يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : 36829
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

47 میلیون دلار سهم صادرات قم به کشورهای هدف

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: صادرات قم را محصولات صنعتی که در این استان تولید می‌شود تشکیل می‌دهد و میزان صادرات قم 47 میلیون دلار بوده است.
47 میلیون دلار سهم صادرات قم به کشورهای هدف
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری ظهر امروز در افتتاح دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه، با مقایسه عملکرد ۱۰ ماه سال جاری با ۱۰ ماه سال گذشته اظهار کرد: در مدت زمان یک سال گذشته با کاهش صادرات مواجه بودیم و صادرات استان قم از ۱۵۰ میلیون دلار به ۱۳۰ میلیون دلار کاهش یافت.

وی با تبیین دلایل کاهش صادرات در این مدت تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داد که در طول یکسال گذشته صادرات ما به عراق با کاهش مواجه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم فرصت‌هایی که در پسا تحریم به وجود آمده را مورد توجه قرار داد و گفت: برای صادرات به کشورهای هدف باید برنامه‌ریزی مناسبی انجام داد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که حوزه صنعت، معدن و تجارت انجام می‌دهد عنوان کرد: این حوزه کارهای کلیدی انجام می‌دهد و با توجه به اینکه مهمترین کشور هدف صادراتی ما عراق است باید در زمینه برگزاری نمایشگاه دائمی به صورت جدی اندیشه کنیم.

ذاکری ادامه داد: در حوزه صادراتی ما مدعی هستیم که اگر رکود بر بازار وجود دارد باید شرکت‌های تولیدی را تقویت کرده و به سمت صادرات هدایت کرد.

وی سهمی که برای صادرات غیر نفتی در کشور در نظر گرفته شده است را ۵۳ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: با صادرات خدمات فنی و میعانات گازی ۱۳۰ میلیارد دلار در کشور صادرات خواهیم داشت که قم صادرات میعانات گازی ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: صادرات قم نزدیک ۴۷ میلیون دلار است که به بخش صنعت اختصاص دارد و از تولید صنایعی که در قم فعالیت دارند،‌ صادرات به کشورهای هدف صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchw6nx.23n-idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما