پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 22329

هدیه یک میلیون تومانی شهرداری قم به شاعر طنز پرداز

قم نيوز : قم نیوز: دومین جشنواره سوهان تلخ با شعر خوانی برگزیدگان این جشنواره آغاز و با انتقادی طنز از عملکرد شهرداری به کار خود پایان داد.
هدیه یک میلیون تومانی شهرداری قم به شاعر طنز پرداز
به گزارش قم نیوز، دومین جشنواره سوهان روح عصر دیروز در سالن همایشات دفتر تبلیغات اسلامی با همت حوزه هنری و شهرداری قم با حضور جمعی از طنز نویسان قمی برگزار شد.

در این جشنواره که با استقبال عظیم طنز نویسان مطرح قم رو به رو شده بود جمعی از برگزیدگان اشعار طنز را قرائت کرده اند که در این میان محمد جواد یثربی شاعر طنز نویس با اشعار با پروژهای عمرانی شهر همچون مترو و منوریل به نقد عملکرد شهرداری در حضور شهردار قم محمد دلبری پرداخت که پس از اتمام شهر شهردار قم با تعریف از این شعر مبلغ یک میلیون تومان به این شاعر هدیه کرده اند.

محمد فرجی رئیس حوزه هنری قم با اشاره به حضور شاعر طنز نویس در جشنواره سوهان روح اظهار کرد: خوشبختانه پس از اعلام برگزاری دومین جشنواره سوهان روح شاعران مطرح قم آثار و اشعار طنز خود را به دبیر خانه این جشنواره ارسال کرده اند که دراین میان ۴۸۰ اثر به دبیر خانه ارسال شد که از این میان یکصد شعر در کتاب سوهان روح به چاپ رسید.

پس از سخنان رئیس حوزه هنری رضا رفیع به عنوان یکی از شاعران طنز پرداز مطرح کشور که به عنوان مجری در این جشنواره حضور داشت از برگزیدگان دومین جشنواره سوهان روح برای خواندن اشعار خود دعوت کرد.

محمد جواد یثربی از شاعران جوان قمی با اشاره به پروژه منوریل اشعار در این زمینه قرائت کرد که به شرح زیر است:
ما مثل تو خیلی دیدم عزیز جون
ماها میخیم ما ها رو دیگه نپیچون
تو از خودمون شدیم دلبری جون
از اینجا به بعدش رو گفتن دیگه نخون
خلاصه یک دلبر رو صد کرشمه
بد جوری فعالیتات تو چشمه
نمونه و نماد کار آمدی
خدایش این نماد رو خوب آمدی
با این کیوسک و توپ فلوکس گاری
گنجشنک و گم شده بازم قناری
بگذرم از هزینه های واویل
یا بازم سر بحث منوریل
نمی شناسمت بدون کینه
سوال روشن من از تو اینه
این منوریل چرا اینجوریه
بابا نخواستیمش مگه زوریه
رودخونمون تو پنجهاش اسیره
پول می خوره ولی جلو نمیره

البته این شعر بسیار طولانی بود که با تشویق بسیار حضار رو به رو شد و در این میان این شاعر برگزیده برخی از ابیات شعر خود را سانسور کرد که عنوان کرد: با توجه با اینکه در هفته سلامت قرار داریم و شعار هفته سلامت خود مراقبتی است که من سعی دارم از خودم مراقبت کنم و اشعار ضد و نقیض نخوانم.

پس از پایان شعر خوانی یثربی شهردار قم از این شعر استقبال کرد و مبلغ یک میلیون تومان به این شاعر جوان قمی اهدا کرد.

از دیگر شاعران برگزیده که اشعار خود را در دومین جشنواره سوهان روح قرائت کردند می توان به محمد غلامی، رقیه ندیری، احمد گلپر، محمد عابدینی، سمیه خردمند، سید جواد میر صفی و طیبه رضوانی اشاره کرد.

البته نکته جالب این جشنواره نفرات نخست اسامی برگزیدگان بودند که از میان طلاب حوزه علمیه انتخاب شده بودند.

رضا فیض شاعر قمی که جز هئیت داوران برنامه قند پهلو نیز محسوب می شود در این جشنواره با اشاره به ظرفیت بالای شاعران ظنز پرداز قم اظهار کرد: زمانی که در حضور شهردار شاعران می توانند به نقد عملکرد شهرداری بپردازند این یعنی قم دارای ظرفیت بالای است و ما می توانیم از تمامی این ظرفیت ها استفاده کنیم.

شاعر مطرح قمی افزود: استان قم به عنوان دومین استان کشور است که در زمینه شعر طنز اظهار آمادگی کرد و توانست چنین جشنواره ای را برگزار کند که این در حالی است که استان قم دارای یک سری شرایط خاص است و برخی بر این عقیده بودند که نمی توان در قم چنین محالفی داشت.

فیض پس از آن قسمتی از اشعار طنز خود را قرائت کرد.

محمد علی مجاهدی از شاعران آیینی مطرح کشورمان سومین سخنران برنامه نیز عنوان کرد: انتخاب نام سوهان روح با هیچ انگیزه انتخاب نشده است البته من فکر می کردم که به نیت خاصی این نام انتخاب شده است که بعد متوجه اشتباه خود شده ام.

در پایان عباس احمدی دبیر دومین جشنواره سوهان روح بیانیه هئیت داوران را در قالب شعر طنز قرائت و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchwxni.23niidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما