سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 52669
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

نقش پسران در ترویج فرهنگ عفاف کمتر از دختران نیست

طلاق‌های پی در پی نتیجه ضعف در آموزش مهارت‌های زندگی است
قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: در بحث ترویج حجاب در جامعه اشتباهی که از سوی ناصحان رخ داده است این است که همواره فقط دختران را مورد تذکر قرار می‌دهند در حالیکه پسران نیز به میزان دختران در رشد یا کاهش این فرهنگ و همچنین فرهنگ عفاف در جامعه تأثیرگذار هستند
نقش پسران در ترویج فرهنگ عفاف کمتر از دختران نیست/طلاق‌های پی در پی نتیجه ضعف در آموزش مهارت‌های زندگی است
نقش پسران در ترویج فرهنگ عفاف کمتر از دختران نیست/طلاق‌های پی در پی نتیجه ضعف در آموزش مهارت‌های زندگی است
به گزارش قم نیوز، معصومه حکیمیان در «همایش الگوی سوم» که با محوریت الگوی رفتاری زنان در خانواده و جامعه» به همت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان قم ظهر امروز در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد اظهار کرد: برای نزدیکی به سیره افراد بزرگی چون حضرت زهرا(س)، شهید حججی و سایر طلایه‌داران عرصه انسانیت، اخلاق و اسلام باید همواره تلاش کرد و هیچگاه نباید با گمان اشتباه مثلاً فاصله بسیار دانستن بین خود و آنان از تلاش برای نزدیکی به سیره آنان دست برداشت.

وی تقویت اخلاص در امور را رکن پیشرفت در عرصه عملیاتی و سایر عرصه‌ها دانست و گفت: گاهی ایراد کار در کمبود اخلاص در انجام امور است، اگر اخلاص در کار باشد کارها سریع‌تر پیشرفت می‌کند و مشکلات راحت‌تر رفع می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور استفاده از الگوهای عملیاتی متقن و به روز در راستای توسعه فعالیت‌های اسلامی به ویژه در رده‌های بسیج را ضروری برشمرد و افزود: اگر کار توسط فعالان فرهنگی و اجتماعی خوب و با برنامه جلو رود حتما تأثیرگذاری و اصلاح را در پی خواهد داشت، تمام مشکلات متوجه مردم نیست بلکه در حقیقت بخشی از مشکلات ناشی از عدم فعالیت صحیح فعالان عرصه‌های فرهنگی و انقلابی بوده است.

حکیمیان ضمن ابراز خرسندی از محفوظ ماندن جامعه زنان قم از بسیاری مشکلاتی که اکنون گریبانگیر جامعه جهانی زنان شده است بیان کرد: قم اکنون از بسیاری مشکلات جامعه جهانی زنان محفوظ مانده است ولی فسادهایی به صورت پنهان در قم در حال وقوع است که نباید از آن‌ها غافل ماند و برای رفع آنان اقدامات سریع لازم است، البته باید گفت که این فسادها خاص قم نیست. علت نفوذ فساد هر چند اندک در قم ناشی از طراحی‌های ویژه دشمنان برای مبتلا کردن قم به فسادهایی است که اکنون جامعه را فراگرفته است، خبرهایی از منابع معتبر رسیده دشمن برای اجرای طرح‌های ویژه در قم برنامه دارد.

وی با اشاره به افزایش میزان طلاق بین زوجین طی سال‌های اخیر عنوان کرد: طلاق بهترین راه حل مشکلات زناشویی نیست! هنگام مواجهه با مشکلات در زندگی و یافتن ایراد در همسر باید به روش پیغمبران با صبر و خلق نیکو برای رفع مشکلات زندگی و اصلاح همسر اقدام کرد، شیوه‌های تربیتی اگر با خلق نیکو صورت گیرد حتما جواب می‌دهد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: توجه دائمی به کوتاه بودن عمر می‌تواند بسیاری از رفتارهای انسانی را اصلاح کند و در پی آن مشکلات جامعه را کاهش دهد و جنگ‌نرم را فروپاشد.

حکیمیان قدمت آغاز جنگ نرم علیه جامعه انسانی را از زمان رانده شدن شیطان از بهشت دانست و گفت: شیطان از زمان رانده شدن از بهشت در محضر الهی سوگند خورد که برای گمراه کردن بشریت از تلاشی فروگذار نکند، البته شیطان در همان زمان اقرار کرد که نمی‌تواند مخلصین را گمراه کند، مخلصین کسانی هستند که کارهایشان را فقط برای جلب رضایت الهی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ضرورت تجهیز به شیوه‌های نوین و به روز برای مقابله با دشمن، هدایت جامعه و انجام امور تبلیغی در راستای نشر اسلام و مکتب تشیع در جهان ابراز کرد: ادبیات امروز ادبیات 20سال گذشته نیست، مردم اکنون به اخبار به روز و روش‌های تبلیغی نوین رغبت دارند، برای همراه کردن مردم باید ادبیات و الگوی عملیاتی و تبلیغی را به روز کرد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: پروتکل‌های یهود که در راستای از پا درآوردن جامعه اسلامی طراحی شده است چند سال پیش توسط بانویی روسی که توانسته بود در سیستم‌های پیچیده یهود نفوذ کند منتشر شد. نظام یهود سه روز پس از انتشار این اسناد این زن را به قتل رساند و تا کنون مقالات بسیاری در راستای دروغ و غیرواقعی جلوه‌دادن این اسناد تألیف و منتشر ساخته است ولی نباید به دام اقدامات زنجیره‌ای آنان افتاد و برای شناساندن این پروتکل‌ها که دام‌های دشمن هستند باید تلاش کرد.

حکیمیان با بیان اینکه دشمنان برای پیشبرد جنگ نرم شیوه‌های گسترده‌ای را طراحی کرده و در حال اجرایی ساختن آن هستند افزود: ترویج سکس در فیلم‌های هالیوودی و فضای مجازی، ترویج مواد مخدر به ویژه شرابخواری، ترویج خشونت‌های وحشتناکی که حتی انجام آن از حیوانات بعید است، ترویج بی‌حیایی، بی‌عفتی و زن‎بارگی و ترویج رباخواری از جمله نقشه‌های دشمن در راستای پیشبرد جنگ نرم به شمار می رود.

وی اثر رباخواری را از دیگر روش‌هایی که دشمن برای ضربه زدن به جامعه اسلامی انتخاب کرده است مهلک‌تر برشمرد و اضافه کرد: اثر ربا بر نفس انسان همانند اثر «سم» بر بدن است، همانگونه که فردی با آگاهی سم بخورد و یا بدون آگاهی، در هر صورت سم بر بدن اثر می‌گذارد، ربا نیز در هر صورت اثر منفی خود را بر نفس انسان می‌گذارد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور قتل جوانی توسط جوان مشروب‌خوار 16 ساله دیگر که اخیرا در قم رخ داده است را نشانه نفوذ و گسترش دامنه جذب و تأثیرگذاری دشمنان بر جامعه دانست و گفت: دشمن در حال تلاش بسیار برای گسترش دامنه جذب و فعالیت‌های خود است، جامعه اسلامی باید بیش از دشمنان برای گسترش دامنه جذب و فعالیت‌های اسلامی تلاش کند تا ضمن مقابله با تحرکات دشمن، نجات بخشی را برای مردم به ارمغان آورد.

حکیمیان عنوان کرد:  بر اساس اخبار رسیده از منابع موثق مدتی است در آمریکا و کانادا و سایر کشورهای جهان جنبش‌هایی در راستای بازگشت به مسیر «پاک زیستن» شکل گرفته است که سرعت شکل‌گیری این جنبش‌ها در آمریکا بیشتر از سایر نقاط بوده است و گویی همانگونه که جامعه مردمی آمریکا زودتر از مردم سایر نقاط جهان به سوی فساد گام برداشتند اکنون نیز زودتر از سایر نقاط به سوی اصلاح راهی شده‌اند.

وی ادامه داد: جنبشی با عنوان «جنبش خویشتن داران» ویژه دختران مدتی است در آمریکا شکل گرفته است که افرادی که به این جنبش می‌پیوندند تا قبل از ازدواج رسمی تن به رابطه‌ با دیگران نمی‌دهند؛ موفقیت بیشتر در دروس، موفقیت و اثرگذاری در فعالیت‌های اجتماعی و موفقیت و پیشرفت در زندگی مشترک نیز از دیگر خصوصیات دخترانی است که به این جنبش می‌پیوندند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: بر اساس جنبش «حلقه‌های نقره‌ای» که در کانادا شکل گرفته است دخترانی که عضو این جنبش هستند با پوشیدن حلقه‌های نقره‌ای به دیگران اعلام می‌کنند که «من پاک زیست هستم و اهل رابطه نیستم.»

حکیمیان شناساندن «الگوی سوم» به مردان و زنان را ضروری برشمرد و اذعان کرد: اکنون بسیاری از مردان خود عامل بروز بدحجابی و دیگر فسادها در ارتباط با جامعه زنان هستند از این رو «الگوی سوم» را نه فقط به زنان بلکه به مردان نیز باید شناساند.

وی بیان کرد: در بحث ترویج حجاب در جامعه اشتباهی که از سوی ناصحان رخ داده است این است که همواره فقط دختران را مورد تذکر قرار می‌دهند در حالیکه پسران نیز به میزان دختران در رشد یا کاهش این فرهنگ و همچنین فرهنگ عفاف در جامعه تأثیرگذار هستند، در کتاب‌های درسی نیز فقط دختران مورد تذکر در راستای حفظ حجاب و عفاف قرار گرفته‌اند و به پسران در این زمینه تذکری داده نشده است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور ابراز کرد: دختران و پسران جامعه ما، پیش از یادگیری مهارت‌های زندگی وارد زندگی مشترک می‌شوند که نتیجه آن می‌شود طلاق‌های پی در پی! نسخه مهدکودکی «الگوی سوم» در راستای آموزش مهارت‌های زندگی از سنین کودکی به فرزندان باید طراحی شود و در اختیار مراکز آموزشی قرار گیرد تا فرزندان بی‌عرضه بار نیایند و خدمت کردن و مسؤولیت پذیری را یادبگیرند و بتوانند در آینده زندگی موفقی داشته باشند.

حکیمیان در ادامه، مشاهده و بررسی مستند «آقای فطرت» که به معرفی جنبش‌هایی که اخیرا در کشورهای مختلف جهان در راستای بازگشت به زندگی پاک صورت گرفته است می‌پردازد را توصیه کرد و گفت: این مستند حاوی عکس‌ها و مستندات متقن درباره این جنبش‌ها است و به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchw-nm.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما