پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 21609
مدیرکل بهزیستی قم:

مدیران قم نگاه ویژه‌ای به مشکلات اجتماعی داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی قم گفت: متاسفانه شورای اسلامی شهر و شهرداری قم نگاه ویژه‌ای به مشکلات اجتماعی ندارند و این در حالی است که با توجه به زیارتی بودن شهر مشکلات اجتماعی بسیاری در شهر وجود دارد.
مدیران قم نگاه ویژه‌ای به مشکلات اجتماعی داشته باشند
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاج مظفری با اشاره به اقدامات اداره کل بهزیستی برای مددجویان این سازمان اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اخیر سازمان بهزیستی اهدا یک میلیون ریال عیدی به مددجویان این سازمان بوده است.

مدیر کل بهزیستی قم افزود: اورژانس اجتماعی ۱۲۳ که به صورت شبانه روزی در تمامی ایام سال در حال خدمت رسانی هستند و در این راستا سه آمبولانس در نقاط مختلف شهر که شامل اکیپی از مددکار، روان‌شناس و کار‌شناسی که فرزند آزاری، فرار دختران و زنان، کودکان خیابانی و خودکشی را ساماندهی می‌کنند.

وی با اشاره به مرکز مداخله در بحران‌های اجتماعی عنوان کرد: در صورتی که شهروندان دچار مشکلات خانوادگی شدند، می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند که امیدواریم با فعالیت این مرکز آسیب‌های اجتماعی فراگیر نشود.

حاج مظفری خاطر نشان کرد: کودکان خیابانی که زیر ۱۸ سال هستند در مرکز جمع آوری و نگهداری می‌شوند که به طور عمده این کودکان در خانواده دچار مشکلاتی شده‌اند که با مشاوره سعی در برگشتن به کانون خانواده را دارند.

مدیر کل بهزیستی قم با اشاره به جمع آوری متکدیان از سطح شهر عنوان کرد: با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی متکدیان از سطح شهر جمع آوری می‌شوندکه پس از آن به آن‌ها خدمات رسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که دچار اعتیاد و معتادان پر خطر هستند در این مراکز جمع آوری می‌شوند و به آن‌ها محلی برای استراحت در شب داده می‌شود و در این اوقات به آن‌ها غذا و آموزش‌های ارائه می‌شود تا خطری افراد دیگر جامعه را تهدید نکند.

حاج مظفری با اشاره به ترک معتادانی که در این مراکز هستند عنوان کرد: در این مراکز افرادی را که آمادگی ترک اعتیاد را دارند شناسایی می‌شوند که با هزینه‌های صورت گرفته سعی در ترک این معتاد می‌شود که در حال حار شاهد ترک معتادان پرخطری هستیم که در دوره‌های گذشته در این مرکز حضور داشتند.

مدیر کل بهزیستی قم ابراز کرد: شهر قم یک شهر بزرگ است که مشکلات اجتماعی بسیاری دارد که با توجه به زیارتی بودن شهر قم شاهد مشکلات اجتماعی بسیاری در سطح شهر هستیم اما متاسفانه شورای اسلامی شهر و شهرداری قم نگاه ویژه‌ای به مشکلات اجتماعی ندارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchw-ni.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما