شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 51859
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد

برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسؤولان عالی رتبه

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی روز دوشنبه 16 مرداد ساعت 17 با حضور مقامات ارشد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دیگر مسؤولان عالی رتبه استان برگزار می‌شود.
برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسؤولان عالی رتبه
برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسؤولان عالی رتبه

به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین امیر عطاءاله جباری با اشاره به همکاری مطلوب صدا و سیما مرکز قم در راستای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: این مرکز با معرفی کتاب‌های جشنواره رضوی در رادیو به ویژه کتب کودک و نوجوان سبب مشارکت حداکثری کودکان در جشنواره شد.

وی به فعالیت سیمای نور قم اشاره کرد و افزود: طی نشست رسانه‌ای، مصاحبه و گزارش از مدیران ارشد اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در مورد زمان و شیوه برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اطلاع‌رسانی لازم انجام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر مشارکت مطلوب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در معرفی و بررسی کتاب «بانوی ملکوت» با حضور نویسنده این کتاب گفت: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده با مسؤولان آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) و استفاده از ظرفیت‌های موجود به ویژه در بخش کودک و نوجوان و اساتید مجرب به قصه‌گویی، جمع‌خوانی و برگزاری مسابقه‌ای از کتاب‌های «10قصه از امام رضا» و «ماه غریب من» پرداخته شده است

وی در ادامه بیان کرد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم نیز ضمن همکاری با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در راستای تبلیغات آنلاین و شرکت خانوادگی در این جشنواره با ارائه مجوز، امکان حضور کتابداران در مهدکودک آدینه مصلی قدس برای قصه‌گویی و نقاشی از کتاب 10قصه از امام رضا (ع) را فراهم آورد.

جباری به فروش کتاب‌های جشنواره با تخفیف ویژه در مصلی قدس قم اشاره کرد و افزود: این طرح با استقبال عموم شرکت‌کنندگان در نماز عبادی سیاسی جمعه همراه بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تشکر و قدردانی از اداره‌کل زندانهای استان در راستای ترویج این مسابقه و ترغیب کارکنان به شرکت خانوادگی در این برنامه اظهار کرد: با تلاش‌های نیروهای اداره‌کل کتابخانه عمومی و پیگیری مدیرکل زندان‌های استان و با هدف انتقال هنجارها و ارزش‌ها و ایجاد امید و انگیزه در بین زندانیان, کتاب‌ها و برگه‌های مسابقه نیز در برخی از بندها توزیع شد.

وی همچنین از همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مدرسه دخترانه مهندس عسگری در راستای اطلاع‌رسانی این جشنواره و فروش و توزیع کتاب‌ها در بین دانشجویان این دانشگاه و قصه‌گویی و مسابقه نقاشی در میان دانش آموزان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه از برگزیدگان جشنواره رضوی، کتابداران، رسانه‌ها و دستگاه‌های همیار در این جشنواره تقدیر می‌شود، عنوان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز دوشنبه 16 مرداد ساعت 17 با حضور مقامات ارشد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دیگر مسؤولان عالی رتبه استان در سالن اجتماعات کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در پایان اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری فعالیت‌ها و اقدامات کلان فرهنگی مذهبی در سطح ملی نسبت به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و گسترش گفتمان مطالعه تاثیرگذار باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار نفر از مردم استان قم در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، گفت: جمعیت شرکت کنندگان این جشنواره نسبت به سال گذشته چهار برابر رشد داشته است.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchw6nm.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما