يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 40059
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

بوستان‌هاي شهري قم ايمن سازي شد

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم از هزينه نمودن ۶۵ ميليارد ريال براي ايمني بوستان‌ها در ۲ سال اخير خبر داد.
بوستان‌هاي شهري قم ايمن سازي شد
به گزارش قم نيوز ، پيام جواديان با اشاره به اتفاقات ناگوار در بوستانهاي شهري قم اظهار كرد: بعد از آن اتفاقات ناگوار در بوستان‌ها، سال گذشته، تمام ۲۹۵ بوستان سطح شهر را از نظر وضع ايمني رصد نموده كه وضع بسيار نامناسبي از نظر ايمني در اين بوستان‌ها حكم فرما بود كه علت آن نبود يك متولي مشخص براي اين كار بود.

وي افزود: بوستان‌ها از نظر رسيدگي به فضاي سبز بررسي و نظارت مي‌شد اما قسمت ديگر كار كه وسائل بازي، آب‌نما و سيستم روشنايي بود، هيچ متولي مشخصي نداشت. در واقع خلأ يك واحد در معاونت خدمات شهري و سازمان‌ پارك‌ها به عنوان واحد تعمير و نگهداري به وضوح ديده مي‌شد كه اين واحد را ايجاد و راه اندازي نموديم.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با اشاره به اين‌كه واحد تعميرات و نگهداري به موضوع آب‌نما، وسائل بازي و روشنايي نظارت دارد، اظهار كرد: در كنار اين فعاليتها نيازهاي بوستان‌ها احصا شد تا آشكار شود هر كدام چه مشكلي دارد. بلافاصله بودجه‌اي براي اين كار تخصيص گرديد ، مناقصه برگزار شد و شركتي در مناقصه برنده گرديد تا اين كار را به عهده داشته باشد.

وي افزود: قرارداد اين شركت ۵۲ ميليارد ريال است كه ۳۰ ميليارد ريال از بودجه سال گذشته تامين شد و ۲۲ ميليارد ريال براي امسال در نظر گرفته شده است.

وي گفت: علاوه بر اين ارقام، ۱۶ ميليارد ريال ديگر هم در پايان سال براي اين موضوع اختصاص گرديد كه در مجموع حدود ۶۵ ميليارد ريال در اين زمينه هزينه شده است.

به گفته مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم، پيمانكار اين پروژه از آذرماه سال گذشته فعاليت خود را آغاز نموده و هم اكنون تمام مشكلاتي كه در اولويت بوده رفع شده و كار ايمني ۱۵۰ بوستان به طور كامل به اتمام رسيده و ۲۵ بوستان ديگر در مرحله اقدام است.

وي افزود: ۷۵ بوستان ديگر باقي مانده است كه تا آخر ماه آينده به اتمام خواهد رسيد. حتي براي اين كار مشاوري تهيه شده كه نظارت را انجام دهد تا كار شكل صوري نگيرد و دقيق باشد. در هر صورت نگراني براي پارك‌هايي كه غير ايمن بودند الان حل شده است.

جواديان با اشاره به اين‌كه مرحله بعدي كار سازمان پارك‌ها استانداردسازي وسايل بازي كودكان است اظهار كرد: امسال سازمان ۳۹ پكيج بازي كودكان را خريداري كرده است. حدود ۵ هزار متر مربع كف‌پوش براي پارك‌ها خريداري شده و نصب مي‌شود تا ايمني بازي كودكان ارتقا يابد.

وي گفت: ۱۷ پكيج بازي از زمين‌هاي قديمي كه ايمني نداشته و قديمي بودند به طور كامل خارج شدند. زمين‌هايي كه كف پوش ندارند و عمدتا در مناطق ۲ و ۶ قرار دارند در حال كف پوش شدن هستند. انشالله تا اوايل شهريورماه سالجاري از هر لحاظ ايمني زمين‌هاي بازي تامين خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchwvnk.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما