: از منظر ما زیارت اربعین، یک زیارت ساده نیست بلکه نگاه ما به این زیارت و شور و شکوهی که به وسیلۀ آن ایجاد شده نوعی بازگشت جامعه اسلامی به همۀ ارزشهایی است که امام حسین(ع) به خاطر آن قیام کرد.
امامی بیان کرد: تعابیر بسیارمهمی که ائمه معصوم(ع) به زیارت امام حسین(ع) و زیارت اربعین داشتند امروز با برگزاری حرکت عظیم پیاده روی اربعین معنا و کاربردش را پیدا کرده است.

دبیرهمایش لقاء الحسین با اشاره به تشکیل مدینۀ فاضله در ایام اربعین با گردهمایی شیعیان ازهر رنگ و فرهنگی در کربلا گفت: این گردهمایی خود نمونۀ کوچکی از جامعۀ پیش از ظهور است که با خود پیامهای تمدنی وسیاسی و امنیتی و اقتصادی را به همراه دارد که در نهایت ما را به جامعۀ منتظرواقعی نزدیک می کند.

سید مجید امامی عنوان کرد: همۀ این عوامل ما را برآن داشت تا در رویکرد جدید مسجد جمکران مبنی بر اینکه این مسجد یک کانون توحیدی در تراز جهانی باشد، پروژه معرفتی«از حسین تا مهدی» را کلید بزنیم.

وی درباره برنامه های مسجد جمکران با هدف جهانی شدن ظهور گفت: برگزاری بیش از۱۰ نشست علمی با موضوع مهدویت با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه، به نمایش گذاشتن تابلوهای نقاشی با مضمون های جهانی و بیداربخش عاشورایی در گالری اشراق قم و موزۀ هنرهای معاصرتهران از جمله این اقدامات است.

امامی خاطر نشان کرد: انتشار کتاب سه جلدی «لقاء الحسین» که شامل مقالات، سخنرانیها و مصاحبه با حدود صد نفر از اندیشمندان و ایده‌پردازان پروژۀ «ازحسین تا مهدی»است و و در آن به تبیین جایگاه زیارت اربعین در آماده‌سازی جامعۀ منتظر پرداخته شده نمونه دیگری از اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کنگره بین المللی «لقاء الحسین» روزشنبه ۲۲ صفر در تالارخاتم الانبیاءِ حرم امام حسین(ع) برگزار می شود گفت: آیت الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حسن رحیم پورازغدی استاد دانشگاه و برخی استاتید کشورهای عراق و بحرین از سخنرانان مراسم هستند.

دبیر همایش «لقاء الحسین» از همایش جهانی ایام اربعین سال۹۵ خبر داد و افزود: این همایش در لندن، قم و کربلا با هدف هم اندیشی اندشیمندان اسلامی برای بررسی آثار و نتایج پیاده روی اربعین برگزار می شود.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdchvqnx.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما