قم نيوز : قم نیوز: محسن پیرهادی گفت: حتماً باید انتخابات شوراهای شهر و روستا به‌صورت جدا و مستقل برگزار شود؛ زیرا در آن زمان است که نوع رویکرد نامزدها در انتخابات، تبلیغات و گفت‌وگوهایی که اعضا در زمان انتخابات شوراها دارند، کاملاً اجتماعی خواهد بود.
انتخابات شوراها نباید همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود/سایه سنگین سیاسی کاری در انتخابات شوراها
به گزارش قم نیوز، محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر در خصوص آفت «سیاسی شدن» انتخابات شوراها تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری  اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری، یکی از انتخابات کاملاً سیاسی و ملی است ولی انتخابات شوراهای شهر و روستا، انتخابات محلی و شهری از جنس اجتماعی است. بنابراین هم‌زمانی این انتخابات، آسیب‌ها و آفت‌هایی دارد.

پیرهادی افزود: یکی از آفت‌ها این است که انتخابات ریاست جمهوری با یک هیجان و شور با وزن بالا برگزار می‌شود که سایه سنگین سیاسی را بر انتخابات شوراها می‌اندازد؛ بنابراین به اعتقاد بنده باید این انتخابات از یکدیگر جدا برگزار شود. البته دوستان به دنبال این بودند تا انتخابات را تجمیع کنند و از بار مالی آن بکاهند. البته که مسئله پیش آمده است آفت‌هایی دارد که موجب سیاسی شدن انتخابات شوراها می‌شود.

رئیس کمیته نظارت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هزینه و آسیب تجمیع انتخابات ریاست جمهوری از منافع آن بالاتر است؛ زیرا برخی اعتقاد داشتند که تجمیع انتخابات موجب کاهش هزینه مالی می‌شود ولی به اعتقاد بنده انتخابات ریاست جمهوری سایه سنگین سیاسی بر انتخابات شوراها انداخته است که موجب آسیب‌های فراوانی شده است. به دلیل اینکه دولت از جایگاه و وزن بالایی برخوردار است انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین تمام کشور درگیر انتخابات می‌شود و این موضوع می‌تواند به نفع مردم نباشد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بنده قائل به تفکیک انتخابات ریاست جمهوری از انتخابات شوراها هستم، تأکید کرد: حتماً باید انتخابات شوراهای شهر و روستا به‌صورت جدا و مستقل برگزار شود؛ زیرا در آن زمان است که نوع رویکرد نامزدها در انتخابات، تبلیغات و گفت‌وگوهایی که اعضا در زمان انتخابات شوراها دارند، کاملاً اجتماعی خواهد بود و با فضای سیاسی و سیاسی‌کاری‌ها متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستیم، گفت: به‌عنوان مثال می‌توان به اعضای شورای شهر تهران و نقدهای پیرامون آن با جنس سیاسی و اهداف حزبی در جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد؛ که علت آن‌هم این موضوع است که سایه سیاست بر ابعاد دیگر مانند حوزه‌های اجتماعی و شهری سنگین شده است.

پیرهادی در خاتمه متذکر شد: مردم شهرها و روستاها به نیازهای اجتماعی بیش از مسائل سیاسی نیازمند هستند اما در حال حاضر می‌بینید که مردم بیش از اینکه نیاز داشته باشد درگیر سیاسی‌کاری و سیاسی بازی برخی از افراد و جریانات سیاسی شده‌اند که این موضوع به نفع مردم نخواهد بود؛ بنابراین اولویت ها و نیازهای اول مردم حول محور مسائل اجتماعی، خدماتی و معیشتی است و نه مسائل سیاسی.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchwxnk.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما