چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 40509
درخواست خبرنگاران و اهالی مطبوعات از رئیس مجلس:

آقای لاریجانی لطفا به مراسم تقدیر از خبرنگاران در قم نیایید!

رئیس محترم مجلس جلوی سواستفاده ادارات دولتی از روز خبرنگار را بگیرد
قم نيوز : قم نیوز: با توجه به اینکه مشکلات خبرنگاران قمی که در سالهای گذشته در این مراسم بیان شده همچنان پا بر جاست و راه حلی برای آنها توسط اداره ارشاد قم داده نشده، از ریاست مجلس تقاضا داریم در مراسم روز خبرنگاران این اداره در قم حاضر نشوند.
آقای لاریجانی لطفا به مراسم تقدیر از خبرنگاران در قم نیایید!
به گزارش قم نیوز، هر ساله همزمان با روز خبرنگار، ادارات و ارگان های استان قم اقدام به برگزاری مراسمی برای تقدیر از فعالان عرصه رسانه در قم می کنند. اداره ارشاد استان قم نیز از این قاعده مستثنی نیست و به عنوان متولی امور رسانه در قم هر سال مراسمی برگزار می کند.

در مراسم تقدیر از خبرنگاران چه می گذرد؟
چند نماینده از جامعه خبری قم پشت تریبون می روند و دغدغه های خود را مطرح می کنند. از مشکلات خبرنگاران و رسانه های محلی استان تا مشکل بیمه و ... این همه آن چیزی است که هر سال تکرار می‌شود.

اما آنچه به این مراسم وجاهت بیشتری می دهد و خبرنگاران را برای شرکت در آن ترغیب می کند حضور دکتر علی لاریجانی رئیس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی است.

با توجه به اینکه مشکلات خبرنگاران قمی که در سالهای گذشته در این مراسم بیان شدند همچنان پا بر جاست و راه حلی برای آنها توسط این اداره دولتی داده نشده، از ریاست مجلس تقاضا داریم به این مراسم نیایند. چرا که برخی ادارات دولتی با دعوت از ایشان قصد دارند آبرویشان را مورد سوء استفاده قرار دهند.

به طور مثال خبرنگاران قمی چهار سال پیش در این مراسم دغدغه های مطرح کردند. پورطباطبایی، سردبیر سایت قم نیوز در این مراسم به عنوان نماینده خبرنگاران، عدم حمایت ارشاد از خبرنگاران در مشکلات حقوقی، مشکلات معیشتی خبرنگاران، بی توجهی مدیرکل ارشاد به خبرنگاران قمی و تعیین نکردن دقیق خبرنگاران قم را از مشکلات ارشاد قم دانست و در نهایت از دکتر لاریجانی خواست تا به عنوان نماینده مجلس از حوزه قم، در کار ارشاد قم نظارت کند.

البته خبرنگاران قمی از الطاف ریاست مجلس به خود باخبرند و همواره در پوشش اخبار سفرهای دکتر لاریجانی به قم کوتاهی نکرده و به وظیفه شرعی خود عمل کرده اند. اما عملکرد نامناسب ارشاد قم سبب شده مشکلات خبرنگاران قمی لاینحل باقی بماند.

ارشادی که بود ارشادی که نیست!
از سوی دیگر با وجود اینکه وزارت ارشاد وظایف خود را عملی کرده اما برخی مسئولان ادارات دولتی در قم مانند استانداری و اداره ارشاد باید در رویه خود تجدید نظر کنند.

با توجه به این رویه که در سال های اخیر مشاهده می شود و در گذشته چنین روندی وجود نداشته خبرنگاران قم ترجیح می دهند امور خود را بدون دخالت و حتی حضور اداره ارشاد مدیریت و خودشان مشکلاتشان را حل کنند.

به همین دلیل از شخص محترم رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم لطفا در مراسم تقدیر از خبرنگاران قم شرکت نفرمایید تا شاید مدیران این مجموعه اندکی به فکر حل مشکلات صنف خبرنگاران قمی بیفتند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdchwmnk.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرنگار
بسیار مطلب یک طرفه با سوگیری و نظر شخصی بود
نگارنده مطلب مسلط به یادداشت نویسی نبوده و کاملا مشخص است بیشتر آنچه را در دل دارد پیاده کرده تا آنچه را در ذهن دارد.