چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 34399
مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران:

تبیین بُعد معرفتی مراسم اربعین هدف برگزاری سمینار جمکران است

قم نيوز : قم نگار: مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران با تاکید بر لزوم بررسی مراسم اربعین حسینی گفت: یکی از اهداف برگزاری سمینار علمی بررسی نظام اربعین تبیین ابعاد مختلف معرفتی، اجتماعی و به خصوص کارکردهای تمدنی حرکت عظیم الهی اربعین در مسیر جامعه آرمانی است.
تبیین بُعد معرفتی مراسم اربعین هدف برگزاری سمینار جمکران است
سید مجید مطهرنژاد در حاشیه دیدار اعضای سمینار علمی بررسی نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی با آیت الله علوی گرگانی، اظهار داشت: آن چه مشخص است راهپیمایی اربعین ابعاد وسیعی را به خود اختصاص داده و برداشت‌های مختلفی از این راهپیمایی می‌توان کرد.

مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران افزود: پس از انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی منطقه، امروز با مراسم میلیونی راهپیمایی اربعین مواجه هستیم که باید ابعاد آن مورد بررسی قرار بگیرد.

مطهرنژاد با تاکید بر لزوم بررسی مراسم اربعین حسینی بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری سمینار علمی بررسی نظام اربعین تبیین ابعاد مختلف معرفتی، اجتماعی و به خصوص کارکردهای تمدنی حرکت عظیم الهی اربعین در مسیر جامعه آرمانی است.

وی با اشاره به برگزاری سمینار علمی بررسی نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی و نتایج آن عنوان کرد: این سلسله نشست‌ها با حضور اندیشمندان مختلف حوزه و دانشگاه در قالب نشست‌ها و سمینارهای علمی در سطح داخلی برگزار شد و نیز در کنگره بین‌المللی لقاالحسین(ع) که در ۲۲ صفر در کربلا برپا می‌شود سعی کرده‌ایم ابعاد مختلف راهپیمایی اربعین مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: مهم‌ترین وجهی که در همه این نشست‌ها و سمینارها مورد توجه است اینکه فراتر از ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جریان الهی باید به وجوه راهبردی و تمدن‌ساز آن توجه شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchwxnx.23nkwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما