شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 29359
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم:

11 پروژه آموزشی توسط خیرین قمی در حال احداث است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: سه قطعه زمین به مساحت 4 هزار و 600 متر مربع و 157 میلیون ریال وجه نقد توسط خیرین اهدا شده و 11 پروژه خیر دیگر نیز در دست اجرا است.
11 پروژه آموزشی توسط خیرین قمی در حال احداث است
به گزارش قم نیوز، محسن پورگلیان با اشاره به فعالیت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار داشت: استانداردسازی مدارس در این سازمان پیگیری می‌شود و ساماندهی، ضوابط و پیگیری‌های لازم در زمینه احداث مدارس در این سازمان صورت می‌گیرد.

وی افزود: پیش از احداث مدارس، محل استقرار فضاهای آموزشی بررسی می‌شود و فضاهای آموزشی و کارگاهی تجهیز می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به تجهیز، تعمیر و انشعابات مدارس گفت: 10 میلیارد و 825 میلیون ریال هزینه صرف تجهیز، تعمیر و انشعابات مدارس شده است.

وی احداث مدارس خیرساز را از دیگر اقدامات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ذکر کرد و افزود: سه مدرسه با 24 کلاس درس و 3 هزار و 680 متر مربع زیربنا با تامین اعتبار خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری احداث شده است.

پورگلیان خاطرنشان کرد: دبستان حسین عسگری فرد، دبستان دریاب و کارگاه آموزشی معصومه سادات طباطبایی‌پور از جمله مدارس احداث شده است.

وی یادآور شد: سه قطعه زمین به مساحت 4 هزار و 600 متر مربع و 157 میلیون ریال وجه نقد توسط خیرین اهدا شده و 11 پروژه خیرساز نیز در دست اجرا است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به تخریب و بازسازی مدارس غیر استاندارد گفت: سه مدرسه غیر استاندارد در قالب 35 کلاس درس با زیربنای 6 هزار و 161 متر مربع و اعتباری بالغ بر 52 میلیارد و 650 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در سال جاری تخریب و بازسازی شده است.

وی تصریح کرد: دبستان شهید محمدعلی قمی، دبستان شاهد گلدوست و دبیرستان حاج سید اسماعیل میری از جمله مدارس تخریب و بازسازی شده است.

پورگلیان به قانون تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام اشاره کرد و افزود: با توجه به زلزله‌خیز بودن کشور، مجلس شورای اسلامی در سال 85 قانون اصلاح ماده یک قانون برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران را برای تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام تصویب کرد.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdchwxni.23nwmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما