پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب : 49050
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

یهودیان لندن، مسلمانان و مسیحیان را به افطار میان ادیانی دعوت کردند

قم نيوز : قم نيوز: افطار میان ادیانی که به میزبانی یهودیان لندن برگزار شد، زیر چتر پروژه «افطار بزرگ» قرار دارد. این پروژه به هدف ایجاد اتحاد و انسجام در جامعه انگلستان برگزار می‌شود.
یهودیان لندن، مسلمانان و مسیحیان را به افطار میان ادیانی دعوت کردند

به گزارش قم نيوز، گروهی از یهودیان انگلیسی در غرب لندن، از مسلمانان، مسیحیان و هندوها  به شرکت در مراسم افطار میان ادیانی دعوت کردند.

این رویداد یکی از چندین گردهمایی برگزار شده زیر چتر پروژه «افطار بزرگ» بود. پروژه‌ای که هدف آن ایجاد اتحاد و انسجام در جامعه، حذف موانع و تاکید بر اشتراکات میان مردم می‌باشد.

رویدادهای «افطار بزرگ» هم‌اکنون در سرتاسر انگلستان برگزار شده و پیروان ادیان مختلف با حضور در این نشست‌ها، درک بهتری از پیام ماه مبارک رمضان و روزه داری به دست می‌آورند. و به تعادل و همدلی مسالمت آمیز و اتحاد در جامعه تشویق می‌شوند.

این افطار روز 30 می مصادف با یکی از اعیاد سنتی یهودیان برگزار شد. یهودیان معتقدند که در این روز خداوند الواح کتاب تورات را در کوهستان سینا به حضرت موسی (ع) داده است.

در این مراسم میهمانان مسلمان هنگام غروب آفتاب، نماز مغرب را به صورت جماعت در یکی از سالن‌ها برگزار کردند و عده‌ای از غیرمسلمانان که بیشتر آنان تاکنون از نزدیک یک مسلمان را ندیده بودند، مسلمانان را در این نماز همراهی کردند. برای مثال یک خانواده هندو که پیش از این مسلمانی را ملاقات نکرده بودند از تماشای نماز جماعت به وجد آمدند.

در ادامه نماز جماعت، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و در پایان همه میهمانان در افطار میان ادیانی حضور پیدا کردند. در این افطار میان ادیانی از غذاهای گیاهی استفاده شده بود تا هیچ محدودیت غذایی برای هیچ یک از پیروان ادیان وجود نداشته باشد. پس از صرف غذا شرکت کنندگان در یک میزگرد مباحثه استدلالی کتب مقدس ادیان شرکت کردند که تا نیمه شب ادامه داشت.

شیخ ابراهیم خلیلی بایه نیاس، امام جماعت مسلمانان هنگام صرف شام، پیام میان ادیانی مسلمانان را در قالب احادیث حضرت محمد (ص) به اشتراک گذاشته و گفت: یک انسان مومن کسی است که دیگران در کنار او احساس امنیت داشته باشند.

نووی از دیگر شخصیت‌های برجسته اسلامی شرکت کننده در این مراسم گفت: آنچه برای خود می‌پسندید برای دیگران نیز بپسندید. که این تمام بشریت مربوط می‌شود.

وی در تفسیر این سخن گفت: یعنی اینکه آنچه برای خود می‌پسندید، آن را برای تمامی بشریت صرف نظر از دین و مذهب‌شان بخواهید.

هلن فریمن از جانب یهودیان گفت: تمام شرکت کنندگان در این مراسم از یهودیان، مسلمانان و مسیحیان و غیره یک رابطه انسانی بسیار عمیق با همدیگر داریم.


انتهاي پيام / 137

https://qomnews.ir/vdchvvnk.23nwmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما