جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۹
کد مطلب : 51499
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مسلمانان شیکاگو درمانگاه رایگان برای محرومان راه اندازی‌ کردند

قم نيوز : قم نیوز: پزشکان مسلمان مرکز اسلامی ناپرویل در شیکاگو درمانگاه رایگانی راه اندازی کرده‌اند و برای آشناسازی غیرمسلمانان به منظور استفاده از امکانات این درمانگاه از کلیسا کمک می‌گیرند.
مسلمانان شیکاگو درمانگاه رایگان برای محرومان راه اندازی‌ کردند
مسلمانان شیکاگو درمانگاه رایگان برای محرومان راه اندازی‌ کردند
به گزارش قم نیوز، مسجد ناپرویل در ایالت شیکاگوی آمریکا، درمانگاه رایگانی به منظور کمک به افراد بی‌بضاعت راه اندازی کرده‌اند.

مرکز اسلامی ناپرویل در همین راستا از یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای شهر برای آشناسازی مردم با این درمانگاه رایگان استفاده کرده است و به همین مناسبت نیز کلیسای جامعه اتحاد متدویست و مرکز اسلامی ناپرویل قرار است در ماه سپتامبر میزبان یک نشست سلامت باشند تا مردم را با درمانگاه جدید آشنا کنند.

دکتر عاطف فخرالدین با همکاری دکتر عثمان خان پیشگامان راه اندازی این درمانگاه هستند و از 3 ماه پیش فعالیت‌شان را در این باره آغاز کردند. هدف آنان از انجام این طرح حفظ احترام و شرافت بیماران بی‌بضاعت بوده است.

* تخفیف ویژه برای تمامی بیماران صرف نظر از نژاد، مذهب یا توانایی مالی

پزشکان مسلمان در این درمانگاه علاوه بر رسیدگی به وضعیت عمومی و مراقبت از سلامت بیماران، چکاب سالانه، مشاوره تغذیه و ارجاع به متخصصین را انجام می‌دهند. آن‌ها همچنین نسخه آزمایشگاهی و اشعه ایکس را با تخفیف ویژه برای تمامی بیماران صرف نظر از نژاد، مذهب یا توانایی مالی آنان می‌نویسند. به گفته خان تاکنون بیشتر بیماران آنان را مسلمانانی تشکیل داده‌اند که از طریق مسجد از وجود این درمانگاه آشنا شده‌اند.

وی در این باره گفت: ما هنوز تبلیغات عمومی زیادی انجام نداده‌ایم و می‌خواستیم قبل از انجام هر گونه تبلیغی از فعالیت درمانگاه مطمئن شویم.

خان در ادامه گفت: ما چند سال پیش در مرکز اسلامی یک نمایشگاه سلامت و بهداشت برگزار کردیم، اما پس از مدتی متوجه شدیم شناسایی بیماران برای فشار خون بالا و قند خون بالا فایده‌ای ندارد اگر نتوانیم بیماران فاقد بیمه را درمان کنیم. برای همین تصمیم گرفتیم درمانگاهی راه بیاندازیم تا پزشکان بتوانند به وضعیت بیماران رسیدگی کرده و آنان را به صورت مناسب درمان کنند.

وی درباره آشناسازی غیرمسلمانان با درمانگاه رایگان  نیز گفت: تصمیم گرفتیم با کمک گرفتن از کلیسای محلی غیرمسلمانان را با فعالیت این درمانگاه آشناکنیم. به همین جهت نیز نمایشگاه سلامت و بهداشت جامعه، در 16 سپتامبر از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر برگزار می‌شود که یکی از راه‌های شناسایی بیماران بالقوه برای درمانگاه می‌باشد. مردم اگر از طریق کلیسا با این مرکز آشنا شوند میل بیشتری داشته و می‌توانیم به این طریق مردم بیشتری را درمان کنیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchwknm.23nzwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما