يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 25669

حضور خبرنگاران در جلسات رسمی را فرصت برای شورا می‌دانیم

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: همواره از حضور خبرنگاران در جلسات شورا حمایت کرده‌ایم و این امر را فرصت مغتنمی برای شورا می‌دانیم تا تمام اخبار این شورا منعکس شود.
حضور خبرنگاران در جلسات رسمی را فرصت برای شورا می‌دانیم
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان صبح امروز در هفتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: همواره از حضور خبرنگاران در جلسات شورا حمایت کرده‌ایم و این امر را فرصت مغتنمی برای شورا می‌دانیم تا تمام اخبار این شورا منعکس شود.

وی افزود: عین قانون در ماده ۱۵ وظایف و تشکیلات شوراها که مصوبه سال ۷۵ و اصلاحیه سال ۷۶ می‌گوید جلسات شورا علنی و با حضور دو سوم اعضای اصلی رسمیت می‌یابد و تصمیمات با رأی اکثریت معتبر است و تشکیل جلسات غیر علنی منوط به تصمیم دو سوم اعضای حاضر است.

سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه پس از غیر علنی شدن جلسه شورا حضور غیر اعضا غیر قانونی است گفت: این یک اختیار قانونی است که برای اعضای شورا پیش‌بینی شده و ترک جلسه توسط دیگران، رفتاری قانونی است و اخراج محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: همه باید به اختیارات قانونی یکدیگر احترام بگذاریم؛ برخی می‌گویند حتما باید فرآیند قانونی خاصی برای غیر علنی شدن جلسات وجود داشته باشد؛ قانون این چنین است که وزارت کشور باید آیین نامه‌های مربوطه را تعیین کند تا هیئت وزیران آن را تصویب کند؛ ماده ۱۱ در بند یک می‌گوید جلسات شورا علنی و حضور مستمر با حضور رئیس شورا مجاز است ولی به درخواست کتبی شهردار یا فرماندار یا بخشدار وقت می‌توان جلسات غیرعلنی را با رأی اعضا برگزار کرد.

ذاکریان با اشاره وقایع جلسه قبلی شورا گفت: احتمال می‌دادیم مباحث کارشناسی هستند ولی با توجه به اینکه احتمال آن می‌رفت جلسه غیرعلنی شود از خبرنگاران دعوت نشد تا آنها به زحمت نیفتند ولی با دعوت نامه‌ای خارج از دعوت شورا یکی از خبرنگاران حضور یافت، با وجود تذکری که پیش از ورود به او دادیم و به دلیل اینکه جلسه غیرعلنی بود از او خواستیم از جلسه خارج شود.

سخنگوی شورای شهر قم افزود: انجمن صنفی خبرنگاران نامه‌ای را در این زمینه منتشر کرده و اگر پیش از انتشار آن، با شورا تماس می‌گرفتند بهتر بود تا اطلاعات صحیح را به آنها بدهیم و لازم نبود نامه‌ای مبنی بر درخواست از استاندار یا دیگر مسئولان نوشته و منتشر شود.

وی اضافه کرد: سایت اینترنتی شورا هم مشکلی فنی دارد و در عین حال در دوره چهارم شورا، همواره خبرنگاران در جلسات رسمی شورا حضور داشته‌اند و اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchw-ni.23nm-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما