پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 28819
آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار قالیباف مطرح کرد

صدور مجوز‌ تک‌خوانی برای زنان ‌اثر سویی در ‌جامعه می‌گذارد / برخی فیلم‌ها ‌با فرهنگ اسلامی سازگاری ندار‌د

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: گویا اخیرا مجوزی در راستای تک‌خوانی زنان صادر شده که به یقین ‏این امر اثر سویی در سراسر جامعه می‌گذارد.‏
صدور مجوز‌ تک‌خوانی برای زنان ‌اثر سویی در ‌جامعه می‌گذارد / برخی فیلم‌ها ‌با فرهنگ اسلامی سازگاری ندار‌د
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار محمدباقر قالیباف شهردار تهران با اشاره به گزارشی که او از روند امور اجرایی و فرهنگی در شهر تهران ارائه کرده بود اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌هایتان نشان می‌دهد که همه ابعاد ورود پیدا کرده‌اید که این امر نشان‌دهنده تعهد، ژرف‌بینی و واقع‌نگری شماست.
 
وی افزود: در نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر، عنوان شده که مردم دارای طبقاتی هستند و بعضی از آنها جز به اصلاح گروهی دیگر، اصلاح نخواهند شد.
 
این مرجع تقلید ضمن تحلیل این سخن حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم که همه اقشار باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا بتوانند به جامعه‌ای متعالی دست یابند.
 
وی ادامه داد: تجارب شهرداری تهران در حال حاضر و اهتمامی که این مجموعه نسبت به مسائل فرهنگی دارد باید در قالب کتابی منتشر شود تا راهنمای خوبی برای آیندگان باشد.
 
آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران اسلامی توانست تحولاتی در سطح بین‌المللی را سبب شود گفت: این تغییرات حاصل فعالیت‌های امام راحل به پشتیبانی ملت ایران است.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه اثرگذاری و نقش‌آفرینی انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان ثابت شده است عنوان کرد: بر همین اساس است که مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها در نظام اسلامی جزو امانت‌های الهی به شمار می‌روند و نباید به آنها به دیده امرار معاش نگریست.
 
وی با تاکید بر اینکه به فرموده قرآن کریم، امانت‌ها باید به اهلش سپرده شوند گفت: این سخن بدان معناست که مدیران متعهد و متخصص باید در رأس امور قرار گیرند و باید به بهترین نحو در انجام مسئولیت کوشا بود.
 
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همواره تاکید داشتند پست‌های مهم را به افرادی بسپارید که تعهد و تخصص لازم را داشته باشند و امروز می‌بینیم که جمیع این شرایط در جنابعالی و هیئت همراه جمع است.
 
این مرجع تقلید افزود: توجه به فرهنگ و توسعه مساجد امری مهم در همه شهرداری‌هاست البته امروزه در تهران صدها مسجد داریم که خالی از امام جماعت هستند و این دیگر وظیفه حوزه‌هاست که امام جماعت برای مساجد تربیت کنند.
 
وی کمبود قضات روحانی را از دیگر مشکلات جامعه امروز دانست و گفت: در برخی روستاها خانه‌های عالمی ساخته شده‌اند که روحانی مستقر در آنها نیست.
 
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه بیش از 20 میلیون نفر از شیعیان و دیگر مذاهب در مراسم اربعین حسینی گرد هم آمدند عنوان کرد: هیچ قدرتی جز کشش معنوی اباعبدالله(ع) چنین ظرفیتی ندارد بنابراین لازم است این فرهنگ را حفظ و تقویت کنیم.
 
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه ترافیک و آلودگی محیط زیست از دیگر مشکلاتی است که تهران و برخی شهرها با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند گفت: در این زمینه هم باید ورودی عالی داشته باشید و مشکلات را با مدیریت جهادی و عزمی راسخ حل کنید.
 
وی در ادامه به موضوع هنر پرداخت و افزود: اسلام درصدد آن است که از همه ابعاد و با استفاده از همه ابزارهای مشروع، فرهنگ خود را گسترش دهد که یکی از راه‌های اشاعه فرهنگ دینی، هنر است و حتی قرآن هم از نظر فصاحت و بلاغت، هنر ادبی را به‌کار می‌گیرد.
 
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: گویا اخیرا مجوزی در راستای تک‌خوانی زنان صادر شده که به یقین این امر اثر سوئی در سراسر جامعه می‌گذارد.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم ایران خون خود را فدای انقلاب و پیروزی نهضت اسلامی کرده‌اند گفت: این تلاش‌ها به رهبری امام راحل صورت گرفته که در ایران اسلام حکمفرما باشد.
 
وی در ادامه با انتقاد از برخی تصاویر در بعضی فیلم‌ها که با فرهنگ اسلامی سازگاری ندارند بیان کرد: باید به این مسئله توجه ویژه صورت بگیرد.
 
آیت‌الله نوری همدانی گفت: انقلاب ایران جریان مهمی است که در سطح بین‌المللی به راه افتاده و هدف امام خمینی(ره) هم این بوده که مشکلات و سئوالات همه جهانیان را با این انقلاب پاسخی در خور و بر اساس آموزه‌های دینی بدهد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchw6ni.23n6zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما