سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 29629
عالم وهابی شیعه شده:

دشمنی امام علی(ع) عامل هدایت من به سمت تشیع بود

قم نيوز : قم نیوز: عالم بزرگ وهابی شیعه شده با اشاره به اینکه وهابیت از به افراد از کودکی دشمنی امام علی علیه السلام را آموزش می دهد، گفت: دشمنی امام علی(ع) عامل هدایت من به سمت تشیع بود.
دشمنی امام علی(ع) عامل هدایت من به سمت تشیع بود
به گزارش قم نیوز، دکتر عصام العماد در ویژه برنامه شهرک معارفی بهشت بانو، در ارتباط با وهابیت و رویکرد آن در برابر شیعیان اظهار داشت: ما در یک حدود ۴۰ سال پیش در شرائطی زندگی می کردیم که در آن زمان، مثل امروز وهابیت شناخته شده و خطرناک نبودند و تاریخ آن زمان وهابیت را نمی شناخت.

وی افزود: ما در شرائطی زندگی کردیم و به دنیا آمدیم که از همان ابتدا و در شش سالگی وارد مدرسه وهابیت شدیم، این مدارس در عربستان و یمن به عنوان معهد شناخته می شد که از اول دبستان تا چهارم دبیرستان ادامه داشت و ما ۱۲ سال وهابیت را می آموختیم.

عالم وهابی شیعه شده خاطرنشان کرد: من وهابیت را خودم انتخاب نکردم بلکه با آن به دنیا آمدم، ما در منزل یک شخصی جلساتی به نام نقد شخصیت امام علی علیه السلام داشتیم.

العماد عنوان کرد: در همین جلسات که در شبهای ماه رمضان جلسات برگزار می شد، ما به نتیجه رسیده بودیم که امام علی علیه السلام خودپرست و مغرور هستند و به علت اینکه ایشان بعد از رحلت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به خلافت نرسید اقدام به دو دسته کردن مسلمانان کرد.

وی تصریح کرد: در آن زمان نه منبر، نه کتاب و نه اینتنرت بود که مردم بفهمند حتی مراسمات عاشورا هم نبود و اگر هم اجرا می شد، در حسینیه های شخصی بود که مردم دیگر آن را نمی دیدند.

این عالم خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما اهل بیت علیهم السلام را نمی شناختیم و فکر می کردیم که اهل بیت علیهم السلام ستون پنجم اسلام و باعث به هم ریختن اسلام هستند.

العماد گفت: فکر می کردیم بعد از پیامبر به جای اینکه آنها از جامعه اسلامی حمایت کنند، به ایجاد تفرقه در دنیای اسلام پرداختند، همین تفکر را هم الان داعش دارند.

وی با بیان این مطلب که حتی یکی از استادهای بنده هنوز در نقد امام علی علیه السالم مقاله و کتاب می نویسد، خاطرنشان کرد: چون ما فکر می کردیم علت اینکه بعد از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مسلمانان به دو گروه تقسیم شدند، وجود امام علی علیه السلام، فاطمه زهرا سلام الله علیها و حسن و حسین علیهم السلام بودند.

وی ادامه داد: به همین دلیل، من در منابر و سخنرانی ها، شخصیت امام علی علیه االسلام را نقد می کردم ولی الحمدالله کتابی در نقد امام علی علیه السلام ننوشت.

العماد گفت: با این وجود من تصمیم گرفتم کتابی در نقد شیخ مفید که شاید وجود کتاب مقدس نهج البلاغه به برکت ایشان بوده است که دستور جمع آوری کتاب ارزشمند نهج البلاغه را صادر می نمایند.

عالم وهابی شیعه شده تصریح کرد: من کتب شیخ مفید را جمع کردم و از کتاب ارشاد شیخ مفید تا دیگر کتابها را جمع کردم ولی با خواندن این کتابها، کم کم مسائل و شبهاتی که وهابیت در ذهن بنده مطرح کردند را دیدم که در هزار سال پیش شیخ مفید آنها را جواب داده است.

العماد عنوان کرد: اما علت اساسی شیعه شدن بنده، امام علی علیه السلام بود، در واقع من امام علی علیه السلام را نمی شناختم و دشمن ایشان بودم و فکر می کردم که اگر امام علی علیه السلام در زمان پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم کشته می شدند، هیچ آسیبی به کشور وارد نمی شد.

وی تصریح کرد: بنده معتقد بودم که تمام نارسایی ها و همه مشکلاتی که در جهان اسلام ایجاد شد، متعلق به خودپرستی و دنیا پرستی امام علی علیه السلام بود، وهابیت معتقد است که امام علی علیه السلام عاشق دنیا بود و برای این دنیا پرستی خانم خود را جلو انداخته که بتواند به قدرت دست پیدا کند.

وی که به همراه خانواده خود شیعه شده و در ایران زندگی می کند، تصریح کرد: این تفکرات متاسفانه در بوده و در اکثر برادران و دوستان من وجود داشته و الان هم خیلی از آنها این تفکرات را دارند.

العماد عنوان کرد: ولی بعدا شاید دشمنی امام علی علیه السلام علت هدایت من بود، چرا که وقتی شما می فهمید هر چه که در مورد امام علیه السلام گفتید اشتباه بوده سعی می کنید که بیشتر به کسب حقایق بپردازید.
عالم وهابی شیعه شده ادامه داد: بعدا من دیدم کلمات حضرت محمد صلی الله علیه وآله و سلم در ارتباط با امام علی علیه السلام، مخالف کلمات ما در ارتباط با ایشان است، من البته مدیون شیخ مفید(ره) هستم، چون کلمات رسول اکرم در ارتباط با امام علی علیه السلام در این زمینه بیان شده است.

انتهای پیام/ب
https://qomnews.ir/vdchw-ni.23nwidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما