سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : 30050
عضو شورای شهر قم:

افزایش ۶۰ درصدی کرایه اتوبوس در قم مغایر قانون است

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای شهر قم گفت: مطابق قانون افزایش بیش از ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس غیرقانونی است اما امروز در مسیر‌های بالای ۶ کیلومتری قم شاهد افزایش ۶۰ درصدی کرایه‌های نقدی اتوبوس هستیم که کاملا مغایر با قانون است.
افزایش ۶۰ درصدی کرایه اتوبوس در قم مغایر قانون است
به گزارش قم نیوز، عباس محمدی با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر قم مبنی بر افزایش کرایه اتوبوس و مینی‌بوس‌های ناوگان حمل و نقل شهری قم، اظهار داشت: کرایه اتوبوس‌ها هر ساله محاسبه می‌شود و بر این اساس که هیچ کمکی به اتوبوس نشود به عددی برای محاسبه کرایه‌ها می‌رسند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه میانگین تعداد مسافران در به دست آوردن این عدد محاسبه می‌شود، افزود: این عدد در حال حاضر ۴۰۰ تومان است که بر اساس قانون باید یک سوم این هزینه توسط مردم و مابقی را شهرداری و دولت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در سال قبل کرایه اتوبوس را ۱۹۸ تومان اعلام کردند و گفتند برای ترغیب مردم کرایه نقدی بیشتری از مردم دریافت می‌شود، گفت: اگر قیمت واقعی کرایه اتوبوس ۴۰۰ تومان است دولت و نماینده آن در استان یعنی استاندار باید این مبلغ را پرداخت کنند و حق مردم باید پرداخت شود.

محمدی افزود: این قانون فعلا تصویب شده و مغایر قانون است، نباید بیش از ۲۰ درصد افزایش کرایه داشته باشیم اما امروز در مسیر‌های بالای ۶ کیلومتری قم شاهد افزایش ۶۰ درصدی کرایه‌های نقدی اتوبوس هستیم که کاملا مغایر با قانون است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه باید در شورای شهر احقاق حق مردم صورت گیرد، افزود: شهرداری و استانداری باید سهم مردم را بدهند، امروز در قم اتوبوس با کرایه ۵۰۰ تومان و تاکسی با کرایه ۷۰۰ تومان است که این هزینه معقول نیست.

وی با اشاره به وضعیت کرایه در استان قم و کلانشهری مانند تهران اظهار داشت: در تهران هزینه مسافرت در مسافت‌های بیش از ۶ کیلومتر با مترو بسیار کمتر از هزینه در مسافت‌های کوتاه شهر قم است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchvvnx.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما