پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 20989

حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروز حفظ شود

قم نيوز : قم نیوز:مدیر حوزه‌های علمیه با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن عید نوروز بر لزوم حفظ حرمت و شئون هر چه بیشتر و بهتر ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزی تاکید کرد.
حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروز حفظ شود
به گزارش قم نیوز و به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن عید نوروز بر لزوم حفظ حرمت و شئون هر چه بیشتر و بهتر ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

در پیام مدیر حوزه‌های علمیه اظهار شده است: امسال نیز همچون سال گذشته، ایام فاطمیه با عید نوروز تقارن یافته است و این تلاقی را باید به فال نیک گرفت، چه آنکه دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع)، نوروز را تایید کرده و بر به جای آوردن سنت حسنه صله رحم در آن، تاکید فراوان نموده‌اند.

در این پیام آمده است: تحویل سال در چنین فضای معنوی‌ای که مملو ازعطر فاطمی است، می‌طلبد که در همه حال برای توفیق و سربلندی ایران اسلامی دست به دعا برداریم و از درگاه الهی به برکت و واسطه حضرات معصومین به ویژه حضرت صدیقه کبری (س) بخواهیم، حال ما را حقیقتاً به بهترین حال‌ها مبدل گرداند.

در پیام مدیر حوزه‌های علمیه تصریح شده است: در این ایام چه خوب و پسندیده است در کنار خانه تکانی ظاهری، از خانه تکانی دل نیز غافل نشده و با یاد خدا و پاسداشت و تعظیم مقام اهل بیت (ع) به ویژه ساحت قدسی حضرت زهرا (س) بیش از پیش دل خود را جلا و صفا دهیم.

در ادامه این پیام تاکید شده است: بی‌شک تقارن نوروز با ایام فاطمیه، رسالتی سنگین و کلیدی را بر دوش عموم حوزویان قرار داده است و از آنان انتظار می‌رود ضمن ترویج سنت‌های حسنه دید و بازدید و صله رحم و رفع کدورت‌ها، از تبیین شاخصه‌های سبک زندگی فاطمی و تاکید بر حفظ حرمت فاطمیه در این روزهای زیبای بهاری غافل نشوند.

در پیام مدیر حوزه‌های علمیه اظهار شده است: از سویی با توجه به تاکیدات خاص مقام معظم رهبری بر لزوم اهتمام به اقتصاد مقاومتی، از طلاب و فضلای گرانقدر این توقع به جا هست که با بهره گیری از معارف و آموزه‌های دانشگاه انسان سازِ فاطمی هر چه بیشتر و بهتر در ترویج ساده زیستی، نوع دوستی و مردم داری و الگوهای مناسب و بر‌تر همسرداری و تربیت فرزند بکوشند و به طور خاص مردم و زوج‌های جوان را با ضرورت افزایش جمعیت آشنا‌تر کنند.

در ادامه این پیام تاکید شده است: یکی از افتخارات همیشگی حوزه و حوزویان این بوده که تعطیلی به هیچ وجه در آن راه نداشته است و اگر به ظاهر در فعالیت‌های آموزشی حوزه وقفه‌ای اُفتاده اما در فعالیت‌های تبلیغی و نشر معارف حقه اهل بیت (ع) هیچ‌گاه شاهد سستی و رخوت نبوده‌ایم.

در پیام مدیر حوزه‌های علمیه آمده است: در پایان با تبریک فرارسیدن سال نو به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و همه علمای اعلام و عموم حوزویان و خانواده‌های محترم آنان و نیز گرامیداشت ایام فاطمیه از امت ولایت مدار ایران اسلامی انتظار داریم با حفظ حرمت مادر سادات، هر چه بیشتر غیرت و بصیرت دینی خود را نشان دهند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdchwwni.23nv6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما