سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 44299
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی:

عظمت اسلام در گرو تاکید بر نقاط مشترک مذهبی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی گفت: باید هوشیار باشیم و اختلافات را کم کنیم و با برجسته‌سازی نقاط مشترک کمک کنیم اسلام به جایگاه واقعی خود برسد.
عظمت اسلام در گرو تاکید بر نقاط مشترک مذهبی است
به گزارش قم نیوز،  ذوالکفلی حسن ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به روابط دوستانه دو کشور ایران و اندونزی اظهار کرد: اساس کار ما در کشور اندونزی احترام و همکاری متقابل با همه ملت‌هاست.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم اندونزی مسلمان هستند، خاطرنشان کرد: در این شرایط همکاری خوبی با دیگر ملت‌ها از جمله فیلیپین که کاتولیک بوده یا تایلند که بودایی هستند و حتی دیگر کشورها با ادیان مختلف داریم.

رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی ادامه داد: اندونزی با پیروان ادیان دیگر همکاری متقابل دارد و ما نباید به خاطر مذهب با دیگران نزاع داشته باشیم چرا که مذهب یک اعتقاد شخصی است.

وی با تاکید بر اینکه در پارلمان فعلی اندونزی شیعیان در کنار اهل سنت و دیگر ادیان حضور دارند، تصریح کرد: اعتقاد مسؤولان کشور اندونزی بر آن است که مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشند و نباید به خاطر اختلافات درگیر شوند زیرا متضرر خواهیم شد.

حسن با طرح این سؤال که آیا نابودی بدتر از آن چیزی است که در حال حاضر در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، افزود: باید هوشیار باشیم و اختلافات را کم کنیم و با برجسته‌سازی نقاط مشترک کمک کنیم اسلام به جایگاه واقعی خود برسد.

وی تصریح کرد: در پارلمان اندونزی دو کنفرانس در مورد شیعه برگزار کرده‌ایم که بسیاری از علما و بزرگان مذهبی ایران به همراه سفیر ایران در اندونزی در آن شرکت کردند و اگر مسئله‌ای هم در رابطه با مجلس العلما باشد حاضریم هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم تا هیأت شما دیداری با آنها داشته باشند.

رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی تصریح کرد: بیشتر مردم اندونزی معتدل و میانه‌رو هستند و نهضت محمدیه و نهضت العلما هر دو در کشور اندونزی استقلال داشته و بسیاری از علمای ایران با این دو نهضت ارتباط دارند.

حسن در انتها ضمن تشکر از آیت‌الله مکارم شیرازی برای این دیدار از خداوند برای این مرجع تقلید سلامتی و تندرستی را خواستار شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchwink.23nkwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما