پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 38683
منبع : خبرگزاری ایسنا

اعلام محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات نیمه شعبان در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم، محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات نیمه شعبان در استان را اعلام کرد.
اعلام محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات نیمه شعبان در قم
به گزارش قم نیوز، سرهنگ اردشیر جمشیدی‌راد با اشاره به افزایش سفرهای بین شهری و تراکم ترافیک در ایام نیمه شعبان در محورهای مواصلاتی استان قم، اظهار کرد: به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور در روزهای شنبه و یکشنبه اول و دوم خرداد، محدودیت و ممنوعیت تردد در محورهای استان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی گفت: بر همین اساس تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری (تریلی ، کامیون و کامیونت ) از ساعت 10 روز یکم خردادماه تا ساعت 14 روز دوم خرداد از تقاطع غیر همسطح 72 تن به سمت مسجد مقدس جمکران ممنوع است و اینگونه وسایل نقلیه می‌توانند از روی پل غیر همسطح 72 تن به سمت آزادراه قم - کاشان تردد کنند.

جمشیدی راد افزود: همچنین تردد خودروهای سنگین از عوارضی آزادراه قم - کاشان به سمت تقاطع 72 تن ممنوع است و اینگونه وسایل نقلیه می‌توانند بعد از عوارضی آزادراه قم - کاشان به سمت مسیر رودخانه و بلوار زائر تغییر مسیر داده و در ادامه از کنار گذر منتهی به خیابان شهید بادیان وارد کمربندی امام علی (ع) و در ادامه به سمت جاده قدیم قم - تهران و سلفچگان ادامه مسیر دهند.

به گفته وی، تردد خودروهای سنگین از جاده قدیم کاشان به قم نرسیده به پل امیر کبیر به سمت مسجد مقدس جمکران ممنوع خواهد بود و اینگونه وسایل نقلیه باید از کنار گذر پل امیرکبیر وارد آزادراه کاشان - قم شده و ادامه مسیر دهند.

همچنین سرپرست پلیس راهور قم محدودیت‌های ترافیکی درون شهری قم در تعطیلات نیمه شعبان را اعلام کرد.

سرهنگ احمد پوربافرانی گفت: تمامی شرکت کنندگان در جشن نیمه شعبان که با انواع وسیله نقلیه اعم از سبک و سنگین از جاده های مواصلاتی استان قم ( جاده اراک، قدیم اصفهان، آزادراه کاشان، آزادراه تهران – قم، جاده قدیم کاشان و جاده جعفریه) به شهر قم عزیمت می‌کنند به واسطه پیش‌بینی پارک سوار و پارکینگ در سطح شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران، برای هدایت ناوگان اتوبوس‌ها، سواری شخصی و تاکسی‌های شهری تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ممنوعیت تردد اتوبوس‌های برون شهری در سطح معابر شهری و مخیر بودن کاروان‌ها به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ابتدا و سپس شرکت در مراسم و یا بالعکس، تمامی اتوبوس های بیرون شهری که از آزادراه های کاشان و تهران به قم وارد می شوند بدون حضور در تقاطع 72 تن از راه فرعی جنب عوارضی آزادراه امیرکبیر به پارک سوار شمالی هدایت می شوند.

وی گفت: آن دسته از کاروان هایی که ابتدا قصد زیارت حرم مطهر و اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر را داشته باشند، در پارک سوار شمالی، متوقف و زائران توسط اتوبوس‌های شرکت واحد به پایانه جنب حرم در رودخانه منتقل می شوند و پس از خاتمه مجددا به پارک سوار باز می‌گردند و سپس از کمربندی امام علی (ع) به مسجد جمکران و پارک سوار یاوران مهدی(عج) ادامه مسیر خواهند داد.

وی گفت: آن دسته که ابتدا قصد عزیمت به مسجد جمکران را داشته باشند از زیر پل کمربندی امام علی در پارک سوار شمالی و عبور از لاین سمت چپ در رودخانه به طرف بلوار امام علی هدایت می‌شوند و از این مسیر به میدان ولی عصر(عج) و بلوار خلیج فارس به پارکینگ یاوران مهدی هدایت خواهند شد. اتوبوس‌های مستقر در پارکینگ یاوران مهدی پس از خاتمه مراسم مسجد مقدس جمکران از جاده کاشان، دوربرگردان به طرف بلوار خلیج فارس به کمربندی امام علی برای زیارت حرم مطهر و یا خروج از شهر هدایت می‌شوند.

وی افزود: کاروان‌هایی که از جاده اراک به شهر قم وارد می‌شوند نیز می‌توانند دو مرحله فوق را در پارک سوار جنوبی همانند پارک سوار شمالی عمل کنند، آن‌هایی که ابتدا قصد زیارت حرم مطهر را داشته باشند از سه راهی خرمشهر، کمربندی امام علی(ع) به پارک سوار شمالی هدایت و از آنجا با اتوبوس شرکت واحد به پایانه داخل رودخانه جنب حرم منتقل می‌شوند و پس از کمربندی امام علی به سمت میدان ولی عصر و پارکینگ یاوران مهدی هدایت می‌شوند.

وی گفت: آن دسته که ابتدا قصد حضور در مسجد جمکران را داشته باشند از مسیر سه راهی خرمشهر، بلوار دانش، پل انقلاب، میدان ارتش، بلوار غدیر، صفاشهر و (شهرک قدس) بلوار کریمی به طرف کوه خضر و جاده کوه خضر به پارکینگ ناظم زاده هدایت می‌شوند. مسیر بازگشت اتوبوس‌ها از پارکینگ ناظم زاده از همان راه ورود، پیش بینی شده و پس از رسیدن به میدان ارتش به پارک سوار شمالی هدایت خواهند شد.

پوربافرانی اظهار کرد: اتوبوس‌هایی که از جاده قدیم اصفهان به قم عزیمت می‌کنند نیز از بلوار غدیر، شهرک قدس به سمت پارکینک ناظم زاده هدایت خواهند شد. آن دسته از اتوبوس های این مسیر که ابتدا قصد حضور در حرم مطهر داشته باشند از بلوار غدیر، میدان ارتش، پل انقلاب، به سمت کمربندی امام علی، قبل از عوارضی کاشان داخل پارک سوار شمالی هدایت خواهند شد.

وی در ادامه گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری قم با استفاده از حداکثر توان ناوگان خود و اتوبوس های کمکی از مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)، شهروندان قمی و زائران را به سمت پارکینگ های اطراف مسجدمقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم منتقل و پس از خاتمه مراسم درمسجد، به سطح شهر باز می‌گردانند و با توجه به توافق صورت گرفته در صورتی که خودروهای عمومی از سایر مسیرها به سمت مسجد جمکران حرکت نمایند برابر ترافیک عادی تردد خواهند نمود و اجازه حرکت به سمت درب 2 و پیامبر اعظم داده نخواهد شد.

پوربافرانی گفت: خودروهای سبک حامل زائران و شرکت کنندگان در مراسم‌های فوق پس از ورود به تقاطع 72 تن، کمربندی امام علی (ع) و میدان ولیعصر(عج) به پارکینگ‌های 1و2و3و4 و همچنین ورودی‌های پارکینگ های یاوران مهدی از روی پل بقیع، هدایت و جهت خروج نیز به مسیرهای خروجی واقع در خیابان امام حسن عسکری (ع) و یا خروجی‌هایی که در بلوار انتظار در نظر گرفته شده است هدایت خواهند شد.

وی گفت: با عنایت به وضعیت مرکز شهر و خیابان‌های اطراف حرم مطهر از ساعت 14 روز یکم خرداد، محدودیت تردد سواری‌های شخصی و موتورسیکلت سواران، از سه راه بازار به طرف خیابان ارم، از سه راه ارم به سمت گلزار شهدا و بالعکس ( خیابان انقلاب ) و از سه راه سجادیه به سمت خیابان انقلاب اعمال می‌شود، همچنین تردد وسایل نقلیه عمومی از انتهای بلوار بهار ( خیابان شبستان ) به سمت خیابان ارم نیز ممنوع است.

دوم خردادماه سال جاری مصادف با نیمه شعبان، سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchx-nx.23n66dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما