سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 22239

افزایش سالن‌های ورزشی سبب افت کیفی فوتبال قم شده است

قم نيوز : قم نیوز: سرمربی تیم فوتبال مبتکر قم گفت: افزایش سالن‌های ورزشی سبب افت کیفی فوتبال قم و مانع حضور بازیکنان جوان و سطوح پایه در فوتبال شده است.
افزایش سالن‌های ورزشی سبب افت کیفی فوتبال قم شده است
به گزارش قم نیوز، مهدی بیگلری پس از پیروزی تیمش برابر هنگ در در هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال قم اظهار کرد: در این بازی به اندازه بازی قبل برابر پیام، خوب کار نکردیم و علت آن، فاصله نزدیک بازی‌های هفته چهارم و پنجم بود که برنامه تمرینی ما را تحت تاثیر قرار داد.

وی گفت: با توجه به اینکه قرار است مسابقات پس از هفته پنجم حدود ۱۰ روز تعطیل باشد برنامه ریزی جدیدی بر مبنای تقسیم فشار بر تعداد جلسات تمرینی انجام می‌دهیم تا مهیای بازی هفته ششم شویم.

سرمربی تیم فوتبال مبتکر قم افزود: در بازی با هنگ ۲ محروم داشتیم به طوری که مجبور شدم از هافبک چپ خود در پست هافبک میانی استفاده کنم اما در بازی آینده تمامی نفرات در اختیار تیم هستند و تلاش می‌کنیم یک مهاجم و یک دروازه‌بان جدید را به تیم اضافه کنیم.

بیگلری در باره بحران دروازه بانان طراز اول در فوتبال قم بیان کرد: به خاطر دارم که سال‌ها قبل دروازه بانان در زمین‌های خاکی و پرسنگلاخ تمرین می‌کردم و حاصل این تمرینات سخت و پر تعداد، حضور دروازه بانان خوب و توانمندی بود که سطح فوتبال قم را بالا می‌بردند اما امروزه شرایط برای آموزش و تمرین دروازه بانان تغییر کرده و علاوه بر اینکه دیگر زمین خاکی زیادی وجود ندارد، بازیکنان هم علاقه‌ای به تمرین در این شرایط سخت ندارند.

وی عنوان کرد: تعداد سالن‌های سرپوشیده ورزشی در سطح شهر آن قدر زیاد شده که بازیکنان سنین پایین به طور خودکار جذب این سالن‌ها و رشته فوتسال به شکل محلی می‌شوند و بدیهی است جذب بازیکنانی که با شرایط فوتسال خو گرفته به فوتبال آسان نیست و بازیکن نیز کیفیت لازم را ندارد.

سرمربی تیم فوتبال مبتکر قم تصریح کرد: افت کیفی فوتبال در قم با افزایش تعداد سالن‌های ورزشی مرتبط است زیرا ورزشکار جوان سالن فوتسال را در یک قدمی خود می‌بیند و جذب آن می‌شود اما زمین فوتبال چندانی وجود ندارد که بازیکن بخواهد به سمت فوتبال برود و نتیجه همه این‌ها، کاهش جمعیت آماری بازیکنان سنین پایه فوتبال و به طور طبیعی حضور استعداهای کمتر در فوتبال است.

بیگلر خاطرنشان کرد: برای ستاره سازی یا ظهور ستاره‌ها و استعداد‌ها در فوتبال نباید منتظر اتفاقات بنشینیم بلکه باید اقدامات عملی در این مورد انجام شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchwini.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما