دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 42110
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

مخالفت شورای شهر قم با هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم گفت:‌ شورا با ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر قم مخالف است.
مخالفت شورای شهر قم با هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی
به گزارش قم نیوز، نعمت‌الله عواطف رستمی با اشاره به پروژه مترو قم اظهار کرد: این پروژه در سال 93 در آستانه تعطیلی قرار داشت، اما آن زمان شورای شهر قم تصمیم گرفت که این پروژه با دریافت وام از بانک ادامه پیدا کند، اگرچه شهرداری قم اکنون سود سنگینی را برای آن وام پرداخت می‌کند، اما پرداخت این هزینه بهتر از آن بود که پروژه مترو قم متوقف شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بازدید اخیر از پروژه مترو قم دیدم که حدود 9 هزار متر حفاری در این پروژه صورت گرفته و حفر تونل خط یک متروی قم در آستانه پایان یافتن است، این کار بزرگی بود که با دریافت تسهیلات مانع توقف پروژه متروی قم شدیم.

وی افزود: برخی از پروژه‌های عمرانی شهر قم به دلیل حجمشان و رکود اقتصادی دیر به بهره‌برداری می‌رسد، البته پروژه متروی قم در ابتدای کار شورای شهر چهارم آغاز شد و طی این سال‌ها بخش زیادی از حفاری تونل متروی قم صورت گرفت و جانمایی ایستگاه‌ها هم انجام شده است. هیأتی از سوی سازمان قطار شهری قم قرار است به چین برود تا واگن‌های مورد نیاز متروی قم از این کشور خریداری شود.

عواطف رستمی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر قم تصریح کرد: پروژه‌های شهر قم براساس نیازهای این شهر اجرا می‌شود، دلیل تاخیر در به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های شهر قم گاهی این است که شهرداری نتوانسته به تعهدات خودش عمل کند، گاهی هم به این دلیل است که پیمانکار در اجرای پروژه بدعهدی می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: پیمانکار پروژه پل 15 خرداد بدعهدی کرد، این پروژه قرار بود که به صورت تهاتر با پیمانکار اجرا شود، شهرداری به پیمانکار این پروژه ملک واگذار کرد اما پیمانکار در مقابل بدعهدی کرد، شهرداری اکنون 25 درصد پروژه پل 15 خرداد را بر عهده گرفته تا اجرای این پروژه زودتر تمام شود.

وی در خصوص منابع مالی شهرداری قم تصریح کرد: بخش زیادی از درآمدهای شهرداری از عوارض صدور پروانه ساختمان و ساخت و ساز تامین می‌شود، اکنون در وضعیت رکود ساخت و ساز ساختمان و کاهش شدید درآمدها در این حوزه یا باید شهر را تعطیل کنیم که شهر نمی‌تواند تعطیل شود یا اینکه به سراغ درآمدهای پایدار برای شهرداری قم برویم.

عواطف رستمی با اشاره به بحث فروش تراکم اظهار کرد:‌ در شورا از بحث فروش تراکم رضایت چندانی نداریم،‌ چون زمانی که شهر به صورت درست ساخته نشود،‌ حقوق شهروندان هم نقض خواهد شد،‌ ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر وظیفه نظارت بر شکل‌گیری درست شهر را داریم.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود:‌ شورا با ساخت و سازهای خلاف قانون مخالف است احکامی هم که در کمیسیون ماده 100 صادر می‌شود بیشتر تخریب ساختمان‌های غیرمجاز است و کمتر در این کمیسیون به بقای بنا و پرداخت جریمه رای داده می‌شود.

وی در خصوص مشکلات منطقه پردیسان خاطرنشان کرد:‌ چون زیرساخت‌های این منطقه کافی نیست،‌ شهرداری نتوانسته خدمات مطلوب را به مردم منطقه پردیسان ارائه بدهد،‌ یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری و شورای شهر قم ارتقای سطح زندگی ساکنان منطقه پردیسان است و شورای شهر قم از هر گونه لایحه‌ای برای ارتقای خدمت‌رسانی در منطقه پردیسان استقبال می‌کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchvznk.23nizdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما