دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 48169
منبع : جهان نیوز
تلاش برای القای کاذب پیروزی روحانی:

اتاق های فکر حسن روحانی برای حامیان رئیسی و قالیباف چه خوابی دیده اند؟

قم نيوز : قم نیوز: به کار گرفتن نیروهای ستادی و گسیل دادن آنها به کف خیابان ها تنها با یک هدف اصلی صورت می گیرد. تسخیر صوری خیابان ها به نام روحانی و ارائه تصویری اغراق آمیز از حامیان وی در شهرها!
اتاق های فکر حسن روحانی برای حامیان رئیسی و قالیباف چه خوابی دیده اند؟
اتاق های فکر حسن روحانی برای حامیان رئیسی و قالیباف چه خوابی دیده اند؟
به گزارش قم نیوز، در روزهای اخیر تلاش های مشکوک و سازماندهی شده ای از سوی رسانه ها و اتاق های فکر حامی دولت در صحنه رقابت های انتخاباتی بروز یافته تا با القای پیروزی روحانی، رقبا و حامیانشان را از ادامه کوشش برای جذب آرا ناامید سازند.

 با شروع رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در اوایل اردیبهشت سال جاری، به دلیل حجم بالای آرای منفی حسن روحانی در نتیجه عملکرد ضعیف اقتصادی تقریبا اکثریت کارشناسان و فعالین سیاسی بخت وی را برای حضور مجدد در پاستور کم فروغ ارزیابی می کردند.

میلیون ها ایرانی و اقشار از دهک های پایین جامعه به خاطر کارنامه اقتصادی روحانی و ادامه رکود دامنگیر اقتصادی، با مشکلات و معضلات عدیده معیشتی رو به رو هستند. مشکلاتی که سرریز آن به حوزه آسیب های اجتماعی نیز وارد شده و افزایش حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد و بیکاری سیاه، گریبانگیر جامعه شده است.

به تدریج حجم مطالبات مردم از حسن روحانی خود را با اعتراضات کارگران  و اقشار آسیب پذیر بیشتر نشان داد و تیم مشاوره روحانی به نوعی آچمز شده بود. نشانه های ترس و واهمه رئیس جمهور مستقر در اولین مناظره زنده تلویزیونی به وضوح از اظهارات و قرار گرفتن در لاک دفاعی کاملا مشخص بود.

او به نظر می رسید بازی را واگذار کرده و حتی نتوانست در حد و اندازه های معاون اولش در مناظره ظاهر شود. به مرور با پررنگ شدن فضای شکست در ستادها و رسانه های حامی دولت، فاز دوم تبلیغات که شامل طرح های رادیکال و تهاجمی صرف بود به اجرا درآمد.

ولی ورای تند شدن لحن حسن روحانی و تخریب کامل تمامی ارکان و نهادهای جمهوری اسلامی، اجرایی شدن سنارویوی خالی کردن دل رقبا و حامیان آنها با تزریق گسترده اخبار دروغ و اغراق آمیز و همچنین نظرسنجی های بی محتوا و برنامه ریزی شده، در چند روز اخیر و پس از مناظره سوم به شدت دنبال می شود.

جنگ روانی تزریق حس شکست و ناامیدی

برای عملیاتی کردن جنگ روانی تزریق حس شکست و ناامیدی به ستادهای دو نامزد اصلی یعنی حجت الاسلام رئیسی و محمدباقر قالیباف از چندین روش در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، صدا و سیما و کف خیابان ها بهره می برند.

رسانه ها و روزنامه های حامی دولت با گرفتن مصاحبه های خیالی و حتی منحرف شده از میان فعالین سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب، به گونه ای اخبار و گزارش های خود را تنظیم می کنند که روحانی حتی در میان اصولگرایان محبوبیت دارد و با فاصله زیادی از رقبا به عنوان نفر اول برگزیده خواهد شد.

حتی مشاهده شده که در ترجمه گزارش های رسانه های خارجی نیز بی طرفانه رفتار نمی کنند و با گزینش تنها بخشی از گزارش ها، رئیس جمهور مستقر را حتی در فضای رسانه ای خارجی نیز با بخت پیروزی بیشتر جلوه دهند.

به کارگیری هزاران کانال، گروه و صفحه در شبکه های اجتماعی و حتی اجاره و خرید کانال های پربازدید در تلگرام توسط ستاد حسن روحانی، به گونه ای بوده تا فضا برای تبلیغات و تبیین برنامه های دیگر رقبا تنگ تر شود و مخاطبان این شبکه ها خود را در میان سیلی از تبلیغات و اخبار مربوط به روحانی ببیند! انتشار گسترده نظرسنجی های هدایت شده و با نام سازمان ها و ارگان های مختلفی که آرای روحانی را بالای 50 درصد نشان می دهد، با هدف به صدا درآوردن سوت داور پیش از پایان بازی صورت گرفته است.

به دلیل عدم وجود کنترل بر محتوای مطالب در شبکه های اجتماعی، تهمت و تخریب رئیسی و قالیباف بدون هیچ محدودیتی صورت می گیرد و کانال هایی ضد انقلابی مانند آمدنیوز، وحیدآنلاین، مملکته و بی بی سی فارسی نیز به عنوان پیاده نظام های ستاد روحانی در کار نشر این تخریب ها سهم چشمگیری دارند.

ولی همزمان با آنکه صداو سیما در رقابت های سال 96 به صورت کاملا دربست در اختیار ستاد حسن روحانی قرار گرفته و وی با دو نامزد پوششی در کنار خود حجم بالای از برنامه های تولیدی را بر روی آنتن برده اند، بازهم حامیان روحانی صدا و سیما را به باد انتقاد گرفته اند و با زیاده خواهی خواهان تخصیص زمان بیشتر به رئیس جمهور مستقر و پخش سایر برنامه ها و سخنرانی های وی در سفرهای استانی هستند. در این میان گرو گرفتن بودجه این سازمان توسط دولت، مدیران صدا و سیما را مجبور ساخته تا با سانسور برنامه رقبا، تبلیغات را منحرف سازند.

هزینه های هنگفت برای به کارگیری نیروی انسانی جوان

در سوی دیگر فضای تبلیغات، ستادهای انتخاباتی از تبلیغات رودرو و به اصلاح کف خیابانی هم غافل نموندند. تبلیغاتی که یادآور روش های سال های قبل از فراگیر شدن شبکه های اجتماعی است. با این وجود به نظر می رسد ستاد حسن روحانی هزینه های هنگفتی برای به کارگیری نیروی انسانی جوان کرده است. در بیشتر خیابان ها و میدان های اصلی شهرهای بزرگ و کوچک، ستادهای روحانی در تعداد زیاد مشغول به کارند که در هریک از آنها حداقل 20 تا 50 نیروی انسانی به کار مشغول اند.

در حالیکه گروه های مردمی و دانشجویی خودجوش با امکانات کم برای کاندیداهای جبهه انقلاب مشعول تبلیغات خیابانی و چهره به چهره هستند ولی گروه های جوان سازماندهی شده از قبل و در دسته های چندنفری با در دست داشتن پوسترهای حسن روحانی در تمام شهر پراکنده شده اند و با اصرار زیاد و حتی آزاردهنده مردم را وادار به شنیدن صحبت های خود می کنند.

شاید بتوان گفت میلیاردها تومان تنها هزینه چاپ پوسترهای روحانی در کشور شده که در دیگر ستادها این حجم به هیچ وجه دیده نمی شود.

ولی ورای تمامی این هزینه ها، به کار گرفتن نیروهای ستادی و گسیل دادن آنها به کف خیابان ها تنها با یک هدف اصلی صورت می گیرد. تسخیر صوری خیابان ها به نام روحانی و ارائه تصویری اغراق آمیز از حامیان وی در شهرها!

بنابراین می بایست ستادهای نامزدهای اصولگرا کاملا هوشیارانه عمل کنند و درگیر و اسیر چنین بازی های جنگ روانی نشوند. اتاق های فکر ستاد روحانی پر از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باسابقه همچون حسام الدین آشناست؛ آنها با سایر روش های جنگ روانی آشنایی دارند و با به کارگیری امکانات گسترده دولتی در ستادهای روحانی در کشور، قصد دارند تا القای حس شکست و ناامیدی را پیش از شروع رای گیری بر نیروهای حامی دو نامزد اصلی دیگر افزایش دهند.

از این طریق آنها نوعی دلسردی در میان حامیان رئیسی و قالیباف به وجود می آورند تا ادامه تلاش برای تبلیغ و تبیین برنامه های این دو نامزد را عبث و بیهوده جلوه دهند. هوشیاری، صبوری و اخلاص در عمل و کار مداوم و شبانه روزی بهترین پاسخ به حربه های سخیف رقیب دولتی است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchwznk.23n6-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما