چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : 27649
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

استان قم 14 هزار ملک موقوفه دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: این استان دارای 14 هزار موقفه است که درآمد آن صرف نیات واقفین می شود.
استان قم 14 هزار ملک موقوفه دارد
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام \' شوذب شیری \' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با در آستانه هفته وقف اظهار داشت: درآمد موقوفات در استان بر اساس نیات واقفان در زمینه های مختلف از جمله دارو، ازدواج، جهیزیه ، تحصیل و سایر موارد مصرف می شود.
 
وی افزود: استان قم جز استان های ردیف دوم در وقف از لحاظ جمعیتی است.
 
وی با اشاره اینکه هفته وقف از 29 آذرماه آغاز می شود، گفت: هفته وقف با شعار \' همه واقف باشیم \' و روزشمار وقف عمل امینانه به نیت واقفان، وقف سنت نبوی سیره معصومان(ع)، وقف علم و فناوری، وقف جهاد مالی، وقف بانوان و توسعه مشارکت نامگذاری شده است.
 
وی افزود: در این هفته برنامه های مختلفی از جمله تجلیل از واقفان و معرفی وقف هاٰ تجلیل از بانوان واقف و روحانیون طلایه داران وقف و برگزاری همایش وقف و رسانه و برپایی نمایشگاه ها اجرا می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه پیامبر اسلام بنیان گذار وقف بود، گفت: امامان معصوم (ع) هر کدام در سیره و زندگانی فردی و اجتماعی خویش به امر وقف پرداخته اند به طوری که موقوفات آنها بعد از یک هزار و 400 سال ادامه دارد.
 
وی افزود: وقف در متون دینی مورد تاکید قرار گرفته است و باقیات و صالحات را به همراه دارد و ثواب وقف همچنان ادامه دارد ضمن اینکه هر کسی با هر نیت که وقف کند وقف در همان مورد صرف می شود.
 
وی از ساخت بیمارستان تخصصی سوختگی در این استان خبر داد و گفت: درصدد هستیم تا با مشارکت های مردمی از طریق وقف بتوانیم بیمارستان تخصصی سوختگی را در این استان احداث بکنیم چرا که استان قم نیازمند بهره برداری از این بیمارستان و خدمت رسانی به مردم است.
 
شیری افزود: برای مشارکت همگانی اوراق وقفی در بین واقفان توزیع می شود تا هر کسی با هر توان مالی که دارد در ساخت این بیمارستان سهیم شود.
 
وی با اشاره به کمک های دولتی در خصوص ساخت مساجد و بقاع متبرکه گفت: امسال از محل کمک های دولتی حدود 400 میلیون تومان به مساجد و 600 میلیون تومان برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه قم صرف شده است.
 
به گفته وی 22 پرونده در خصوص تخلف در موقوفات وجود دارد که مربوط به 30 سال پیش است که در حال بررسی می باشد.ک/2
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchw-ni.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما