چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 15309
معاون برنامه ریزی استاندار قم:

تمامی شاخص‌های کلان اقتصادی استان ، رشد جهش گونه‌ای دارد

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه ریزی استاندار قم با اشاره به انتشار آماری از سوی وزارت اقتصاد گفت: بر اساس این آمار، تمامی شاخص‌های کلان اقتصادی استان قم از رشد جهش گونه‌ای برخوردار هستند.
تمامی شاخص‌های کلان اقتصادی استان ، رشد جهش گونه‌ای دارد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري قم، سید رضا دهناد، درجلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در روزهای آخر تیرماه قرار داریم و زمان جذب اعتبارات عمرانی رو به پایان است، مدیران استان در راستای جذب اعتبارات اقدام کنند تا کل اعتبارات در حوزه عمرانی جذب شود.

 وي با بیان اینکه در سال ۹۱ با محدودیت‌های جدی بودجه‌های عمرانی در کشور مواجه بودیم اظهار داشت: در چنین وضعیتی اعتبارات عمرانی استان قم با پیگیری‌های استاندار، تخصیص ۵۰ درصدی یافت که رقم قابل توجهی بود.

معاون برنامه ریزی استاندار قم گفت: در حوزه تحقق درآمدهای مالیاتی با فعال شدن ستاد درآمد استان، نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش درآمدهای مالیاتی داشتیم که امیدواریم در سال جاری نیز بودجه مقرر شده در این بخش برای استان محقق شود.

 دهناد با اشاره به انتشار آماری از سوی وزارت اقتصاد و دارایی اظهار داشت: بر اساس این آمار منتشر شده، تمامی شاخص‌های کلان اقتصادی استان قم علارغم همه محدودیت‌های موجود از رشد جهش گونه‌ای برخوردار است.

 وی افزود: در زمینه رشد منابع مالی استان و بخش خصوصي، ۳۷ درصد رشد داشتیم که این رشد، رتبه اول در کشور است و در خصوص سپرده گذاری مردم در بانک‌ها نیز رتبه هفتم را داریم.

 وی با بیان اینکه نرخ تورم در استان قم از میانگین کشوری پایین‌تر است اظهار داشت: بدهی معوقه بانک‌های استان بر اساس آمارهای اعلام شده، در رتبه ۲۸ است و این بدان معنا است که مردم قم جزء خوش حساب‌ترین ها هستند.

دهناد در ادامه ضمن تشريح اقدامات کارگروه توسعه معدن استان افزود: در کارگروه معدن، اقدامات خوبی انجام و ۵ جلسه ستاد اجرایی به ریاست استاندار برگزار شد.

 معاون برنامه ریزی استاندار قم اضافه کرد: بخش معدن استان از بخش‌هایی است که ظرفیت خوبی برای اشتغال و توسعه استان دارد که در جریان سفر رئیس جمهور در کارگروه توسعه معدن ۹ مصوبه ارزشمند داشتیم.

 وي با اشاره به برخی از مصوبات کارگروه توسعه معدن استان قم اظهار داشت: اختصاص ۲۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی جهت تامین سرمایه در گردش، تجهیز و توسعه بخش معدن و طرح‌های معدنی غیر دولتی در سال جاری، اختصاص اعتبارات مورد نیاز جهت شناسایی و اکتشاف عمومی استان، تکمیل عملیات اکتشاف در محدوده تعدادی از معادن استراتژیک استان و اجرای طرح زمین‌شناسی پزشکی استان از مصوبات مهم بخش معدن هستند.

دهناد همچنین تقویت ساختار نیروی انسانی سازمان صنعت و معدن استان، صدور مجوزهای فعالیت معدنی در دریاچه نمک قم و ایجاد راه دسترسی به آن، امکانسنجی و مکان یابی شهرک و یا ناحیه صنعتی تخصصی نمک تا پایان سال ۹۲ و ایجاد نمایندگی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در استان همراه با صدور مجوز استخدام نیروی مورد نیاز این مرکز را از ديگر مصوبات مهم این بخش بودند. 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ستاد تنظیم بازار همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: اقدامات خوبی با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام، جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفت و حجم مناسبی از اقلام مورد نیاز مردم ذخیره شد.

 معاون برنامه ریزی استاندار قم گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، تحت عنوان طرح ضیافت در ۸ روز برپا شد که اجناس با تخفیف‌های ۵ تا ۱۵ درصدی به مردم عرضه شد.

 دهناد با بيان اين كه هم اکنون توزیع ۲هزار تن مرغ آغاز شده و ۱۳۰۰ تن قند و شکر و ۸۶۰ تن برنج نیز به بازار تزریق شده است، بیان داشت: استان قم در حوزه تنظیم بازار به نسبت و عليرغم شرایط خاص کشوری، عملکرد ویژه‌ای و اقدامات خوبی داشته است.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdchwxnz.23nmvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما