دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 39060
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

امر به معروف و نهی از منکر در مملکت ضعیف شده است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اصلی ائمه جمعه است گفت: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در مملکت ما ضعیف شده است.
امر به معروف و نهی از منکر در مملکت ضعیف شده است
به گزارش قم نیوز، این مرجع تقلید در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امر نماز جمعه را از امور مهمّ در نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: مسئله نماز جمعه، اسباب تعظیم شعائر است و مسؤولیت مهمی است که بر عهده آقایان گذارده شده است، باید این فرصت را غنیمت شمرد و مسئله اصلی این است که همه عزیزان باید در ترویج دین و تعظیم شعائر و کسب رضایت مردم اهتمام داشته باشند.

وی نماز جمعه را پاسخ به ندای الهی دانست و افزود: همان‌طوری که قرآن کریم می‌فرماید «إِذَا نُودِی لِلصَّلَوةِ مِنْ یوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللهِ» ندای عظیم الهی، ما را به نماز جمعه دعوت می‌کند و این نشان از عظمت این امر دارد، باید در پاسخ به این ندای الهی، بهترین استفاده‌ها و بهره‌ها را در راستای احیای اهداف و مسائل اسلامی از نماز جمعه ببریم و آقایان باید اهتمامشان همین باشد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان کرد: آقایانی که عهده‌دار امر اقامه نماز جمعه هستند، باید عظمت و بزرگی این مسؤولیت را بدانند که هر چه این نماز جمعه‌ها موجب رونق بیشتر دین و احیای امر اسلام شود، نشان از موفقیت بیشتر آنها دارد.

وی با قرائت بخشی از خطبه شعبانیه حضرت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: ببینید پیامبر بزرگوار اسلام و اهل بیت طاهرین آن حضرت چگونه مردم را به سوی اسلام، دعوت و هدایت می‌کردند. الحمدلله شیعه در بین همه ملل و مکتب‌های دنیا، غنی‌ترین مکتب را دارد. با این همه سرمایه معرفتی از اهل بیت علیهم‌السّلام نیازی به حرف‌های دیگر نیست. دستورات پیغمبر اکرم و ائمّه علیهم‌السّلام و مسائل اخلاقی را باید در خطبه‌ها گوشزد کنید تا مردم به هدایت‌های آن بزرگواران، راهنمایی و هدایت شوند.

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از بیانات خود، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه اصلی ائمه جمعه دانست و اضافه کرد: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در مملکت ما ضعیف شده است. باید اهتمام داشته باشیم که دوباره احیا شود و در این ارتباط، ائمه جمعه وظیفه سنگینی بر عهده دارند. حقیر هم هر جایی می‌بینم که آقایان در شهرهای مختلف در نماز جمعه، در مقابل منکری می‌ایستند و از آن نهی می‌کنند، شخصا تماس می‌گیرم و از آنها تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به ملاک موفقیت در مسئولیت مهم امامت جمعه، خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد ببیند در منصب امامت جمعه موفق بوده است یا نه، ببیند با حرف‌هایی که در خطبه‌ها بیان شده است، اسباب رضایت حضرت ولیعصر(عج) را فراهم کرده‌اند یا نه؟ آیا با این خطبه‌ها، مردم را بیشتر متوجه دین کرده‌اند یا نه؟ که اگر رضایت خاطر مبارک آن حضرت را جلب کنند و مردم به دین بیشتر هدایت شوند، ثوابی بالاتر از آن نیست و این نشانه توفیق الهی است. همچنین نماز جمعه باید مردمی باشد تا خود مردم با علاقه و اعتماد شرکت کرده و بتوانند بهره معنوی خوبی از این مراسم ببرند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchvvnx.23nw-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما